امنیت

واکنش سریع نیروهای امنیتی، حملهء داعش به یک مرکز استخباراتی در کابل را خنثی کرد

سلام تایمز

جنگجویان به تاریخ ۲۷ قوس در کابل به یک ساختمان در حال اعمار در مرکز تعلیمی ریاست امنیت ملی، که ادارهء استخبارات افغانستان است حمله بردند. «دولت اسلامی» (داعش) مسؤولیت این حمله را بر دوش گرفته است. [راتب نوری/تلوزیون خبرگزاری فرانسه/خبرگزاری فرانسه]

کابل -- یک حمله تروریستی بالای یک مرکز تعلیمی ریاست امنیت ملی به روز دوشنبه (۲۷ قوس) در کابل موجب آغاز یک درگیری شدید مسلحانه با پولیس افغانستان شد که در نتیجه آن حد اقل دو مهاجم کشته و دو افسر پولیس هم زخمی شدند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله به سلام تایمز گفت: «امروز حوالی ساعت ۱۰ صبح سه فرد مهاجم به یک ساختمان عقب مرکز تعلیمی ریاست امنیت ملی در ساحه افشار [حوزه ۵ پولیس] وارد شدند.»

نیروهای امنیتی با این جنگجویان که برای مدت چند ساعت در یک ساختمان در حال اعمار در این مرکز تعلیمی محاصره شده بودند، مبارزه کردند.

یک منبع آگاه از ریاست امنیت ملی که خواست نامش گرفته نشود به اشاره به یک موتر بم که مهاجمان به محل آورده بودند، گفت: «آنها کاملا در ساختمان های در حال اعمار مخفی شده بودند. ما موتر مملو از مواد انفجاری آنها را منفجر کردیم و دو یا سه تن از آنان را کشتیم.»

نیروهای امنیتی افغانستان در محل یک حملهء جاری در کابل به تاریخ ۲۷ قوس گزمه می کنند. مسؤولین گفته اند که جنگجویان بر مرکز تعلیمی ریاست امنیت ملی حمله بردند و به این ترتیب یک درگیری شدید را با پولیس شروع کردند. [شاه مری/خبرگزاری فرانسه]

نیروهای امنیتی افغانستان در محل یک حملهء جاری در کابل به تاریخ ۲۷ قوس گزمه می کنند. مسؤولین گفته اند که جنگجویان بر مرکز تعلیمی ریاست امنیت ملی حمله بردند و به این ترتیب یک درگیری شدید را با پولیس شروع کردند. [شاه مری/خبرگزاری فرانسه]

نیروهای امنیتی افغانستان به تاریخ ۲۷ قوس به محل یک حملهء جنگجویان در کابل وارد می شوند. [شاه مری/خبرگزاری فرانسه]

نیروهای امنیتی افغانستان به تاریخ ۲۷ قوس به محل یک حملهء جنگجویان در کابل وارد می شوند. [شاه مری/خبرگزاری فرانسه]

رحیمی گفت: «نیروهای امنیتی، مخصوصاً واحدهای نیروهای خاص سر وقت عمل کردند و در نتیجه هر سه مهاجم که یونیفورم پولیس را پوشیده بودند، از بین رفتند.»

رحیمی گفت: «در این حمله تروریستی هیچ فرد ملکی زخمی نشده و فقط دو افسر پولیس زخمی شدند.»

«دولت اسللامی» (داعش) مسؤولیت این حمله را از طریق آژانس تبلیغاتی خود موسوم به اعماق بر عهده گرفته و گفته است که دو مهاجم بر این مرکز حمله برده اند.

سرک های منتهی به این ساحه محدود گردیده و ده ها نفر منسوبین پولیس و افسران استخباراتی طی مدت درگیری دسترسی به این ساحه را مسدود کردند. بنا بر گزارش خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، آمبولانس ها و نیروهای امدادی در حال حرکت به طرف این محل دیده شدند.

یک متعلم به نام نوید به خبرگزاری فرانسه گفت: «من به سمت مکتب ام می رفتم. [این حمله] ناگهان اتفاق افتاد ... نیروهای پولیس به سرعت آمدند و سرک ها را مسدود کردند و اجازه ندادند کسی به خانه برود. »

تقویت امنیت با افزایش حملات جنگجویان

این رویداد تازه ترین مورد از یک رشته حملات مرگبار جنگجویان در ماه های اخیر می باشد.

از تاریخ ۱۰ جوزا بعد از آن که یک بم بسیار بزرگ تعبیه شده در یک لاری ربع دیپلوماتیک این شهر را به لرزه درآورد و در حدود ۱۵۰ نفر را کشت و نزدیک به ۴۰۰ نفر -- که اکثرشان مردم ملکی بودند را زخمی کرد، امنیت در کابل تقویت شده است.

هیچ گروه تاکنون رسماً مسؤولیت این انفجار را که حکومت به شبکهء حقانی همپیمان با طالبان نسبت داده است، بر دوش نگرفته است.

طالبان در ماه های اخیر تأسیسات نظامی را هدف قرار داده اند که این شامل تعداد زیاد حملات در ماه میزان که حدود ۱۵۰ نفر را کشته اند می باشد.

داعش که حضورش در افغانستان را از زمان ظهور در منطقه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ افزایش داده است، همچنان حملات اش در کابل به شمول حملات انجام شده علیه اقلیت شیعهء کشور را نیز افزایش داده است.

ماه گذشته در یک حمله که مسئولیت اش را داعش بر عهده گرفت یک بم گذار انتحاری خودش را در خارج یک تجمع سیاسی در کابل منفجر کرد و حد اقل ۱۴ نفر را کشت.

[سلیمان از کابل در تهیهء این گزارش همکاری نموده است.]

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

گزارش خوب

پاسخ