تروریسم

گروگان آزاد شده کانادایی می گوید افراد شبکه حقانی طفلش را کشتند و به زنش تجاوز کردند

خبرگزاری فرانسه

جاشوا بویل (چپ)، گروگان آزاد شده، به تاریخ 21 میزان در تورنتو به خبرنگاران گفت طی مدت اسارت فامیلش در افغانستان افراد شبکه حقانی به زنش تجاوز کرده و طفل نوزاد دخترش را کشتند. طالبان این اتهامات را رد می کند. [عکس گرفته شده از ویدئویی از سی بی اس نیوز]

جاشوا بویل (چپ)، گروگان آزاد شده، به تاریخ 21 میزان در تورنتو به خبرنگاران گفت طی مدت اسارت فامیلش در افغانستان افراد شبکه حقانی به زنش تجاوز کرده و طفل نوزاد دخترش را کشتند. طالبان این اتهامات را رد می کند. [عکس گرفته شده از ویدئویی از سی بی اس نیوز]

تورنتو -- جاشوا بویل، گروگان آزاد شده کاندایی، در اظهارات تکان دهنده در زمان ورود فامیلش به تورنتو به روز جمعه (21 میزان) اختطاف کننده گانش را به تجاوز بالای همسر آمریکایی اش کیتلین کلمن و کشتن طفل دختر نوزادشان متهم کرد.

بویل و کلمن در سال 2012 در یک ساحه دوردست افغانستان توسط شبکه وابسطه با طالبان حقانی، یک شبکه شورشی که در هر دو طرف سرحدات پاکستان و افغانستان فعالیت می کند، اختطاف شدند. سراج الدین حقانی، که معاون رهبر طالبان است، رئیس شبکه حقانی نیز می باشد.

این زوج و سه طفلشان که همگی در اسارت تولد شده اند، به تاریخ 9 میزان توسط نیرو های پاکستانی و برپایه معلومات استخباراتی ایالات متحده در کرم اینجسی پاکستان آزاد شدند. اختطاف کنندگان آنان این فامیل را در یک زمان نامعلوم از افغانستان به پاکستان انتقال داده بودند.

بویل که عصبانی بود، به خبرنگاران گفت که شبکه حقانی دستور قتل طفل نوزادشان را -- یک طفل چهارم که قبلا کسی از وجود او مطلع نبود -- داده بود که دلیل آن انتقام از او برای خودداری از قبول یک پیشنهاد آنها بود. وی نگفت که آن پیشنهاد چه بود.

او گفت: «حماقت و شر شبکه حقانی در اختطاف یک فرد زائر و همسر باردارش که مصروف کمک به باشنده گان عادی قریه جات در مناطق تحت کنترول طالبان در افغانستان بودند، با حماقت و شر آنها در صدور دستور قتل طفل دختر نوزادم کامل گردید.»

بویل همچنان گفت همسرش مورد تجاوز قرار گرفته است. این تجاوز توسط یک نگهبان تنها صورت نگرفت، بلکه با کمک قوماندان آن نگهبان و هم یک قوماندان شبکه حقانی که او نامش را ابوحجر ذکر کرد، صورت گرفت.

بویل گفت که هر دوی این رویدادها در سال 2014 اتفاق افتادند.

او گفت که دولت افغانستان طی یک تحقیق در سال 2016 تأیید کرد که این جنایات اتفاق افتاده اند. وی خواستار آن شد که عدالت علیه این «تبهکاران جانی» اجرا شود.

بویل افزود: «آن تبهکارانی که ما را نگاه داشته بودند ... مسلمانان خوبی نبودند. آنها حتی مسلمانان بد هم نبودند. بی تردید آنها تبهکار بودند؛ بی تردید کافر بودند؛ هدایت آنها به دست قوماندانانی بود که اسلام آنها را هدایت نمی کرد.»

طالبان اتهامات بویل را رد کرده اند.

ادامه جستجو برای یافتن اختطاف کنندگان

در همین حال، یک انفجار به روز یکشنبه (23 میزان) چهار عسکر پاکستانی را که در جستجوی شبه نظامیان مرتبط با این اختطاف بودند، کشتند.

این حادثه در کرم ایجنسی در ساحات قبایلی فدرال در مرز افغانستان روی داد است.

اردوی این کشور طی بیانیه ای اعلام کرد: «در اثر انفجار یک بم تعبیه شده، چهار تن از نیرو های امنیتی، به شمول یک تورَن، به شهادت سیدند و سه تن دیگر زخم برداشتند.»

این بیانیه بدون دادن توضیحات بیشتر افزود: «این نیروها بخش از یک گروهء جستجوگر جهت یافتن زندانبانان این خارجیان نجات یافته بودند.»

مقامات به خبرگزاری فرانسه گفته اند که گروپ جستجوگر به قوای سرحدی تعلق داشت.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500