امنیت

والی نورستان: ولایت امن و آمادهء سرمایه گذاری است

سلام تایمز

حافظ عبدالقیوم، والی نورستان، به تاریخ ۱۵ قوس در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می کند. [مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت ]

حافظ عبدالقیوم، والی نورستان، به تاریخ ۱۵ قوس در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می کند. [مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت ]

کابل -- حافظ عبدالقیوم، والی نورستان با بیان این مطلب که ولایت او امن است، فُرصت های سیاحتی دارد، و عاری از حضور «دولت اسلامی» (داعش) می باشد، تجار افغان و بین المللی را به سرمایه گذاری در این ولایت تشویق کرده است.

آقای قیوم این سخنان را چهارشنبه (۱۵ قوس) طی یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در کابل اظهار داشت.

مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت طی یک بیانیه که در صفحهء فیسبوک آن نشر گردیده گفته است که والی شایعات مربوط به حضور و فعالیت های داعش در نورستان را صریحاً «رد کرده است.» در این بیانیه آمده است: «حتی یک عضو گروهء [داعش] هم در نورستان فعالیت ندارد.»

آقای قیوم گفت که علمای دینی علیه داعش فتوا صادر کرده اند، در حالی که باشنده گان پارون برای حفظ امنیت با حکومت همکاری نموده و جهت بیرون نگه داشتن طالبان و داعش گزمه میکنند.

امنیت و پیشرفت

قیوم گفت که همهء مکاتب در این ولایت به شمول مکتب های دخترانه، باز استند و شاگردان بدون کدام مشکلی و یا ترس مصروف درس خواندن می باشند.

وی گفت که شفاخانه ها و کلینیک ها در مراکز این ولسوالی نیز در وضعیت مناسبی استند. وی افزود که ده ها قابله کورس های تعلیمی را تکمیل کرده اند و تعداد دیگر مصروف به تحصیل استند.

او اظهار داشت: «طی سه سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر جادهء ساحات قریه ای در نورستان احداث گردید. پروژهء احداث یک جاده ۴۴ کیلومتری در ولسوالی مندوال طی یک سال آینده تکمیل خواهد شد.»

قیوم برای تأکید زیادتر بر آمادگی این ولایت جهت سرمایه گذاری سیاحتی، شاهراه ولایت نورستان را یکی از امن ترین جاده های کشور خواند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500