تروریسم

بعد از حمله داعش بر سفارت عراق در کابل همه دیپلومات ها «سلامت» استند

سلام تایمز

قوای افغان به محل یک انفجار انتحاری که در تاریخ 9 اسد سفارت عراق در کابل را هدف قرار داد، وارد می شوند. [شاه مراعی/ خبرگزاری فرانسه]

قوای افغان به محل یک انفجار انتحاری که در تاریخ 9 اسد سفارت عراق در کابل را هدف قرار داد، وارد می شوند. [شاه مراعی/ خبرگزاری فرانسه]

کابل -- به گفته مقامات افغان یک بمبگذار انتحاری «دولت اسلامی» (داعش) دوشنبه (9 اسد) خود را در خارج سفارت عراق در کابل منفجر کرد و موجب شد کم از کم چهار شبه نظامی به داخل این مجتمع نفوذ کنند.

وزارت داخله افغانستان با اعلام این که در پایان این حمله تقریبا چهار ساعته همه مهاجمان کشته و امنیت مجتمع متذکره تأمین شده بود، اضافه کرد که همه کارکنان سفارتخانه سلامت بودند و فقط یک پولیس زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یک بیانیه این وزارتخانه آمده است: «قوای پولیس واکنش سریع به موقع رسیدند و دیپلمات های عراقی را به یک مکان امن انتقال دادند. هیچ کارمند این سفارتخانه آسیب ندیده است و فقط یک مأمور پولیس متحمل آسیب جزئی شده است.»

وزارت خارجه عراق در بغداد اعلام کرد که دفتر حفاظت از منافع این کشور از جمله اماکن تخلیه شده بود و این وزارتخانه به همراه مقامات افغان اوضاع را تحت نظر دارد.

آژانس پروپاگند داعش موسوم به اعماق با نشر یک بیانیه مسئولیت این حمله را به دوش گرفت و اعلام کرد دو عضو داعش در این اقدام مشارکت داشتند.

انتقام گیری داعش بعد از تحمل تلفات

از ماه جدی سال 2015 که داعش تشکیل شعبه خراسان خود را اعلام کرد این گروپ از سوی قوای امنیت و دفاع ملی افغانستان (اِی ان دی اس اف) و اردوهای ائتلاف تلفات شدید را متحمل شده است.

بنا بر دولت افغانستان در ماه حمل اردوی ایالات متحده کلانترین بمب غیرهسته ای اش را در ولایت دوردست ننگرهار بالای تونل های داعش انداخت و کم از کم 90 عضو این گروپ را به هلاکت رساند.

چند روز بعد عبدالحسیب، رهبر سابق شعبه خراسان داعش، در یک حمله هدفمند توسط قوای قطعات خاص در ولایت ننگرهار کشته شد.

در تاریخ 20 سرطان ابو سید، جدیدترین رهبر خراسان داعش، به همراه تعدادی از شبه نظامیان در ولایت کنر کشته شد.

در ماه های اخیر تلفات داعش بلند رفته که اخیرترین مورد آن در تورا بورا بوده است.

بنا بر وزارت دفاع، قوای افغان طی یک عملیات در 27-28 جوزا داعش را از تورا بورا، ولایت ننگرهار، بیرون راندند. این شکست پلان های داعش برای ایجاد مقر شعبه خراسانش در آن جا را خنثی کرد.

مقامات پنتاگون می گویند این گروپ حالا در افغانستان کمتر از 1,000 عضو دارد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500