تروریسم

ویدئوی جدید داعش در افغانستان: اعدام اطفال توسط اطفال

نوشته سلیمان

در یک ویدئوی پروپاگند نشر یافته توسط شعبه خراسان «دولت اسلامی» (داعش) دو پسربچه که 7 ساله و 12 ساله به نظر می رسند، مصروف اعدام دوم طفل دیگر استند. [آرشیو]

در یک ویدئوی پروپاگند نشر یافته توسط شعبه خراسان «دولت اسلامی» (داعش) دو پسربچه که 7 ساله و 12 ساله به نظر می رسند، مصروف اعدام دوم طفل دیگر استند. [آرشیو]

کابل -- شعبه خراسان «دولت اسلامی» (داعش) اخیرا به درجه ای تازه از پستی و حقارت رسیده است، به طوری که یک ویدئو را از مکان نامعلوم در افغانستان نشر داده که در آن اطفال مصروف اعدام اطفال دیگر استند.

این جلادان داعش به نظر بین 7 تا 12 ساله استند. آنها که کالای سیاه بر تن دارند پشت زندانیان شان که زانو زده و کالای نارنجی رنگ که داعش معمولا زندانیان را مجبور به پوشیدن می کند، به تن دارند، ایستاده اند.

جلادان با اسلحه کمری قبل از فیر به زندانیان از فاصله نزدیک، سر آنان را به عقب می کشند.

در صحنه دیگر از این ویدئوی 10 دقیقه ای یک طفل دیگر که اونیفرم نظامی پوشیده یک سلاح دستی را به سمت صورت یک مرد که مقابلش زانو زده نشانه می رود. یک مرد که اونیفرم پلنگی خاکی رنگ پوشیده هم بر این اعدام نظارت می کند.

دو بچه عضو داعش در این ویدئو جهت اجرای اعدام مهیا می شوند. عناصر داعش اطفال را به زور و به استفاده از رعب و وحشت به قصد شستشوی مغزی و تعلیم آنها جهت اجرای احکام اعدام، بمب گذاری های انتحاری، و سایر اقدامات تروریستی اختطاف می کنند. [آرشیو]

دو بچه عضو داعش در این ویدئو جهت اجرای اعدام مهیا می شوند. عناصر داعش اطفال را به زور و به استفاده از رعب و وحشت به قصد شستشوی مغزی و تعلیم آنها جهت اجرای احکام اعدام، بمب گذاری های انتحاری، و سایر اقدامات تروریستی اختطاف می کنند. [آرشیو]

ویدئوی 10 دقیقه ای پروپاگند داعش شامل صحنه هایی از اطفال است که با اسلحه به زندانیان داعش فیر می کنند. [آرشیو]

ویدئوی 10 دقیقه ای پروپاگند داعش شامل صحنه هایی از اطفال است که با اسلحه به زندانیان داعش فیر می کنند. [آرشیو]

اعضای بزرگسال داعش در این ویدئو مصروف مهیا شدن جهت فیر کردن بالای زندانیان دیده می شوند. ناظران می گویند این ویدئو کوشش مذبوحانه جهت اعمال قدرت و هراس افکنی است، در حالی که داعش هر روز ساحات و افراد زیادتری را از دست می دهد. [آرشیو]

اعضای بزرگسال داعش در این ویدئو مصروف مهیا شدن جهت فیر کردن بالای زندانیان دیده می شوند. ناظران می گویند این ویدئو کوشش مذبوحانه جهت اعمال قدرت و هراس افکنی است، در حالی که داعش هر روز ساحات و افراد زیادتری را از دست می دهد. [آرشیو]

صحنه های دیگر چهار مرد را نشان می دهند که کالای سیاه پوشیده و چهره های شان را پوشانده اند و در یک صف ایستاده اند. آنها زندانیان چشم بسته را که در برابرشان زانو زده اند، اعدام می کنند.

ناظران می گویند که این ویدئو گواه کوشش مذبوحانه داعش خراسان جهت اعمال قدرت رو به تقلیلش به دنبال یک سری شکست های جبران ناپذیر در سرتاسر افغاسستان طی یک سال گذشته می باشد.

داعش اطفال را اختطاف و شستشوی مغزی می کند

مقامات و تجلیلگران افغان می گویند که این اطفال، که به اصطلاح «چوچه های خلافت» نام گرفته اند، با انواع تاکتیک های اجباری توسط داعش جذب و شست شوی مغزی کرده و تعلیم می بینند.

فضل الله وحیدی، والی سابق ولایت های کنر و هرات، به سلام تایمز گفت: «عمال داعش اطفال را در مناطق تحت کنترول شان استخدام می کنند و یا هم اطفال را اختطاف نموده آنان را تعلیم می دهند. بر علاوه آنها از بیسوادی و فقر مردم نیز استفاده کرده اطفال آنان را استخدام و شستشوی مغزی می کنند.»

او گفت: «داعش پس از شستشوی مغزی اطفال استخدام شده، آنان را تعلیم می دهد تا بمب گذاری های انتحاری انجام دهند و با مواد منفجره کار کنند. بر علاوه آنها افکار این اطفال را کاملا افراطی می سازند، تا جایی که این اطفال به جز از کشتار، حملات انتحاری، و ستم به کدام چیز دیگر فکر نمی کنند.»

وحیدی گفت: «حتی موارد را من شاهد بوده ام که افراد استخدام شده در داعش بالای فامیل شان رحم نکرده اند، تا جایی که برادران شان را به قتل رسانده اند.»

داعش تحت فشار است و ساحاتش را از دست می دهد

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به سلام تایمز گفت: «داعش در افغانستان ضربه های بزرگی را خورده است و از هر چهار گوشه این کشور خبر شکست این گروپ تروریستی به گوش افغان ها می رسد.»

در میان تلفات و لطمات وارده بر داعش در افغانستان این است که نیروهای ائتلاف سه تن از رهبران این گروپ را ظرف مدت یکسال به هلاکت رساندند، که یکی از آنها ابوسید بود که در تاریخ 20 سرطان در ولایت کنر به هلاکت رسید.

وی گفت: «این گروپ با سوءاستفاده از اطفال معصوم و نمایش قدرت ظاهری به طرز مذبوحانه می خواهد که حداقل موجودیتش را در افغانستان نشان بدهد.»

وزیری گفت: «داعش فجیع ترین جنایت ها را علیه مردم افغانستان انجام داده است. افغان ها داعش را یک گروپ وحشتناک تروریستی می دانند که به کدام شهروند افغانستان رحم نمی کند.»

وی اظهار داشت: «داعش دیگر نمی تواند همانند گذشته از میان بزرگسالان افغان عضوگیری کند. به همین دلیل اطفال را که مسایل اسلامی را نمی دانند، دانش ندارند، قواعد جنگ و مبارزه را نمی فهمند، و از حقوق بشر آگاهی ندارند، جذب می کنند.»

وی افزود: «این گروپ به زور و با فشار آوردن بالای خانواده های اطفال آنها را جذب می کند.»

اسد الله ولوالجی، کارشناس امور نظامی و یک افسر نظامی سابق، گفت: «گزارش هایی را که حکومت و رسانه ها نشر کرده اند، نشان می دهد که داعش اکثریت مطلق نیروهای جنگی اش را از دست داده است و مرکز اصلی داعش که در ولایت ننگرهار بود، کاملا متلاشی شده است.»

او به سلام تایمز گفت: «همه این ها سبب شده که داعش توان جنگی اش را از دست بدهد. داعش برای این که بالای ناکامی و شکستش سرپوش بگذارد ... خلاف قواعد و مقررات نظامی و جنگی استفاده از اطفال را در دستور کار خود قرار داده است.»

ولوالجی گفت: «داعش در تلاش است که با جذب و شستشوی مغزی اطفال ... در جامعه رعب و وحشت انداخته و پلان های آینده اش را آماده کند.»

او گفت: «اما این پلان داعش در افغانستان هرگز نتیجه نمی دهد؛ چرا که افغان ها هرگز داعش را نمی خواهند. در واقع آنها در شکست داعش، که یک گروپ در آستانه نابودی است، نقش اساسی داشتند.»

«نقض آشکار حقوق کودکان»

باقی سمندر، فعال حقوق اطفال، گفت: «تصاویری را که داعش از کشتن اطفال توسط اطفال نشر کرده است ... یک جنایت علیه اطفال افغانستان محسوب می شود.»

سمندر به سلام تایمز گفت: «اطفال آینده سازان یک کشور حساب می شوند. اما متاسفانه داعشیان با استخدام اطفال، و تعلیم اعمال تروریستی بی رحمانه به آنها می خواهد که بنیاد اجتماع افغانستان را ویران کند.»

او گفت: «استخدام اطفال توسط گروپ های تروریستی و نظامی در تضاد با قوانین افغانستان، کنوانسیون های حقوق اطفال، و خلاف ارزش های اسلامی و افغانی می باشد.» وی افزود که حکومت ها مکلف اند که بر اساس کنوانسیون های بین المللی از حقوق اطفال حراست نمایند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان (اِی آی اچ آر سی) همچنین از جلب و جذب اطفال توسط گروه های جنگی و تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی عمیق نمود.

بلال صدیقی، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، به سلام تایمز گفت: «استخدام اطفال توسط داعش به حیث سرباز، تربیه آنان به حیث جلاد و اجرای حکم اعدام اطفال ... در مغایرت صریح با ارزش های حقوق بشری، قوانین بشر دوستانه بین المللی، کنوانسیون های جهانی حقوق بشر، قوانین نافذه افغانستان و اصول اسلامی می باشد.»

او گفت: «[کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان] از حکومت، جامعه بین المللی، و نهادهای حقوق بشری جهانی می خواهد که از هر راه ممکن مانع استخدام و سوءاستفاده از اطفال توسط گروپ های تروریستی شود.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

5 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چه ابلهان و احمق های کافری! خداوند همه کسانی که بیگناهان را بکشند، کیفر می کند. به جای این که با ورود به جنت ۲۱ حوری باکره نصیب شان شود، ۲۱ زن بسیار زشت فربه نصیب تان خواهد شد که سرآخر به خاطر سکس بسیار زیاد جان تان را خواهند گرفت. زیرا به این دلیل این که هیچ مردی آنها را نمی خواهد، آنها خودشان رمق تان را می کشند.

پاسخ

مقاله ای جالب بود

پاسخ

افراد فرصت طلب مانند سلاح استند. هرکسی که آن را کسب کند با آن فیر خواهد کرد. ما چه گفته می توانیم. شما خود بهتر می دانید.

پاسخ

اقدامات و فعالیت های داعش مخالف اصول اسلام است و بر این اساس این گناهی بزرگ است که داعشیان را مسلمان بخوانیم.

پاسخ

در حقیقت داعشی که در افغانستان موجودیت یافته با آنچه که در کشورهای عربی ایجاد شده بود، یکسان نمی باشد. در حقیقت آنها شبه نظامیان سابق طالبان استند که استخبارات نظامی پاکستان ایجاد کرده است و اکثر آنان شبه نظامیان تعلیم دیده و تمویل شده توسط اردو و استخبارات پاکستان می باشند که از نام اسلام سوءاستفاده می کنند. در واقع آنها آرزوی استخبارات پاکستان را عملی می کنند؛ یعنی افغان ها را می کشند و خانه ها و مکتب های شان را تخریب می نمایند. این بازی پاکستان از حدود چهار دهه قبل در افغانستان جریان داشته است و مثل یک سریال درام قسمت های قبلی دارد. لعنت بر استخبارات و اردوی حامی تروریسم پاکستان که مردم بیگناه را در افغانستان، بلوچستان، و پختونخوا می کشد.

پاسخ