تروریسم

کشته شدن 4 نفر در مارکیت تلفون های موبایل در خوست

خبرگزاری فرانسه

بعد از انفجار در یک مارکیت تلفون های موبایل در ولایت خوست در تاریخ 26 سنبله، یک شهروند مجروح در یک شفاخانه مورد تداوی قرار گرفته است.

بعد از انفجار در یک مارکیت تلفون های موبایل در ولایت خوست در تاریخ 26 سنبله، یک شهروند مجروح در یک شفاخانه مورد تداوی قرار گرفته است.

خوست -- بنا بر مسئولین محلی، از اثر یک انفجار در یک مارکیت تلفون های موبایل در جنوب شرق افغانستان در روز یکشنبه (26 سنبله) چهار نفر کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

برید جنرال فیض الله غیرت، قوماندان امنیه ولایت خوست، به خبرگزاری فرانسه گفت: «انفجار متذکره حوالی ظهر در یک مارکیت که مردم جهت دانلود موسیقی و ویدئو در تلفون های موبایل خود می روند، روی داد.»

وی گفت که این انفجار توسط یک «بم کنترل از دور» اتفاق افتاد.

حبیب شاه انصاری، مدیر اداره صحت عامه خوست، ضمن تأیید خبر کشته شدن چهار نفر گفت که «بیش از دوازده زخمی» به شفاخانه های مرکز این ولایت که با این ولایت هم نام است، منتقل شدند.

کدام گروپ بلافاصله مسئولیت این حمله را بر دوش نگرفت، مگر این ولایت ناآرام و متشنج در مرز پاکستان مورد مناقشه با طالبان قرار دارد.

موسیقی یکی از انواع مختلف تفریح و سرگرمی بود که در دوره حکومت طالبان از 1996 تا 2001 ممنوع بود و شبه نظامیان سابقا هم بر این مارکیت ها حمله برده بودند.

این ولایت در ماه های اخیر هدف حمله طالبان قرار گرفته است.

با آغاز رمضان در تاریخ 6 جوزا یک موتر بم طالبان اعضای قوای مخصوص حفاظت خوست که یک میلیشیای طرفدار حکومت است، را هدف قرار دادند که به کشته شدن 13 نفر و مجروح شدن شش نفر منجر گردید.

غیرت در ماه حمل تأیید کرده بود که در آن ماه یک موتر بم انتحاری در شهر خوست چهار تن از اعضای قوای مخصوص را به قتل رساند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500