امنیت

کشته شدن ۴ تن توسط یک طفل بمب گذار انتحاری داعش در ساحه سبز کابل

خبرگزاری فرانسه

یک بمب گذار انتحاری که گفته می شود فقط 12 سال داشت، به تاریخ 9 عقرب ربع به شدت محافظت شده دیپلوماتیک کابل را هدف قرار داد و حداقل چهار نفر را به قتل رساند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. [راتب نوری/ تلویزیون خبرگزاری فرانسه/خبرگزاری فرانسه]

کابل -- به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک طفل بمب گذار انتحاری سه شنبه (9 عقرب) در ساحهء به شدت محافظت شده دیپلوماتیک کابل بم خود را انفجار داد و حداقل چهار نفر را کشت.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این حملهء انتحاری توسط یک بمب گذار صغیر، یک پسرک که ما فکر می کنیم 13 یا 15 سال داشته، اجرا شد که در نتیجه حداقل چهار نفر کشته و بیشتر از دوازده فرد ملکی دیگر مجروح شدند.»

یک سخنگوی پولیس گفت که امکان دارد مهاجم حتی 12 ساله بوده باشد.

یک منبع غربی به خبرگزاری فرانسه گفت به نظر می رسد فرد مهاجم کارکنانی که از یک تعمیر وزارت دفاع افغانستان در داخل ساحه سبز خارج می شدند، هدف قرار داده باشد. بسیاری از سفارتخانه ها و دفترهای عمومی سازمان های عمده بین المللی به شمول مأموریت حمایت قاطع ناتو در این ساحه موقعیت دارند.

پرسونل امنیتی افغانستان به تاریخ 9 عقرب محل یک بمب گذاری انتحاری در کابل را بررسی می کنند. به گفتهء مقامات یک بمب گذاری انتحاری خودش را در داخل ساحه دیپلوماتیک به شت محافظت شده کابل منفجر کرد و حداقل چهار نفر را کشت و ده ها تن دیگر را مجروح نمود. [وکیل کوهسار/ خبرگزاری فرانسه]

پرسونل امنیتی افغانستان به تاریخ 9 عقرب محل یک بمب گذاری انتحاری در کابل را بررسی می کنند. به گفتهء مقامات یک بمب گذاری انتحاری خودش را در داخل ساحه دیپلوماتیک به شت محافظت شده کابل منفجر کرد و حداقل چهار نفر را کشت و ده ها تن دیگر را مجروح نمود. [وکیل کوهسار/ خبرگزاری فرانسه]

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، گفت که فرد مهاجم «از اولین پوستهء امنیتی عبور کرد، اما در پوستهء امنیتی دوم متوقف شد و خود را منفجر کرد.»

هدف نامعلوم

وزیری گفت: «ما هدف را نمی شناسیم. اما این حادثه در فاصله چند متر از دفتر روابط خارجه وزارت دفاع رخ داد. هیچکدام از افراد ما آسیب ندیده اند.»

یک شاهد عینی به طلوع نیوز گفت: «من در فاصله 100 متری بودم که انفجار اتفاق افتاد و وقتی به طرف محل حادثه دویدم، دیدم چند نفر غرق در خون روی زمین افتاده اند -- سر یکی از آنها آسیب دیده بود و او حرکت می کرد. صحنه وحشتناکی بود.»

«دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را بر دوش گرفته است. این حمله در پی رشته حملات انتحاری جنگجویان طالبان و داعش بر تأسیسات امنیتی و مساجد در هفته های اخیر روی داده است.

مقامات و تحلیلگران افغان می گویند که این اطفال، که به اصطلاح «چوچه های خلافت» نام گرفته اند، با انواع تاکتیک های اجباری توسط داعش جذب و شست شوی مغزی کرده و تعلیم می بینند.

فضل الله وحیدی، والی سابق ولایت های کنر و هرات، به سلام تایمز گفت: «عمال داعش اطفال را در مناطق تحت کنترول شان استخدام می کنند و یا هم اطفال را اختطاف نموده آنان را تعلیم می دهند. بر علاوه آنها از بیسوادی و فقر مردم نیز استفاده کرده اطفال آنان را استخدام و شستشوی مغزی می کنند.»

او گفت: «داعش پس از شستشوی مغزی اطفال استخدام شده، آنان را تعلیم می دهد تا بمب گذاری های انتحاری انجام دهند و با مواد منفجره کار کنند. بر علاوه آنها افکار این اطفال را کاملا افراطی می سازند، تا جایی که این اطفال به جز از کشتار، حملات انتحاری، و ستم به کدام چیز دیگر فکر نمی کنند.»

وحیدی گفت: «حتی موارد را من شاهد بوده ام که افراد استخدام شده در داعش بالای فامیل شان رحم نکرده اند، تا جایی که برادران شان را به قتل رسانده اند.»

بعد از آن که به تاریخ 10 جوزا یک بم بسیار قدرتمند جاسازی شده در یک لاری یک منطقه نزدیک سفارت جرمنی را هدف قرار داد و 150 نفر را کشت، حمله اخیر اولین حمله بر ساحهء سبز از آن زمان محسوب می شود. اسکنرهای مخصوص لاری، موانع، و همچنین پوسته های امنیتی دائم و متحرک در چهارچوب کوشش برای تقویت امنیت در سراسر شهر به کار گرفته شده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500