امنیت

تقدیر افغانستان از پولیس محلی

نوشتۀ عزازالله

یک افسر پولیس محلی افغانستان در تاریخ 4 سنبله در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار دست یک سالمند را می بوسد. [عزازالله]

یک افسر پولیس محلی افغانستان در تاریخ 4 سنبله در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار دست یک سالمند را می بوسد. [عزازالله]

کابل - سعید کریم، یکی نمایندۀ پارلمان افغانستان، به سلام تایمز گفت که افسران پولیس محلی افغانستان (اِی ال پی) به خاطر عملکرد حرفه ای خود در سراسر کشور مورد تقدیر قرار گرفته اند.

وی در مورد آن واحدهای پولیس که همۀ اعضایشان در شهرها و ولسوالی های خود خدمت می کنند، گفت: «افسران پولیس محلی افغانستان همۀ توان خود را در مناطق دورافتاده ... به کار بسته و به پولیس ملی افغانستان [اِی ان اِی] کمک می کنند.»

ملک دریا خان، رئیس شورای مهمنددره ولایت ننگرهار، به سلام تایمز گفت: «افسران پولیس محلی افغانستان حرفه ای و مجهز هستند. باشندگان مهمنددره با پولیس محلی افغانستان همکاری تنگاتنگی دارند و شاهد بهبود وضعیت امنیتی بوده اند.»

وفاداری محلی از همه چیز مهمتر است

خان گفت که ریشه های محلی اهمیت دارند.

او گفت: «افسران پولیس محلی افغانستان در این جا از اهالی همین منطقه هستند. آنها می توانند با مردم ارتباط برقرار کنند. داعش [دولت اسلامی عراق و شام]، طالبان، و دیگر گروه های شبه نظامی همگی بیگانه هستند و خیر و صلاح کشورمان را نمی خواهند.»

وی افزود: «طی درگیری های اخیر میان قوماندوهای افغان و ستیزه جویان در ولسوالی کوت، پرسنل پولیس محلی افغانستان کمک کلانی را در رابطه با بیرون راندن داعش از این ولسوالی انجام دادند.»

حاجی عطا جان، یکی از شیوخ قریۀ بلامبی در ولسوالی پمجوی ولایت قندهار، به سلام تایمز گفت که طالبان در گذشته پوسته های ایست و بازرسی برپا می کردند و از دسترسی زارعین به محصولاتشان جلوگیری می کردند.

او گفت که اکنون و با حمایت پولیس محلی افغانستان زارعین «در آزادی زندگی می کنند و طعم زندگی در آزادی را می چشند.»

عبدالباری، ولسوال پنجوی، به سلام تایمز گفت: «اعضای پولیس محلی افغانستان برادران و دوستان ما هستند. ما دو قلب در یک جسم هستیم.»

یکی از باشندگان سیدآباد به نام روح الله به سلام تایمز گفت که باشندگان قریۀ سیدآباد ولسوالی نادعلی در ولایت هلمند به خاطر کوشش های دلیرانۀ اعضای پولیس محلی افغانستان در صلح و آرامش به سر می برند.»

جنرال آقانور کنتوز، رئیس پولیس هلمند، به سلام تایمز گفت: «پولیس محلی افغانستان نقشی کلیدی را در حفظ امنیت ایفا می کند. آنها ... خارجی ها را شناسایی می کنند و منطقه را می شناسند ... حضور آنها در کنار دیگر قوای امنیتی بسیار حیاتی است.»

مفتخر به خدمت

افسران پولیس محلی افغانستان به خدمت کردن به دوستان، خویشاوندان، و همسایگانشان افتخار می کنند.

سید حکیم، یک افسر پولیس محلی افغانستان، به سلام تایمز گفت: «ما با دشمنان صلح در قریه جاتمان به شدت مبارزه می کنیم. ما از جان، مال، و ناموس مردم دفاع می کنیم.»

یکی دیگر از افسران پولیس محلی افغانستان به نام عصمت الله با یادآوری این که قبلا در ولایات مختلفی مانند پکتیا، پکتیکا، و خوست شیوخ قریه ها به مردان محلی اجازۀ دفاع از قریه ها را می دادند، گفت که همیشه خود قریه ها از خودشان دفاع کرده اند.

او گفت که پولیس محلی افغانستان نیز بر بنیاد همان سنت از باشندگان مناطقی که در آنها خدمت می کنند، تشکیل شده اند.

او گفت: «ما بسیار مطلع و شایسته هستیم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

6 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

تقدیر نمودن از سرباز ها یعنی پیروز نمودن سرباز وشجاع نمودن سرباز میباشد

پاسخ

اولاً از اوردوی ملی و پولیس جهان سپاس. کسان که در یک خط نبرد بدون تعصب قوم گرای می رزمند فقط بخاطر من و تو که دربر گیرندیی تمام قشور مسکن گزین در این خاک میگردد باید این گونه قدر دانی شوند که معاش شان باید از هر ارگان دیگر زیاد بوده بهترین مزایای زندگی در اختیار انان قراکرفته و از شهدا و بازمانده گان انان قدر دانی تا از امرار زندگی شان سعادت مند شده چون که ما میتونیم با این کار جلبو جذب بیشتر از جوانان وطن پرست که تمام شان با سواد اما بیکار هستند تا که باشد ما یک زندکی خوب همه جانبه داشته باشیم... [طرح های بسیا خوب دارم برای این کار اگر مایل باشید.(مرا به یاد داشته باش)]

پاسخ

سلام عرض ادب و احترام. پولیس محلی در چوکات نظام افغانستان از نظر من کار خوب نیست اکثر از کسانیکه در چوکات پولیس محلی اجرایی وظیفه میکند مردان محتاط به مواد مخدر هستن آنها هیچ چیزی از مردم دوستی و وطن پرستی نمی داند.انها مردان عقدیی هستن که باعث آزار و اذیت مردم عام میگردد حتا در بعضی از جا های افغانستان دست به سرقت برده اند. درست که به محل یا همان محیط آشنا است ولی آنها آدم های مسلکی نیستن و هدف آنها هم همایت از مردم عام نیست. بلکه به اثر مشکلات آمده جلب پولیس محلی گردیده. بهتر است دولت بجای این پولیس محلی اردو ملی پولیس ملی و امنیت ملی را تقویت کند و جای گزین پولیس محلی کند حد اقل مردم عام برایش مشخص می شود که در کجا مراجعه کند و از چه کسانی کمک دریافت کند بخاطر امنیت خود. اگر دولت نتواند امنیت شهروندان خود را تعمین کند پس خوب است که امنیت را به دست خود شهروندان بدهد نه به دست کسانیکه هزاران دوسیه جرمی دارد

پاسخ

این مسئله باید به وضوح بیان شود که دریافت اطلاعات و اخبار به روز و جدید یک حق اجتماعی است و رسانه های اجتماعی مثل سلام تایمز تقش مهمی را ایفا می کنند و می توانند با ارائۀ اخبار و معلومات، افکار مردم را منکشف کنند. و همچنان می توانند نقشی کلیدی را در خنثی کردن تبلیغات دشمن ایفا کنند. من از بابت استماع و مطالعۀ سرخط اخبار روزانه، علی الخصوص مقالات و متون سلام تایمز بسیار مشعوف می باشم.

پاسخ

از آن جا که اعضای پولیس محلی متعلق به همان محل هستند می توانند آداب و رسوم و عنعنات مردم را درک کنند. آنها می توانند دشمن را به خوبی شناسایی کنند. آنها روابط دشمن را هم به خوبی می شناسند و به همین خاطر دشمن هم تلاش می کند تا آنها را بکشد. ما از آنها هیچ خاطرۀ بدی نداریم.

پاسخ

تا حالا پولیس محلی در ولایت کنر نیز نتایج بسیار خوبی را حاصل کرده است.

پاسخ