امنیت

پولیس های زن افغان با افتخار به کشور خدمت می کنند

نوشتۀ عزازالله

لمری بریدمن ملاله (پشت میز)، قوماندان پولیس های زن در لشکرگاه، واقع در ولایت هلمند، در ماه سرطان با همقطاران خود دیدار می کند. [عزازالله]

لمری بریدمن ملاله (پشت میز)، قوماندان پولیس های زن در لشکرگاه، واقع در ولایت هلمند، در ماه سرطان با همقطاران خود دیدار می کند. [عزازالله]

کابل - پولیس های زن افغان با افتخار و احترام به کشورشان خدمت می کنند و می گویند که انجام بعضی وظایف پولیسی که بر عهده آنها است، به خاطر معیارهای سنتی و مذهبی کشور، برای مردان امکان پذیر نیست.

لمری بریدمن ملاله، قوماندان پولیس های زن در لشکرگاه، ولایت هلمند، است. او برای مدت 15 سال در این محل مصروف به خدمت بوده است.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند، گفت که ملاله در شمول 36 پولیس زن در لشکرگاه است.

او به سلام تایمز گفت: «همۀ این پولیس های زن به کار خود افتخار می کنند و همۀ کوشش خود را مصروف استقرار امیدواری و ثبات در کشور می کنند.»

خدمت با افتخار و احترام

ملاله گفت که پولیس های زن در لشکرگاه با افتخار در کنار همقطاران مرد خود خدمت می کنند.

او به سلام تایمز گفت: «وظیفۀ من دقیقا مطابق با شعایر اسلام است. جامعه و مردم محترم ما بعضی اوقات با مشکلی رو به رو می شوند که فقط یک پولیس زن می تواند به آن رسیدگی کند.»

او گفت که برای مثال فقط یک پولیس زن می تواند به تفتیش زنان اقدام نماید. وی افزود: «و بعضی اوقات پولیس های زن باید با همراه پولیس های مرد برای تفتیش یک منزل مشکوک بروند و با زنان صحبت کنند.»

او با لبخند گفت: «این ها وظایفی هستند که مردان نمی توانند در کشوری مثل افغانستان، با آداب و سنن خاص آن، انجام دهند.»

ملاله گفت: «افغانستان به افسران پولیس زن بیشتری نیاز دارد تا بتواند از فرهنگ و جامعۀ این کشور محافظت کند.»

پولیس های زن از کشور حراست کرده و معاش خانواده هایشان را تأمین می کنند

سحر 28 ساله برای مدت سه سال به حیث پولیس زن خدمت کرده و همقطار ملاله در ولایت هلمند محسوب می شود.

او به سلام تایمز گفت: «من از پوشیدن یونیفورم پولیس ملی افغانستان (اِی ان پی) و خدمت کردن به مردم شریف وطن در این کشور لذت می برم.»

او گفت: «من به مردم احترام می گذارم و مردم هم به من احترام می گذارند. و بعضی مواقع همین من را تشویق می کند تا همۀ کوشش خود را برای حفظ امنیت در این ولایت مصروف نمایم.» وی افزود که افسران مرد که او با آنها کار کرده است، به خدمت کردن در کنار همقطاران زن خود افتخار می کنند.

او گفت: «پولیس های مرد به ما احترام می گذارند و با ما ارتباط بسیار محترمانه ای دارند. این به ما اجازه می دهد تا در کنار آنها انجام وظیفه کرده و به کشورمان خدمت کنیم.»

سحر از همۀ زنان خواست تا به قوای امنیت ملی افغانستان، وزارت دفاع ملی افغانستان، و پولیس ملی افغانستان ملحق شوند.

او گفت: «من علاوه بر خدمت به کشور، درآمدی هم دارم که به من کمک می کند تا اعضای خانواده ام را تأمین کنم.»

سحر گفت که یک زن شاغل که معاش خانواده اش را تأمین می کند، زنی شجاع، هوشیار، و مصمم است. وی گفت: «این باعث افتخار من است که ضمن خدمت به کشور، معاش خانواده ام را هم تأمین کنم.»

زنان در قوای پولیس نقش اساسی دارند

سیما، 28 ساله، یک افسر پولیس زن دیگر در ولایت هلمند است و چهار سال سابقۀ خدمت دارد. او دورۀ تعلیمی خود را در کابل و زیر نظر پولیس های زن مجرب گذراند.

او به سلام تایمز گفت: «من از انجام وظیفه به حیث یک پولیس زن لذت می برم و به وظیفۀ خود افتخار می کنم. ما تعلیم دیده ایم و متخصص هستیم و می دانیم که چطور باید دشمنان صلح و دشمنان کشور را شکست دهیم.»

جنرال آغا نور کینتوز، رئیس پولیس هلمند، از زنانی که تحت امر او انجام وظیفه می کنند، تقدیر کرد. او گفت که آنها رشید و صادق هستند.

او به سلام تایمز گفت: «زنان به حیث خواهران، دختران، و مادران ما هستند. ما به آنها احترام می گذاریم. اگر در جامعۀ ما زنان در کنار مردان انجام وظیفه نکنند، ما ترقی نخواهیم کرد.»

او گفت که شمول زنان در کوشش های پولیسی در جامعه مهم است. وی افزود که وقتی پولیس های زن مصروف خدمت هستند مسئولان و مردم محلی آنها را تشویق می کنند.

وی متذکر شد: «ما فکر می کنیم که پولیس های زن به حیث مادران و خواهران ما هستند. اقدامات پولیس های زن عالی است.»

لیلوما، یک زن 20 سالۀ باشندۀ کابل، گفت که او از دیدن زنان شاغل در پولیس ملی افغانستان و سایر قوای امنیتی و دفاعی کشور بسیار خوشحال است.

او به سلام تایمز گفت: «من به حیث یک زن به وجود پولیس های زن احتیاج دارم و ... این پولیس های زن همۀ توان خود را مصروف آوردن ثبات و امید برای مردم می کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

دفاع وظیفه مردان است نه زنان بهترین کمک زنان نشستن در خانه و انجام امور منزل است نه جنگیدن واسیرشدن تجاوز ،،،،

پاسخ