تروریسم

انفجار بمب طالبان در لشکرگاه مردم ملکی که قبل از عید در حال دریافت پیسه بودند به قتل رساند

سلام تایمز

چند مرد افغان در تاریخ 1 سرطان در لشکرگاه یکی از قربانیان انفجار یک موتر بمب قوی را حمل می کنند. این بمب بانک را که موظفین دولت در آستانه عید فطر در صف دریافت عایدی هایشان بودند هدف قرار داد و کم از کم جان 34 نفر را گرفت. [نور محمد/ خبرگزاری فرانسه]

چند مرد افغان در تاریخ 1 سرطان در لشکرگاه یکی از قربانیان انفجار یک موتر بمب قوی را حمل می کنند. این بمب بانک را که موظفین دولت در آستانه عید فطر در صف دریافت عایدی هایشان بودند هدف قرار داد و کم از کم جان 34 نفر را گرفت. [نور محمد/ خبرگزاری فرانسه]

لشکرگاه، افغانستان -- در روز پنجشنبه (1 سرطان) وقتی موظفین دولت و سایر مشتریان در آستانه عید فطر در صف دریافت عایدی هایشان بودند انفجار یک موتر بمب قوی بانک را هدف قرار داد که در نتیجه کم از کم 34 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در پی این انفجار که بانک کابل نو را هدف قرار داد ده ها فرد نجات یافته از این حادثه با برانکارهای دست ساز موقتی بلافاصله به شفاخانه ها منتقل شدند. از اثر این انفجار موترها به هوا پرتاب شدند و ساحه پر از زباله های سوخته شد و ستونی از دو به هوا خاست.

این سومین حمله بالای بانک متذکره از سال 2014 بود. این حمله در وقتی اجرا شد که طالبان علیرغم درخواست های دولت مبنی بر آتشبس در ماه رمضان طالبان «حملات بهاری» خود را شدت بخشیدند.

طالبان با قبول مسئولیت این انفجار می گویند که هدف آنها عساکر و پولیس افغان بود که جهت دریافت عایدیشان می رفتند. اما دولت اعلام کرده که اکثر قربانیان افراد ملکی، به شمول زنان و اطفال می باشند.

دولت ولایت هلمند طی بیانیه ای اعلام کرد: «در انفجار امروز کم از کم 34 نفر کشته و 58 نفر زخمی شدند.»

نادر شاه بحر، نماینده ولایت غور در پارلمان افغانستان، به سلام تایمز گفت: «حمله انتحاری در مقابل بانک کابل نو در هلمند اولین حمله که افراد ملکی را هدف قرار داده و می کشد، نیست و آخرین هم نخواهد بود. این اتفاق در گذشته رخ داده و در آینده هم ادامه خواهد داشت.»

او گفت که با به قتل رساندن بیگناهان طالبان می خواهند ترس و وحشت ایجاد کرده و نشان دهند که دولت ضعیف است. وی افزود که آنها می خواهند مابین جامعه و دولت فاصله بیاندازند، اما شکست خواهند خورد.

سوءاستفاده از عایدی تریاک

طالبان بر 10 ولسوالی از 14 ولسوالی هلمند کنترول دارند و یا بر سر آن درگیر استند و این ولایت گرفتار بلای زراعت کوکنار است که به تمویل ستیزه جویی کمک می کند. آنها مکررا تهدید کرده اند که لشکرگاه را تصرف خواهند کرد.

سلیم حسنی، یک عالم دینی باشنده کابل، گفت که تمام فعالیت های شبه نظامیان از نگاه اسلام غیرقابل قبول استند.

او به سلام تایمز گفت: «قتل بیگناهان قتل یک فرد مؤمن بدون کدام اتهام مذهبی ... تخریب تأسیسات عامه، ایجاد ترس و دهشت در جامعه، و حمله بالای اماکن متبرکه و عبادتگاه ها از نگاه اسلام حرام می باشد.»

UNTRANSLATED

او گفت که بعض اوقات شبه نظامیان مدعی «جهاد» استند، اما آنها باید فهم کنند که عملشان جهاد واقعی نمی باشد.

صفت الله، یک باشنده 37 ساله هلمند، گفت: «وقتی شبه نظامیان در یک مأموریت درگیری شکست می خورند، افراد ملکی بیگناه را به قتل می رسانند.»

او به سلام تایمز گفت: «ما این نوع حملات را به شدت محکوم می کنیم و در برابر این نوع حملات وحشیانه می ایستیم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500