مسئولین می گویند که فارغین جدید اردوی افغانستان آماده نبرد با تروریسم استند

نوشته عزازالله

رئیس جمهور اشرف غنی در تاریخ 5 حوت در کابل در یک مراسم فارغ التحصیلی عساکر افغان در پوهنتون دفاع ملی مارشال فهیم سخنرانی می کند. [عکس تقدیمی از عزازالله]

رئیس جمهور اشرف غنی در تاریخ 5 حوت در کابل در یک مراسم فارغ التحصیلی عساکر افغان در پوهنتون دفاع ملی مارشال فهیم سخنرانی می کند. [عکس تقدیمی از عزازالله]

کابل -- بالغ بر 400 تن از فارغین پوهنتون دفاع ملی مارشال فهیم جهت حراست از افغانستان در مسیر ملحق شدن به قوای مسلح می باشند.

مسئولین وزارت دفاع به سلام تایمز گفتند که این افسران جدید به شمول 67 زن در تاریخ 5 حوت از تحصیل فارغ شدند. آنها یک دوره تعلیمی یک ساله را تکمیل کردند.

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم فراغت آنها که سلام تایمز در آن شرکت کرده بود، سخنرانی کرد و آرزوی موفقیت نمود.

تقدیر از فارغین

جنرال عبدالله حبیبی، وزیر دفاع، که آن روز با رسانه ها گفت و گو کرده بود، اظهار داشت که طی چند سال گذشته 3,091 نفر از این آکادمی نظامی فارغ شده اند.

در این مراسم حبیبی گفت: «آنان قهرمانان واقعی کشور ما استند.»

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به سلام تایمز گفت: «همه می توانند بر توانایی ها و اراده خود جهت فداکاری تأکید کنند.»

غنی در سخنان خود وعده اصلاحات عمده در سکتورهای دفاع و امنیت، به شمول یک پلان چهار ساله جهت توسعه قوای مسلح، را داد.

غنی افزود که قوای جدید به اعمار کشور کمک خواهند کرد و دخواهند گذاشت که دشمن به پیروزی برسد.

سترجنرال قدم شاه شهیم، ارکانحرب اردوی ملی افغانستان، طی سخنرانی خود گفت که قوای افغان کاملا مهیای شکست دادن تهدیدات داخلی و خارجی می باشند.

جنرال شریف شریفی، قوماندان این پوهنتون، طی اظهارات خود خطاب به فارغین گفت که جامعه بین المللی وعده تحویل تجهیزات مدرن را به قوای افغان داده است.

او افزود که بعضی از این تجهیزات در «سال روان» می رسند. او فارغین را تشویق کرد تا در نبرد با دشمن «مصمم» باشند.

فارغین و ناظرین خوشبین

فارغین جدید و ناظرین نظامی می گویند که آنها انتظار دارند این گروپ افسران جدید نقش ارزشمندی را در شکست دادن ستیزه جویی ایفا کنند.

یکی از این فارغین جدید به نام وحیدالله به سلام تایمز گفت که ای افسران آماده دفاع از افغانستان می باشند. او گفت: «ما از میهنمان دفاع خواهیم کرد ... و تا آخر با ستیزه جویان نبرد خواهیم نمود.»

زماری شینواری، یک فارغ دیگر، به سلام تایمز گفت که او می خواهد به مردم نشان دهد که ستیزه جویان در مواجه با اردوی ملی افغانستان بسیار ناچیز می باشند. او گفت که این اردو آماده شکست دادن طالبان و «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) و بازگرداندن صح و ثبات است.

تورن جنرال محمد ابراهیم احمدزی، قوماندان دپارتمان استخدام اردوی ملی افغانستان، به سلام تایمز گفت که فارغین اخیر نشان دهنده تمایل فراوان جوانان افغان جهت ملحق شدن به قوای نظامی می باشند.

او گفت: «طی مدت یک سال ما بر روی یک استراتژی با والیان ولایت ها، محاسن سفیدان قبایل، و رهبران دینی محلی کار کرده ایم. در نتیجه افغان های بیشتری به اردو ملحق شده اند.»

جنرال (متقاعد) عتیق الله امرخیل، به تحلیلگر نظامی باشنده کابل، به سلام تایمز گفت که ملت افغان دوشادوش اردوی ملی افغانستان خواهد ایستاد. او گفت که وحدت میان مردم و قوای امنیتی «حکومت ... و امنیت را تقویت خواهد کرد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500