جامعه

حمایت جوانان و جامعه مدنی افغانستان از قوای امنیتی

نوشتۀ عزاز الله

چند زن افغان طی سخنرانی یک افسر اردو در ماه جوزا در کابل یادداشت برمی دارند. جوانان و اعضای سازمان های جامعۀ مدنی برای اعلان حمایت خود از قوای امنیتی افغانستان از ستاد اردو در کابل دیدار کردند. [عزاز الله]

چند زن افغان طی سخنرانی یک افسر اردو در ماه جوزا در کابل یادداشت برمی دارند. جوانان و اعضای سازمان های جامعۀ مدنی برای اعلان حمایت خود از قوای امنیتی افغانستان از ستاد اردو در کابل دیدار کردند. [عزاز الله]

کابل – مسئولین می گویند که جوانان و اعضای سازمان های جامعۀ مدنی با اعلان حمایت خود از قوای امنیت ملی افغانستان (اِی ان اس اف) سبب تقویت روحیۀ آنها شده اند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به سلام نیوز گفت: «موج حمایت جامعۀ افغانستان به تقویت روحیۀ قوای امنیت ملی افغانستان در سراسر این کشور ادامه خواهد داد.»

طی یک سال گذشته گروه کثیری از افغان ها به اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) ملحق شده اند و همین طور حمایت علنی خویش را از کوشش های اردوی ملی افغانستان محض خدمت و محافظت از کشور ابراز نموده اند.

وزیری گفت: «در اوایل ماه جوزا جوانان و اعضای سازمان های جامعۀ مدنی از فرقۀ 111 پیاده دیدن کرده و در آن جا حمایت کامل خود را از قوای امنیت ملی افغانستان اعلام کردند.»

تقدیر از قهرمانان قوای امنیت ملی افغانستان

او گفت: «این بار جوانان و اعضای جامعۀ مدنی حمایت کامل خود را از قهرمانانشان اعلام کردند، درست همانند علمای دینی و شیوخ محلی [که پیشتر چنین کرده بودند.]»

وزیری به خبرنگاران گفت که با توجه به حضور قائم مقام وزیر دفاع جنرال عبدالله حبیبی و نیز تورن جنرال عبدالناصر ضیایی، قوماندان فرقۀ 111 پیاده، می توان از اهمیت این رویداد در کابل مطلع شد.

در این رویداد فردین فدایی، رئیس انجمن جامعۀ مدنی جوانان افغانستان، از اعضای قوای امنیت ملی افغانستان به خاطر محافظت خستگی ناپذیرشان از کشور تقدیر کرد.

فدایی به سلام تایمز گفت: «همۀ افغان ها این امنیت و صلح موجود در شهرها و روستاهایشان را مدیون قهرمانان ما هستند. بدون آنها این صلح و توسعه امکان پذیر نمی بود. امروز ما این جا هستیم تا حمایت خود را از قوای امنیت ملی افغانستان اعلام کنیم.»

فدایی خطاب به اعضای قوای امنیت ملی افغانستان گفت: «شما قلوب ما را تسخیر کردید؛ شما مستحق سلام و ستایشی عظیم از جانب ملت هستید. همۀ ما این جا هستیم تا چنین کنیم.»

او گفت: «ما هیچگاه شما را تنها نخواهیم گذاشت و تا آخر با شما همراه خواهیم بود.»

سرپرکمشر (ضابط) صفت الله صافی از فرقۀ 111 پیاده از این جوانان و اعضای جامعۀ مدنی به خاطر حمایتشان قدردانی کرد.

او در این رویداد گفت: «مشاهدۀ برادران و خواهرانمان در این جا به ما نشان می دهد که ما از حمایت کامل مردممان برخوردار می باشیم. ما از مردممان در برابر دشمنان صلح، دفاع خواهیم کرد.»

او اظهار داشت که با توجه به افزایش حمایت مردم افغانستان، پسران و دختران این کشور که در قوای امنیت ملی افغانستان خدمت می کنند اکنون برای شکست دادن خصم مصمم تر از همیشه هستند. «ما از خود شما هستیم. ما جان خود را فدا خواهیم کرد تا کشور و ملت را حفظ کنیم.»

اتحاد افغان ها علیه دشمنان صلح

فوزیه رحیمی، یکی دیگر از اعضای جامعۀ مدنی افغانستان، از اقدامات قوای امنیت ملی افغانستان برای استقرار صلح و شکست ستیزه جویان تقدیر کرد.

او به سلام تایمز گفت: «من به درگاه خداوند متعال دعا می کنم تا از قوای امنیت ملی افغانستان محافظت کرده و به آنها برکت پیروزی را عطا فرماید.» او افزود که در نتیجۀ کوشش های بی وقفۀ آنها «ما حالا می توانیم اطفالمان را به مکتب فرستاده و در جامعه ای آرام و در صلح مصروف کارمان شویم.»

«ما به کوشش های شما برای برقراری صلح و شکست دادن دشمنان ایمان داریم. پروردگار متعال از شما و از افغانستان محافظت فرماید.»

جنرال حبیبی هم از بازدیدکنندگان به خاطر حمایتشان تشکر کرد و آن را «برای موفقیت اردوی ملی افغانستان بسیار دلگرم کننده» خواند.

او گفت: «پسران و دختران این کشور که در اردوی ملی افغانستان مصروف مبارزه هستند می دانند که آنها موفق به شکست دادن دشمنان صلح خواهند شد، زیرا شما به آنها اعتقاد دارید.»

حبیبی ضمن تشویق جوانان افغان از والدین آنها خواست تا پسران و دخترانشان را بفرستند تا به شمول قوای امنیت ملی افغانستان درآیند.

تورن جنرال ضیایی نیز دلیل حمایت فزاینده از قوای امنیت ملی افغانستان را «تسخیر قلوب مردم افغانستان» دانست.

علمای دینی و شیوخ محلی در سرتاسر کشور و حالا جوانان و اعضای جامعۀ مدنی حمایت کامل خود را از قوای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده اند. حمایت مردم از قوای امنیت ملی افغانستان موجب بروز هراس و وحشت بیشتر در دل های دشمنان صلح خواهد شد و شکست های آنها در میدان های رزم ادامه خواهد یافت.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سلام....... امروز حمایت افغانستان به دسست نیروهای امنیتی کشور است دولت تا هنوز نتوانسته حتی حمایت و تجهیزات مکمل را دراختیار بسپارد ....

پاسخ