امنیت

نگرانی طالبان و داعش از قوای قطعات خاص افغانستان

خبزگزاری فرانسه

قوای قطعات خاص افغانستان در تاریخ 5 اسد مصروف یک تمرین نظامی استند. قوماندانان افغان به زودی خطوط مقدم جنگ علیه طالبان را به دست خواهند گرفت. [شاه مراعی/ خبرگزاری فرانسه]

قوای قطعات خاص افغانستان در تاریخ 5 اسد مصروف یک تمرین نظامی استند. قوماندانان افغان به زودی خطوط مقدم جنگ علیه طالبان را به دست خواهند گرفت. [شاه مراعی/ خبرگزاری فرانسه]

کابل -- قوماندوهای مسلح به راکت اندازان آر پی جی-7 به سمت یک تانک در فاصله صدها متری نشانه رفته اند. قوای جدیدالاستخدام در ماهرترین قوای رزمی افغانستان -- یک قوای متخصص که توانایی فزیانده آن به گفته کارشناسان طالبان و همه گروپ عهای شبه نظامی را نگران کرده است.

این اعضای جدید قوماندانی عملیات مخصوص افغانستان (ای اُ سی) به زودی در خطوط مقدم جنگ قرار خواهند گرفت؛ همان جنگ که ایالات متحده عهد کرده با استقرار قوای پیاده آمریکا در زمین برای مدت نامحدود در آن «پیروز» شود.

کمپ مورهد یک مقر سابق شوروی نزدیک کابل یکی از دو مقرهای تعلیمی است که قوماندوها با مربیان افغان در یک پروگرم تحت نظارت قوای بین المللی به ریاست ایالات متحده تمرین می کنند.

در حالی که عملیات مخصوص افغانستان -- که شامل نفرات ارشد قوای مخصوص هم می باشد -- قریب به 7 فیصد قوای دفاع و امنیت ملی افغانستان را تشکیل داده است، آنها به قریب 80 فیصد حملات اعزام شده و می گویند که هر بار موفق بوده اند -- ادعایی که مورد حمایه آمریکا و قوای خارجی می باشد.

اوایل سال روان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، دستور دو برابر شدن تعداد آنها از 17 هزار نفر را صادر کرد. این اقدام در چارچوب یک نقشه راه چهار ساله است که هدف از آن تقویه قوای هوایی افغانستان می باشد.

در کمپ مورهد، که سابقا توسط طالبان به حیث مرکز تعلیمی استفاده می شد، حالا قوماندوها قبل از اعزام به محل نبرد چندین ماه تعلیم می بینند.

آنها از ولایت قندوز در شمال تا ولایت هلمند در جنوب غرب از قریه هایی که از سوی طالبان تهدید می شوند، دفاع می کنند و تخصص شان اجرای حملات شامگاهی بر مخفیگاه های ستیزه جویان می باشد.

یک برید مل افغان گفت: «شما باید در وضع خوبی باشید. در هفته انتخاب آنها باید با یک کیسه 25 کیلوگرمی بدوند و برگردند.»

«هرگز شکست نخورید»

از زمان پایان مأموریت رزمی قوای ناتو در ماه جدی 2014 قوای مخصوص افغانستان و قوماندوها به حیث یک دیوار در مقابل حملات طالبان و سایر گروپ های شبه نظامی اسلامی به شمول «دولت اسلامی» (داعش) مقاومت کردند.

یک جنرال آمریکایی گفت: «دلیل که آ«نها این قدر خوب استند، این است که آنها توسط بعضی از بهترین قوای مخصوص اطراف جهان تعلیم دیده اند.»

وقتی قوای مخصوص به خدمت گرفته می شوند، آنها هرگز شکست نمی خورند. اگر ما رقم شان را دو برابر کنیم، به معنای یک قابلیت چشمگیر است و ما می دانیم که طالبان نگران استند.

جنرال جان نیکلسون، قوماندان ارشد ایالات متحده در افغانستان، اخیرا به راپورترها گفت که قوای آمریکایی زیادتر موجب تقویه تعلیم قوای افغان و توسعه قوای هوایی و رزمندگان عملیات مخصوص افغان خواهد شد.

نیکلسون ضمن ابراز اعتماد به قوای امنیتی افغان به رغم این که آنها به تنهایی آماده نبرد نیستند، گفت: «طالبان در میدان جنگ نمی تواند پیروز شود.»

دگَروال احمد ذبیح الله، قوماندان عملیاتی آنها، گفت: «با بلند رفتن تعداد آنها (قوای عملیات مخصوص) ما بخش های زیادتر از کشور را پوشش خواهیم داد و می توانیم عملیات های زیادتری را اجرا کنیم.»

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، نیز ابراز اطمینان کرد که قوای افغان سرانجام غالب خواهند شد.

او گفت: «آیا می توانیم در این جنگ پیروز شویم؟ بله، ما در این جنگ پیروز خواهیم شد. زنده باد افغانستان!»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500