تروریسم

«پیروزی تاریخی» بر داعش در عراق با سقوط آخرین مقر آنها

نوشته خالد الطائي

اعضای قوای پولیس فدرال عراق در تاریخ 18 سرطان 2017، بعد از اعلام خبر آزادسازی این شهر جنگزده از چنگ داعش توسط دولت، در شهر قدیم موصل جشن گرفته و پرچم ملی عراق را تکان می دهند. [فاضل سینا/ خبرگزاری فرانسه]

اعضای قوای پولیس فدرال عراق در تاریخ 18 سرطان 2017، بعد از اعلام خبر آزادسازی این شهر جنگزده از چنگ داعش توسط دولت، در شهر قدیم موصل جشن گرفته و پرچم ملی عراق را تکان می دهند. [فاضل سینا/ خبرگزاری فرانسه]

عراق سه شنبه (20 سرطان) را در بزرگداشت آزادسازی موصل از چنگ «دولت اسلامی» (داعش) روز تعطیلی ملی اعلام کرد و به این مناسب یک هفته محافل جشن و شادمانی برپا خواهد بود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز دوشنبه در موصل بعد از ان که قوای این کشور تسلط داعش بر دومین شهر کلان این کشور را خاتمه دادند، خبر پیروزی بر «بی رحمی و هراس افگنی» را اعلام کرد.

العبادی که در جمع عساکر حضور داشت، بازپس گیری موصل -- جایی که داعش سه سال پیش در آن شکست سنگینی را بر قوای عراق تحمیل کرده بود -- را یک لحظه تاریخی در نبرد بالای افراطی گری دانست.

العبادی طی اظهاراتی که از غرب موصل به صورت تلوزیونی نشر می شد، گفت: «امروز پیروزی ما یک پیروزی بر تاریکی، پیروزی بر بی رحمی و هراس افگنی است و من امروز خاتمه کار، شکست، و سقوط این دولت جعلی تروریستی را به همه جهان اعلام می کنم.»

به محض اعلام خبر پیروزی تعداد کثیری از شهروندان به سرکت های بغداد و سایر شهرهای عراق رفتند تا این «پیروزی تاریخی» را جشن بگیرند.

آنها تا دیروقت شام در ساحات عامه بغداد، پایتخت، تجمع کرده و پرچم های عراق را تکان می دادند، به رقص محلی می پرداختند، و همنوا با موسیقی آوازهای میهن پرستانه می خواندند.

در حالی که عابران در سرک ها هلهله های شادمانه سر داده بودند، موترها هم سرک ها را پر کرده بودند و آتشبازی آسمان شهر را روشن کرده بود.

حسین مازن 44 ساله و اهل محله المنصور، که همراه با فامیلش برای جشن به سرک آمده بود، گفت: «این واقعا یک روز فراموش نشدنی است.»

او به دیارنا گفت: «قوای دلاور ما دولت جعلی داعش را نابود کردند.»

هدیل فاروق 37 ساله، همسر حسین در حالی که پرچم عراق را تکان می داد، گفت: «قوای ما یک پیروزی تاریخی را کسب کرده اند و انتقام همه مردم بیگناه که توسط تروریست ها به قتل رسیده بودند را گرفته اند.»

عراقی ها متحدند

صدها تن از شهروندان به ساحه تحریر در مرکز بغداد رفتند.

محمد الطائی، یک فعال مدنی، گفت: «این پیروزی علیه دشمنان بشریت بر همه عراقی ها و بر جهان مبارک باد.»

او از ساحه تحریر به دیارنا گفت: «امروز عدالت و آزادی بر ظلم و بی عدالتی غلبه کرد. موصل به دامان وطن مراجعت کرد و ما با وحدت مان از کشورمان محافظت خواهیم نمود.»

همچنین طیاره های عراقی در شام دوشنبه سه ملیون نقشه موصل مزین به پرچم عراق را به حیث سمبل مراجعت کامل این شهر به کشور پایین انداختند.

همچنان در شرق موصل محافل عظیم جشن و شادمانی در سرتاسر شهر برگزار گردید.

احمد مدلول الجربا، نماینده ولایت نینوا در پارلمان عراق، به دیارنا گفت: «شادی عراقی ها، خصوصا مردم موصل، بابت آزادسازی شهرشان غیرقابل توصیف است.»

او به دیارنا گفت: «دو سال پیش ما نمی توانستیم تصور روزی را کنیم که شهرمان آزاد شده باشد. اما به یمن فداکاری ها و رشادت های مبارزان مان که به پیروزی بی مانندی دست یافتند، آن روز بالاخره فرا رسید.»

وی گفت: «این پیروزی عزم و اراده قوای ما را جهت نابود کردن تروریسم در آخرین پایگاه هایشان در کشور تقویت خواهد کرد.» وی افزود: «شادمانی ما با اخراج آخرین عناصر داعش از سرزمین مان تکمیل خواهد شد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چیزهایکه در مقاله نوشته شده است مطالب جالب ودلچست است ولی مسلمانهای دنیا باید دست به دست هم داده دستهای منحوس وپلید داعشیها وبادران آنها را از کشورهای اسلامی قطع نمایند . بنظربنده ازبین بردن کامل داعشها کار بسیار دشوار است بخاطریکه داعش ساخته دست آمریکا واسرائیل وباقی همپیمانهای آنها میباشد. و آنها هیچ وقت نمیخواهند که کشورهای اسلامی آزاد ودرساحه امن زندگی نمایند.

پاسخ