امنیت

تصفیۀ ساحات بزرگی از افغانستان از وجود شبه نظامیان طی عملیات شفق

نوشتۀ عزازالله

سربازان اردوی ملی افغانستان در ماه اسد پس از اجرای یک عملیات موفقیت آمیز در ولسوالی چارچینو ولایت اروزگان ایستاده اند. [عزازالله]

سربازان اردوی ملی افغانستان در ماه اسد پس از اجرای یک عملیات موفقیت آمیز در ولسوالی چارچینو ولایت اروزگان ایستاده اند. [عزازالله]

کابل -- مقامات رسمی به سلام تایمز گفتند که عملیات شفق که تحت هدایت قوای امنیتی و دفاع ملی افغانستان (اِی اِن دی اس اف) در چندین ولایت این کشور به اهداف خود دست یافته است و به تصفیۀ سایر عوامل تروریست ادامه می دهد.

ژنرال عبدالرزاق، قوماندان پولیس در ولایت قندهار، به سلام تایمز گفت: «اهداف تعیین شده در ولایات قندهار، زابل، اروزگان، و دایکندی از طریق کشتن ده ها ستیزه جو و دشمنان صلح در منطقه حاصل شده است.»

خنثی کردن اقدامات طالبان

وی گفت: «ما با کشتن تعداد کثیری از ستیزه جویان منطقه را تصفیه کرده و جان بسیاری از مردم را در مقابل بمب های کنارجاده حفظ کردیم.»

او گفت که هدف از عملیات شفق تصفیۀ طالبان از همۀ ساحات شمالی افغانستان که در آن فعال هستند، می باشد.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، گفت که این عملیات اوایل امسال آغاز گردیده و هدف آن تصفیۀ ستیزه جویان از سایر ولایات است.

او به سلام تایمز گفت: «قوای امنیتی به مردم کمک می کنند تا به خانه هایشان مراجعت نموده و یک زندگی عادی را شروع کنند.»

محمد محسن سلطانی، سخنگوی قول اردوی 205 قهرمان اردوی ملی افغانستان، گفت که این قوا در ولایات مختلف جنوب این کشور در عملیات متذکره اشتراک داشته است.

او گفت که این قوا طی دو هفتۀ گذشته تقریباً 150 ستیزه جو را کشته اند.

وی به سلام تایمز گفت: «اعضای دلاور قوای امنیتی و دفاع ملی افغانستان بسیاری از ساحات قندهار، زابل، اروزگان، و دایکندی را تصفیه کرده اند. ستیزه جویان در این ساحات به مردم محلی اجازه نمی دادند که به زندگی عادی خود بپردازند.»

سلطانی گفت که پرسنل این قول اردو در ولسوالی های شوالی کوت و میوند ولایت قندهار و همچنین در یک عملیات دیگر در زابل با پولیس محلی و قوای پولیس مخصوص همکاری کرده و بیش از 50 ستیزه جو را به هلاکت رساندند.

سلطانی گفت: «قوای امنیتی و دفاع ملی افغانستان ... خواهان یک زندگی صلح آمیز برای همۀ افغان ها است. قوای بین المللی به ارائۀ حمایۀ هوایی پرداخته و همۀ ستیزه جویانی که با قوای امنیتی افغانستان می جنگند را هدف قرار می دهد.»

جنرال داوود شاه وفادار، قوماندان قول اردوی 205 قهرمان گفت که او عساکر خود را برای حمایه از پولیس و تصفیۀ همۀ گروه هایی که برای نا امن کردن قندهار کوشش می کنند، به ولسوالی میوند فرستاده است.

او به سلام تایمز گفت: «ما کوشش داریم تا مردم را در میوند نجات دهیم؛ به این خاطر که طالبان از منازل آنها استفاده می کنند و اطفال و زنان را گروگان می گیرند.»

طالبان «هرگز هیچ ولایتی را تصرف نخواهند کرد»

او گفت: «من می خواهم به طالبان بگویم که شما هرگز هیچ ولایتی را تصرف نخواهید کرد. پس چرا مردم بیگناه را می کشید؟» وی وعده داد که اردوی ملی تا حذف طالبان از پا نخواهد نشست.

وفادار خطاب به طالبان گفت شما این کشور را پس نخواهید گرفت. وی از آنها خواست تا از ایجاد مشکل برای مردم دست کشیده و به کوشش های مربوط به ایجاد صلح بپیوندند.

مقامات رسمی می گویند که طالبان کوشش می کنند تا کنترل بسیاری از ولسوالی ها و ولایات افغانستان را به دست آورند. اما قوای امنیتی افغانستان شجاعانه با ستیزه جویان می جنگند و تلفات سنگینی را به آنها وارد می آورند.

به دنبال درگیری های شدید در ولسوالی نوا حیات الله حیات، والی ولایت هلمند، گفت که قوای افغان حداقل 171 تن از طالبان را کشته اند. او گفت که قوای امنیتی همۀ ساحات مورد تهدید را تصفیه خواهند کرد.

در همین حال، رازق، قوماندان پولیس قندهار، اخیراً عملیاتی را برای بازگشایی شاهراه بین هلمند و قندهار که برای مدت چندین روز بر اثر درگیری های شدید بسته شده بود، آغاز کرد.

وی گفت که این شاهراه به زودی باز خواهد شد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله، گفت که عملیات های اجرا شده در میوند موفقیت های چشمگیری را حاصل کرده است و قوای امنیتی ستیزه جویان را از بسیاری از ساحات بیرون رانده اند. او افزود که قوای امنیتی برای تصفیۀ کامل ستیزه جویان از این منطقه کوشش می کند.

حمایۀ عمومی از شفق

صدیقی در یک کنفرانس خبری مشترک با بازمحمد مبارز، سفیر حسن نیت پولیس ملی افغانستان، که در ماه سنبله برگزار شد، گفت که عملیات شفق از حمایۀ مردم محلی و شیوخ قبایل برخوردار است.

صدیقی در این کنفرانس خبری گفت: «برای ما بسیار مهم است که شیوخ و علمای دینی ما از قوای امنیت ملی ما حمایه کرده و در کنار ما بایستند.»

مبارز گفت که همه موظف به حمایه از قوای امنیتی و دفاع ملی افغانستان هستند.

او گفت: «ما باید برای بازگرداندن صلح و ثبات به کشورمان با قوای امنیتی و دفاع ملی افغانستان همکاری کنیم.»

او جایزه ای که اخیراً کسب کرده بود را تقدیم پولیس ملی افغانستان کرد.

گل آقا عبدالی، یکی از باشندگان ولسوالی میوند، گفت که قوای امنیتی افغانستان به جهان نشان می دهند که آنها می توانند با طالبان بجنگند.

رحمت الله سولامال، یک افسر پولیس ملی افغانستان در قندهار، گفت که او و دیگر افسران همقطار او به کشور خدمت می کنند و امیدوار هستند که این کشور را از شر ستیزه جویان تصفیه کرده و صلح و ثبات را برقرار نمایند.

او به سلام تایمز گفت: «ما مفتخریم که مردم هر روز از ما حمایت می کنند و برایمان گل های تازه می آورند تا قوای امنیتی را تشجیع نمایند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

امید وار استم سخن های را که شما فرمودید دقیق باش

پاسخ