امنیت

اردوی پاکستان یک فامیل امریکای شمالی را که توسط طالبان افغان اختطاف شده بودند، آزاد کرد

پاکستان فوروارد

در یک تصویر گرفته شده از روی ویدئوی نشر نشده بوسیله طالبان در سال گذشته، کیتلن کلمن، جاشوا بویل، و پسرشان دیده می شود. [-- / گروه سایت اینتلیجنس / خبرگزاری فرانسه]

در یک تصویر گرفته شده از روی ویدئوی نشر نشده بوسیله طالبان در سال گذشته، کیتلن کلمن، جاشوا بویل، و پسرشان دیده می شود. [-- / گروه سایت اینتلیجنس / خبرگزاری فرانسه]

راولپندی -- دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان (آی اس پی آر) پنجشنبه (20 میزان) اعلام کرد که اردوی پاکستان یک فامیل اختطاف شده را که تقریبا پنج سال زندانی بود، موفقانه آزاد کردند.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان اعلام کرد: «این فامیل آزاد شده به شمول یک کانادایی، خانم امریکایی اش، و سه طفل شان در سال 2012 در افغانستان بوسیله تروریست ها اختطاف شده بودند و وقتی در حال انتقال به پاکستان بودند، قوای نظامی پاکستان آنها را صحت و سلامت نجات دادند.»

کیتلن کلمن و جاشوا بویل وقتی در افغانستان مصروف سیاحت بودند، بوسیله طالبان اختطاف شدند و ماه قوس گذشته در حال در یک ویدئو ظاهر شدند که آزادی خود را مطالبه مینمودند. آنها در این ویدئو همراه دو پسر خورد شان که در زمان اسارت توسط یافته بودند، دیده می شدند.

شبکه حقانی در رابطه با طرح ریزی چندین حمله تروریستی مهم در پایتخت افغانستان متهم شده است و از بابت اختطاف گروگان های خارجی و قاچاق آنان به آن سوی مرز در پاکستان شهرت دارد.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان اعلام کرد که این عملیات بر اساس معلومات استخباراتی که روز چهارشنبه (19 میزان) در کُرمه ایجنسی بر اساس معلومات شریک ساخته شده توسط سازمان های استخبارتی امریکا انجام یافت.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان اعلام کرد که فامیل آزاد شده به زودی به وطن شان عودت خواهد کرد.

بر اساس دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان، موفقیت این عملیات نشان دهنده اهمیت اشتراک سازی معلومات استخباراتی در وقت مناسب و هم تعهد دوام دار پاکستان نسبت به مبارزه با یک دشمن مشترک می باشد.

[عبدالنصیر خان از لاهور در تهیه این گزارش همکاری نموده است.]

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500