امنیت

7 جنگجوی داعش در ننگرهار با پروسه صلح یکجا شدند

نوشتهء خالد زیری

اعضای گروهء داعش به تاریخ 24 میزان در شهر جلال آباد، ولایت ننگرهار، اسلحه شان را در یک دفتر محلی ریاست عمومی امنیت ملی تحویل می دهند. [ریاست عمومی امنیت ملی]

اعضای گروهء داعش به تاریخ 24 میزان در شهر جلال آباد، ولایت ننگرهار، اسلحه شان را در یک دفتر محلی ریاست عمومی امنیت ملی تحویل می دهند. [ریاست عمومی امنیت ملی]

جلال آباد -- مسئولین محلی به سلام تایمز گفتند که هفت جنگجوی «دولت اسلامی» (داعش) که در گذشته در ولسوالی های اچین و نازیان ولایت ننگرهار فعال بودند، با پروسه صلح یکجا شدند.

در ماه های اخیر در ننگرهار ده ها تن دیگر از جنگجویان داعش با پروسه صلح یکجا شدند یا خودشان را تسلیم کرده اند.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به سلام تایمز گفت: «این گروپ هفت نفره به رهبری قوماندان نیازگل در دو سال گذشته همراه با داعش علیه دولت می جنگیدند.»

او دوشنبه (24 میزان) گفت: «آنها امروز و در پی کوشش های انجام شده توسط ریاست عمومی امنیت ملی تسلیم شدند.»

خوگیانی گفت که داعش در ولایت ننگرهار شکست خورده است و در نتیجه اعضای آن مجبور استند یا با پروسه صلح یکجا شوند و یا تسلیم شوند.

او گفت که ملحق شدن این جنگجویان با پروسه صلح «دیگر افراد مسلح را تشویق می کند تا آنها نیز به پروسه صلح یکجا شوند.»

حمایت ضعیف از داعش

نیازگل، قوماندان این گروه داعش به سلام تایمز گفت: «ما تمام افراد را که برای حکومت کار می کردند، کافر می دانستیم. اما بعدها ما درک کردیم که ما کشور خودم را ویران می کنیم و نباید چنین کاری کنیم.»

وی گفت: «به همین دلیل ما با قوماندان پولیس محلی تماس گرفتیم و آمدیم تا تسلیم شویم.»

او گفت: «ما همچنان تعداد از دیگر جنگجویان داعش را به یکجا شدن با پروسه صلح تشویق کردیم. و ممکن است خیلی زود به این پروسه ملحق شوند.»

در ننگرهار حمایت عمومی کمتر از داعش وجود دارد و خیزش های مردمی این جنگجویان را در مسیر شکست قرار داده اند.

قیوم خان، یک باشندهء ولسوالی اچین به سلام تایمز گفت: «داعش تعداد زیاد از اقارب من را به قتل رسانده است، خانه های مان را ویران کرده است، و مردم ملکی را وادار کرده روی بم بنشینند و سپس آنها را به شهادت رسانده اند. به همین خاطر ما داعش را نمی خواهیم. ما جمهوری اسلامی خود ما را می خواهیم.»

ملک کمین، یکی از رهبران قومی ولسوالی متذکره گفت: «ما داعش را نمی خواهیم -- آنها که مصروف نبرد استند باید از جنگ دست کشیده و با پروسه صلح یکجا شوند، و یا این که حکومت باید آنها را بکشد و نابود کند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500