امنیت

تجدید حمایت بزرگان قومی و علماء از نیروهای امنیتی افغانستان

نوشتهء خالد زیری

در حدود ۲۰۰ عالم دینی و بزرگان قومی از ولایت های ننگرهار، کنر و لغمان به تاریخ ۱۵ قوس در مقر قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در ساحهء گمبیری ولایت لغمان تجمع نموده تا حمایت شان را از نیروهای امنیتی افغانستان تجدید کنند. [خالد زیری]

لغمان -- در حدود ۲۰۰ عالم دینی و بزرگان قومی از ولایت های ننگرهار، کنر و لغمان حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تجدید کردند.

آنها در یک تجمع به تاریخ ۱۵ قوس در مقر قول اردوی ۲۰۱ سیلاب اردوی ملی افغانستان در ساحهء گمبیری ولایت لغمان حمایت شان را اعلان کردند.

آنها جنگجویان طالب و «دولت اسلامی» (داعش) را «شرم» خواندند و گفتند کهجنگ روان آنان علیه حکومت «نامشروع» است.

مولوی محمد یونس، یک عالم دینی در این رویداد گفت: «ما به تمام افراد نیروهای امنیتی خود افتخار نموده و به آنان اعتماد داریم. مخالفان حکومت یک جنگ نامشروع را آغاز کرده اند و آنها باید به آن خاتمه دهند. اردوی ما یک اردوی اسلامی و طرفدار دین است.»

علمای دینی و بزرگان قومی ولایت های ننگرهار، کنر و لغمان به تاریخ ۱۵ قوس و در یک گردهمایی در ولایت لغمان حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان یکبار دیگر اظهار داشتند. [خالد زیری]

علمای دینی و بزرگان قومی ولایت های ننگرهار، کنر و لغمان به تاریخ ۱۵ قوس و در یک گردهمایی در ولایت لغمان حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان یکبار دیگر اظهار داشتند. [خالد زیری]

او گفت: «ما از همه مخالفان [کشور] می خواهیم -- نزد ما بیایند و در حالی که برای استخبارات بیگانه می جنگید، هموطنان تان را شهید نکنید.»

وی گفت که همۀ علمای دینی افغان باید از حکومت حمایت کرده و در تقویت این نظام همکاری نمایند.

مولوی عبدالظاهر حقانی، رییس حج و اوقاف ولایت ننگرهار با اشاره به یک مذهب افراطی قدیمی اسلامی گفت: «داعش قطعاً خوارج استند و طالبان نیز بازیچهء بیگانه گان استند. آنان می خواهند دین ما را بدنام کنند و ما باید با آنها بجنگیم.»

او گفت: «مخالفین حکومت یک جنگ نامشروع را آغاز کرده اند. کشور ما یک کشور اسلامی است و نیروهای امنیتی ما از هر دو کشور و دین ما دفاع می کنند؛ بنابرین، هر کسی موظف است از نیروهای امنیتی اش دفاع کند. این وظیفهء ما است و ما باید آن را انجام دهیم.»

نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان، افتخار ملت

شاه مرد، یک عضو شورای ولایت لغمان نیز در این رویداد صحبت کرد. وی مجدداً از همۀ افغان ها خواست تا از نیروهای امنیتی حمایت کنند.

او گفت: «ما قبلاً هم از نیروهای خود حمایت کرده ایم و اکنون هم حمایت می کنیم. ما به این حمایت ادامه خواهیم داد، زیرا آنها مدافعان کشور و شرافت ما استند. موجودیت آنها موجودیت ما است.»

وی اظهار داشت: «من به ده ها تن از اقارب ام که در پولیس و اردو خدمت می کنند، بسیار افتخار می کنم. این برای من و خانواده ام مایهء افتخار بسیار بزرگی است.»

او گفت: «ممئناً بدون بودن این نیروها سرقت، راهزنی، و قتل فراتر از حد تصور ما افزایش می یافت. این لطف خدا است که او به ما یک اردو داده است، او به ما پولیس را داده است، و به ما نیروهای سرحدی را داده است. از این بالاتر کدام دلیل برای افتخار وجود ندارد.»

تورن جنرال محمد زمان وزیری، قوماندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب از اشتراک کنندگان در این رویداد به خاطر ابراز حمایت شان از نیروهای امنیتی افغانستان تشکری کرد.

او گفت: «نیروهای مسلح نیز بر ملت تکیه کرده اند و این ملت است که از ما حمایت کرده است. ما هر کاری که می کنیم، برای شما و برای این سرزمین است. ما به شما اطمینان می دهیم که دشمن را شکست داده ایم و دیگر هرگز با هیچ قدرتی از جای اش بلند نخواهد شد. اگر از جای اش بلند شود ما آن را نابود خواهیم کرد.»

وزیری گفت: «ما فقط در سال روان [۱۳۹۶] تا ۱۴۴۷ جنگجوی داعش، طالبان و یا سایر گروه های تروریستی را کشته ایم.»

او گفت: «ما با شهامت کامل از کشور خود دفاع خواهیم کرد. ما از آن چه در گذشته بوده ایم قوی تر و مجهزتر استیم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سلام خدمت شما تقدیم مینمایم تمام قوت های دفاعی ما یک تکیه کا ملت است ولی ابادی این تکیه گا هم بدوش ملت است اگر ما کمک کنیم تا یک تکیه کا قوی بسازیم ضرور نیست که به دیوار دیگران تکیه کنیم

پاسخ

خداوند را سپاسگزارم از مردمی شریفی نصیب ما نموده

پاسخ