تروریسم

حلق آویز کردن یک دانشجو توسط طالبان خشم عمومی را در سر تا سر افغانستان برانگیخت

عزازالله

شبه نظامیان طالبان یک دانشجوی جوان را به یک بهانه واهی حلق آویز کرده و به قتل رساندند. [کیلب مکلنان/ کریتیو کامنز/ فلیکر]

شبه نظامیان طالبان یک دانشجوی جوان را به یک بهانه واهی حلق آویز کرده و به قتل رساندند. [کیلب مکلنان/ کریتیو کامنز/ فلیکر]

کابل -- اعضای پارلمان افغانستان، مقامات رسمی، و اعضای جامعه مدنی قتل یک دانشجو در ولایت میدان وردک با دست طالبان در هفته گذشته را محکوم کرده اند.

بنا به گزارش مورخ 13 قوس خبرگزاری فرانسه، مقامات رسمی افغانستان گفتند که طالبان فیض الرحمان را در ملاءعام حلق آویز کردند و ادعا کردند که او یک مقام استخباراتی طالبان را کشته بود.

شبه نظامیان، در تاریخ 12 قوس رحمان، که یک دانشجوی سال چهارم دانشگاه پلی تخنیک کابل بود، را از داخل موترش در ولایت میدان وردک اختطاف کردند.

وی برای ملاقات با فامیلش به طرف منزل در حرکت بود.

عبدالرحمان منگل، خنگوی والی میدان وردک، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنها وی را در ملاءعام حلق آویز کردند. بزرگان محلی برای میانجیگری کوشش کرده بودند، اما کوشش آنها بی فایده بود.»

منگل به سلام تایمز گفت: «وی خواسته بود تا تعطیلات را در خانه سپری نماید، اما توسط طالبان اختطاف شد و آنها او را حلق آویز کردند.»

وزارت داخله ضمن تأیید این قتل به سلام تایمز گفت که یک سلسله تحقیقات را «جهت دستگیری و مجازات عاملان این اقدام جنایتکارانه» شروع کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله، به سلام تایمز گفت که قوای امنیتی زود است که خاطیان را بیابند و افزود که طالبان نه افغان هستند و نه مسلمان.

چهره واقعی طالبان

عبدالحمید بهیج عثمانی، یک باشنده میدان وردک و عضو آکادمی ساینس افغانستان، به سلام تایمز گفت که طالبان که مدعی صلح می باشند، با قتل رحمان چهره واقعی خود را برملا کردند.

عثمانی گفت: «او یکی از افراد محلی، یک دانشجو، و یک فرد بیگناه [از هر گونه خطا و جرم] بود. اما طالبان او را به قتل رساندند و نشان دادند که چه قدر با کولتور افغان خصومت دارند

حسیب الله کلیم زی، نماینده ولایت میدان وردک در پارلمان، به سلام تایمز گفت: «آنها بخشی از آینده ما را کشتند. دشمنان کشور و صلح نمی خواهند چنین دانشجویان و استعدادهایی وجود داشته باشند.»

او گفت: «طالبان کسانی را که به جاسوسی متهم می کنند، به قتل می رسانند. آنها افرادی را که می گویند مرتکب فعل زنا و یا مقاربت قبل از ازدواج شده باشند را در ملاءعام سنگسار کرده و یا تازیانه می زنند.»

کلیم زی گفت: «این عدالت نیست.»

رمضان بشردوست، نماینده کابل در پارلمان، به سلام تایمز گفت که قتل رحمان یک اقدام ضد اسلامی و ضد افغان بود. او به محکومیت این اقدام توسط افغان ها در رسانه های اجتماعی اشاره کرد.

جمعه گل، یکی از سران قبایل میدان وردک، به سلام تایمز گفت: «همه ما با این بی رحمی ها مخالف می باشیم.»

رحمت الله وردک، یک دانشجو در کابل، به سلام تایمز گفت که طالبان این وحشت را به وجود آورده اند که آنها همه را خواهند کشت.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

برای ایجاد صلح و ثبات در آفغانستان همرای نیروهای امنیتی ما کمک کنیم

پاسخ

خداوند مقتول را جا جمله مردگان بيامرزد. مسولین امنیتی چرا به بیچارکی و ناتوانی تان اعتراف نمی کنند. جای و موضع طالبان معلوم است شما ناتوان هستید.

پاسخ