رمضان

تقدیر از پولیس کابل به خاطر جلوگیری از اجرای یک حمله عظیم بالای مسجد

خبرگزاری فرانسه و تحریریه

یک عسکر در تاریخ 26 جوزا در کابل از مسجد الزهرا محافظت می کند. پولیس در تاریخ 25 جوزا از ورود دو بمبگذار انتحاری داعشی به این مسجد مملو از جمعیت جلوگیری کرد و به این ترتیب از بروز تلفات گسترده پیشگیری نمود. [نجیب الله]

یک عسکر در تاریخ 26 جوزا در کابل از مسجد الزهرا محافظت می کند. پولیس در تاریخ 25 جوزا از ورود دو بمبگذار انتحاری داعشی به این مسجد مملو از جمعیت جلوگیری کرد و به این ترتیب از بروز تلفات گسترده پیشگیری نمود. [نجیب الله]

کابل -- در اخیرترین حمله از یک سری حملات شبه نظامیان جهت به آشوب کشیدن پایتخت افغانستان در ماه رمضان بمب گذاران انتحاری شام پنجشنبه (25 جوزا) بالای یک مسجد مملو از جمعیت شیعیان حمله بردند.

در این حمله که مسئولیتش را «دولت اسلامی» (داعش) به عهده گرفت، چهار نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند. در این حمله بعد از این پولیس از ورود مهاجمان انتحاری به صحن مسجد که پر از نمازگزاران بود، جلوگیری کرد، مواد منفجره آنها در مطبخ مسجد الزهرا منفجر شد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله، به سلام تایمز گفت: «یک افسر پولیس و سه فرد ملکی کشته و هم چهار فرد ملکی و چهار پولیس مجروح شدند.»

وی اظهار داشت: «پولیس شجاعانه مهاجمان انتحاری را از ورود به داخل مسجد بازداشت. اگر آنها در ورود به داخل مسجد موفق می شدند، ممکن بود تعداد بسیار بیشتر از مردم که برای اقامه نماز آمده بودند را به قتل برساند.»

این حمله زمانی اتفاق افتاد که مسجد متذکره خود را برای 21 رمضان، شبی که برای مسلمانان شیعه اهمیت مخصوصی دارد، آماده می کرد.

داعش که مسلمانان شیعه را کافر قلمداد می کند، از طریق ایجنسی پروپاگند خود، موسوم به اعماق، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در ماه های اخیر افغانستان شاهد موج حملات بالای شیعیان بوده که مسئولیت آنها را داعش بر عهده گرفته است.

اختلافات فرقه ای حالا یک تهدید می باشد

ظهور داعش سایه اختلافات فرقه ای در افغانستان را بزرگتر کرده و این در حالی است که این کشور دارای اکثریت سنی علیرغم چند دهه جنگ تا حالا از شر آن مصون بوده است.

محمد عارف رحمانی، نماینده مردم غزنی در پارلمان افغانستان، ضمن محکوم کردن این حمله گفت که اجرای این حملات بالای اماکن متبرکه و محل های عبادت مردم مخصوصا نفرت انگیز است.

او به سلام تایمز گفت: «هر گروپ یا سازمان اسلامی که با اصول اسلام آشنا باشد، نمازگزاران بیگناه را حین اقامه نماز داخل یک مسجد نمی کشد. آنها که پشت این حمله قرار دارند، سعی می کنند درگیری های مذهبی را در افغانستان تشدید کنند.»

در یک بیانیه نشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، آمده است: «تروریست ها با هدف قرار دادن مساجد و تجمعات سیاسی کوشش دارند تا آتش تنش های قومی و سیاسی را برافروخته نمایند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رفتار نشان می دهد که تروریسم کدام مرز، نژاد، دین، یا لسان ندارد و با هدف قرار دادن اماکن متبرکه و عموم مردم [تروریست ها] کوشش دارند تا فضای ترس را به وجود آورند.»

این بیانیه همچنان از رشادت و فداکاری قوای امنیتی که از وقوع یک فاجعه بزرگتر جلوگیری کردند، قدردانی کرده است.

یک شاهد عینی این حمله به نام محمدرضا گفت: «ما از خاطر داشتن چنین پولیس دلاوری که تروریست ها را متوقف کردند مفتخریم. آنها می خواستند صدها نفر از نمازگزاران را داخل مسجد به قتل برسانند.»

او به سلام تایمز گفت: «داعش ادعای مسلمانی دارد [...] مگر اقدامات این گروپ با قوانین اسلام در تضاد می باشند.»

[نجیب الله از کابل در تهیه این راپور مشارکت نموده است.]

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500