تروریسم

کشته شدن قوماندان شبه نظامیان افغان مورد حمایه ایران در سوریه

نوشته ولید ابوالخیر

علی جعفری، یکی از مؤسسان و از قوماندانان ارشد لوای فاطمیون که یک گروپ شبه نظامی شیعه افغان مورد حمایه ایران است، این هفته در سوریه کشته شد. [تصویر در حساب های رسانه های اجتماعی نشر گردیده است]

علی جعفری، یکی از مؤسسان و از قوماندانان ارشد لوای فاطمیون که یک گروپ شبه نظامی شیعه افغان مورد حمایه ایران است، این هفته در سوریه کشته شد. [تصویر در حساب های رسانه های اجتماعی نشر گردیده است]

قاهره -- یک گروپ شبه نظامی افغان مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (آی آر جی سی) یکی از مؤسسان و قوماندانان ارشد خود را در سوریه از دست داد و به گفته تحلیلگران این ضربه تأثیر منفی بر ساختار این گروپ شبه نظامی و روحیه جنگجویانش خواهد گذاشت.

لوای فاطمیون، که متشکل از مزدوران شیعه افغان است، ، در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حزب الله، و سایر شبه نظامیان عراقی مورد حمایه ایران در سوریه مصروف مبارزه است.

شیار ترکو، یک دانشجوی مقطع دکتری پوهنتون قاهره، که مصروف تحقیق منابع تمویل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: «حساب های رسانه های اجتماعی متعلق به عناصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و لوای فاطمیون تأیید کردند که علی جعفری نفر دوم سلسله مراتب فرماندهی لوای فاطمیون طی نبردهای جاری در سوریه کشته شده است.»

او به دیارنا گفت که جعفری موقع مبارزه در کنار سایر گروپ های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شد.

لوای فاطمیون که یک گروپ شبه نظامی شیعه افغان است و تحت فرماندهی افسران ایرانی قرار دارد، در ناحیه بدیعه دوشادوش قوای هوادار دولت سوریه مصروف نبرد است. [تصویر در حساب های رسانه های اجتماعی نشر گردیده است]

لوای فاطمیون که یک گروپ شبه نظامی شیعه افغان است و تحت فرماندهی افسران ایرانی قرار دارد، در ناحیه بدیعه دوشادوش قوای هوادار دولت سوریه مصروف نبرد است. [تصویر در حساب های رسانه های اجتماعی نشر گردیده است]

وی گفت که خبرگزاری فارس ایران نیز خبر مربوط به مرگ وی را در تاریخ 21 سرطان تأیید کرد و او به حیث یک قوماندان و از مؤسسان لوای فاطمیون توصیف نمود.

ترکو گفت: «جعفری بعد از مرگ قوماندان این لوا علی طوسی در سال 2015 در درگیری های درعا به قدرتمندترین مقام و قوماندان ارشد این لوا تبدیل شد.»

خبرگزاری جام نیوز ایران نیز در تاریخ 18 سرطان گزارش داد که چند شخصیت برجسته دیگر لوای فاطمیون هم اخیرا در سوریه کشته شده اند که از آن جمله می توان به قوماندان محمد ابراهیمی، که اهل شهر قم در ایران بود، اشاره کرد.

ضربه به روحیه شبه نظامیان

ترکو گفت: «قوای رژیم مشخصا این گروپ شبه نظامی را به عرصه این نبرد که نتایج مصیبت باری برایشان داشته است، راهی می کنند.»

او گفت: «بی تردید چنین لطماتی تأثیرات منفی بر روحیه این گروپ های شبه نظامیان فرقه گرا که اعضای شان مانند مزدوران فعالیت می کنند، خواهد داشت.»

وی گفت که بر علاوه این شاهد دیگری بر مداخله ایران در جنگ جاری در سوریه است که هم از طریق حضور مستقیم افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در میدان جنگ و هم با حمایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از شبه نظامیان فرقه گرا همراه می باشد.

او اظهار داشت: «لوای فاطمیون یکی از گروپ های شبه نظامی فرقه ای است که [در سال 2014] توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جهت جنگ در سوریه به بهانه محافظت از حرم های متبرکه در سوریه تشکیل گردید.»

این گروپ بیشتر شبه نظامیان را از میان حدود سه میلون افغان ساکن ایران جذب می کند.

بنا بر رسانه های ایرانی این لوا حدود 20,000 جنگجو دارد. همچنان بر حسب گزارش های سایر رسانه ها بیشترین تلفات را در میان شبه نظامیان مورد حمایه ایران مصروف جنگ در سوریه متحمل شده است.

درگیری های سنگین در سوریه

ریاض شهود، یک افسر اردوی آزاد سوریه (اف اس اِی)، که در صحرای سوریه مستقر است، گفت که «احتمال زیادی وجود دارد که علی جعفری به همراه تعداد کثیری از [شبه نظامی] لوای فاطمیون در نبردهای» که در منطقه بدیعه سوریه جریان دارد، کشته شده باشند.

او به دیارنا گفت که قوای رژیم سوریه با حمایه شبه نظامیان مسلح و پوشش هوایی و توپچی از تاریخ 16 سرطان تا حالا کوشش کرده تا در منطقه بدیعه پیشروی کنند.

وی گفت که اما گروپ های اردوی آزاد سوریه راه را بر آنها بستند و درگیری های شدیدی به راه افتاد. او افزود: «قوای آزاد سوریه تلفات بسیار شدید انسانی را بالای قوای رژیم و همپیمانانش وارد کردند.»

او اظهار داشت: «لوای فاطمیون یکی از گروپ های شبه نظامی بود که در این درگیری ها در کنار اردوی رژیم مشارکت داشت و این از اجساد و وسایل شخصی که در میدان جنگ پیدا شده اند، مشهود می باشد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

5 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سلام به امت مسلمان ! دلت تان بکفد آل سعود و مزدوران آل سعود تروریست همه و همه یکایت از بغدادی ملعون تا همه تروریستان تکفیری به جهنم واصل شدند ، درود به شهدای تیب فاطمیون روحتان با روح شهدای کربلا محشور باد و دشمنان تان زبون

پاسخ

یک تیر که از تفنگ لشکر سرفراز فاطمیون فیر میشود از تمام عبادت های ما و شما بیشتر است در واقع اینها سربازان واقعی اسلام استند. از رسانه های مورد حمایه غرب و ال سعود توقع نمی رود بدانید که سراغ شما حتما می آیم ان شا الله

پاسخ

بد کدی مزدور بی خاصیت، اینها شوی خوارتان است بیشرفان کدی نشراتتان...

پاسخ

یکی از دلایل همه بی رحمی ها و ستمگری های داعش در افغانستان شبه نظامیان هزاره استند که در کنار رژیم سرکوبگر اسد در سوریه مصروف جنگ استند و به حیوانات وحشی داعش بهانه ای دادند تا خیال کنند که افغان ها حامی رژیم اسد می باشند. این هزاره ها آنقدر مردم حقیری استند که مثل سگان در خدمت منافع رژیم کثیف و ضد افغان ایران جنگ می کنند.

پاسخ

درست گفتی،من شیعه هستم ،واز وطن فروش بدم میاید

پاسخ