حقوق زنان

زنان فاریاب دارای یک ورزشگاه خصوصی می شوند

نوشته زیار

در روز 12 سرطان و در مراسم افتتاحیه ورزشگاه خصوصی زنان فاریاب، زنان به سخنان صاحب این محل گوش می کنند. [زیار]

در روز 12 سرطان و در مراسم افتتاحیه ورزشگاه خصوصی زنان فاریاب، زنان به سخنان صاحب این محل گوش می کنند. [زیار]

کابل -- زنان ولایت فاریاب حالا ورزشگاه خصوصیشان را دارند که در آن فتنس و صحت خود را تحت هدایت مربیان زن بهبود داده می توانند.

این مرکز فتنس که با مالکیت شخصی در منطقه گذر افغانکوت در میمنه، مرکز ولایت، قرار دارد، اولین محل ورزشی خاص زنان در این ولایت می باشد. ظرفیت این محل در هر زمان 30 زن است و این مرکز در 24 ساعت شبانه روز باز می باشد.

مقامات محلی و فعالان اجتماعی از افتتاح این ورزشگاه در تاریخ 12 سرطان استقبال کردند.

به گزارش طلوع نیوز، شاه ولی پارسا، رئیس اداره تربیت بدنی این ولایت، گفت: «ما از خاطر این که زنان مان می توانند در یک چنین مرکز فتنس ورزش کنند، خوشحالیم و افتخار می کنیم.»

محمد زمان فیضی، که یک استاد کاراته است، از سرمایه شخصی خود هزینه این ورزشگاه را پرداخت کرده و زنش به نام سویتا مدیر این مرکز فتنس می باشد.

سویتا فیضی به سلام تایمز گفت: «این کلپ ... برای زنان ایجاد شده تا آنها صحت و بهزیستی شان را تقویت کنند.»

او گفت: «این مرکز به وسایل تخنیکی پیشرفته و مدرن مجهز می باشد... که در کابل خریداری شده است.» وی افزود که همه تجهیزات این مکان خاص زنان دیزاین شده اند «تا آنها را در قسمت تناسب اندام، کاهش وزن، و پایین آوردن چربی خون کمک کند.»

محمد فیضی به سلام تایمز گفت: «من و خانمم سال ها به این فکر بوده ایم تا راهی پیدا کنیم و در بخش ورزش برای زنان ... فاریاب کاری را انجام دهیم. خوشبختانه آرزوهای ما به حقیقت مبدل گشت و ما توانستیم که در شهر میمنه اولین کلپ ورزشی خصوصی برای زنان را ایجاد نماییم.»

او گفت: «اگر این ورزشگاه به کدام مشکل و یا عکس العمل منفی برخی از فامیل ها [مواجه نشود] ... ما تصمیم داریم که ظرفیت ... آن را توسعه دهیم تا بتواند برای 100 ورزشکار در یک وقت ظرفیت داشته باشد.»

زنان مشتاق به حضور استند

شاه محمد نجوا، یک تن از متنفذین شهر میمنه و رئیس شورای مردمی قریه گذر افغانکوت، گفت که محل و شرایط فعالیت این ورزشگاه با مشوره و نظارت بزرگان محلی تعین شده و برای زنان و دختران، تمام سهولت ها و مصونیت های امنیتی در نظر گرفته شده است.

نجوا به سلام تایمز گفت: «این ورزشگاه بهترین زمینه دوستی بین زنان شهر میمنه را مساعد ساخته است و می تواند روابط نیک را میان خانم ها و از طریق آن ها بین فامیل ها نیز به وجود آورد.»

مهناز کریمی، یک تن از بانوان ملبس با لباس ورزشی که در مراسم افتتاحیه این ورزشگاه در 12 سرطان حضور داشت، گفت که او بسیار مشتاق است تا از این تأسیسات جدید استفاده کند.

وی به سلام تایمز گفت: «با افتتاح این ورزشگاه زنان و دختران شهر میمنه می توانند با خاطر آرام بیایند و در این کلپ ورزش کنند.»

کریمی گفت که او از موجودیت وزن زیاد در بدنش بسیار رنج می برده و همیشه آرزو می کرده که ای کاش در این ولایت ورزشگاه های برای بانوان ایجاد می شد.

او گفت: «اکنون این سهولت برای ما مساعد شده است. سایر بانوان این شهر می توانند ... بیایند و جهت صحت و فتنس شان در این کلپ شامل گردیده و ورزش کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500