تروریسم

جنگجویان داعش زنان بیوه و دختران جوزجان را وادار به نکاح می کنند

نوشتهء سلیمان

یک زن که چادری بر سر دار به تاریخ ۲۵ عقرب ۱۳۹۵ در کابل راه می رود. داعش در ولایت جوزجان بر زنان و اطفال بی رحمی می کنند. [عارف کریمی/خبرگزاری فرانسه]

یک زن که چادری بر سر دار به تاریخ ۲۵ عقرب ۱۳۹۵ در کابل راه می رود. داعش در ولایت جوزجان بر زنان و اطفال بی رحمی می کنند. [عارف کریمی/خبرگزاری فرانسه]

کابل -- «دولت اسلامی» (داعش)‌ در تعدادی از قریه های ولسوالی های درزاب و جوزجان جنایات وحشتناک را علیه باشندگان محلی مرتکب شده است.

مسوولین و باشنده گان محلی گفته اند جنگجویان داعش ده ها تن از زنان و دختران را مجبور کرده اند که با آنها ازدواج کنند و ده ها طفل را برای تعلیمات تروریستی استخدام کرده اند.

داعش دارای سابقه آزار زنان،‌ به شمول تجاوز سازمان یافته،‌سوء استفاده جنسی، و نکاح اجباری در ولایت ننگرهار و اکنون در ولایت جوزجان می باشد.

رحمت الله حشر، ولسوالی پیشین ولسوالی درزاب به سلام تایمز گفت: «شماری از داعشی های ازبک با خانواده ها و زنان شان به ولسوالی های درزاب و قوش تپه آمده اند.»

او گفت:‌ «اما تعدادی از جنگجویان داعش که زن نداشتند با زنان بیوه و دختران جوان در ساحات تحت کنترول شان به زور نکاح کرده اند. تا اکنون جنگجویان داعشی ۵۰ زن و دختر را [در آن ولسوالی ها] به اجبار به عقد نکاح خود درآورده اند.»

حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان به سلام تایمز گفت: «داعش به باشنده گان مناطق زیر کنترول شان دستور داده است که آنعده از خانواده های که دختران جوان و زنان بیوه دارند باید بالای خانه هایشان بیرق نصب کنند.»

او گفت: «داعش از خانواده های که مثلا سه دختر دارند خواسته است تا سه بیرق بالای خانه های شان نصب کنند و خانواده های که چهار دختر دارند چهار بیرق، و به همین ترتیب. بر علاوه این خانواده ها باید از سه دختر شان یکی را به نکاح افراد داعش بدهند.»

حرام بودن نکاح اجباری در اسلام و قوانین افغانستان

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان نکاح اجباری زنان را تایید کرد.

او به سلام تایمز گفت:‌ «نیروهای امنیتی و کشفی ما گزارش های را از ساحات تحت کنترول داعش در درزاب و قوش تپه به دست آورده اند که نشان میدهد اعضای این گروه چندین زن را جبراً به عقد نکاح خود درآورده اند.»

عزیز الرحمان محمدی، یک عالم دین در کابل به سلام تایمز گفت: «مطابق شرعیت اسلام دو اصل و رکن اساسی نکاح عبارت از ایجاب و قبول می باشد.»

او گفت:‌ «اسلام بر رضایت زن و مردی که باهم ازدواج می کنند، تاکید کرده است.»

محمدی گفت:‌ «هر گاه نکاح به اجبار و بدون رضایت زن صورت بگیرد غیر اسلامی بوده و در تضاد با قوانین افغانستان و دیدگاه های همه فقهای مذاهب اسلامی می باشد.»

تعلیم اطفال بوسیله داعش برای انجام حملات انتحاری

داعش همچنان از اطفال ولایت جوزجان سوء استفاده کرده و آنها را مجبور می کنند تا تعلیم ببینند و به نماینده گی از تروریست ها بجنگنند.

کریم الله، کاکای طفل ۱۴ ساله که داعش او را به زور با خود برده است گفت که به تاریخ ۱۶ عقرب «افراد داعش در حدود ۳۰ طفل را به خاطر آموزش حملات انتحاری به زور از درزاب به قریه سردره که مرکز شان است برده اند.»

او به سلام تایمز گفت‌: «داعش باشنده های درزاب و قوش تپه را تهدید کرده اند که با این گروه یکجا شوند و در غیر آن باید خانه ها و مناطق شان را ترک نمایند.»

رحمت الله حشر نیز گفت: «داعش بیشتر از ۲۰۰ طفل را از ولسوالی های درزاب و قوش تپه به زور از خانواده هایشان گرفته است و به قریه های مغل و سردره برده است تا در آن جا فعالیت های تروریستی را آموزش ببینند.»

غفوری،‌ سخنگوی والی جوزجان خبر به خدمت گرفتن جوانان جوزجان بوسیله داعش را تائید کرده است.

او گفت: «داعش از مردم خواسته است که فرزندان زیر ۲۰ سال شان را شامل این گروه نمایند که این موضوع نگرانی های زیادی را در میان مردم بوجود آورده است.»

زنان و کودکان، قربانی های عمده داعش در جوزجان

کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان گفت: «۷۰ درصد قربانیان فعالیت های تروریستی داعش زنان و اطفال بوده اند.»

او گفت:‌ «با مسدود شدن مکاتب در ساحات تحت تسلط داعش، بیشتر از ۱۵۰ معلم زن شغل شان را از دست داده اند و هزاران دختر و پسر از آموزش محروم شده اند.»

کریمی گفت:‌ «همچنان آنعده از زنان که در بیرون از خانه یا در زراعت مصروف کار بودند به دلیل ایجاد محدودیت ها از سوی داعش بزرگترین صدمه اقتصادی را متحمل شده اند.»

او گفت: «جنگ و بی رحمی داعش ۵۰۰۰ خانواده را در ولسوالی های درزاب و قوش تپه مجبور به ترک خانه هایشان و بیجا شده گی کرده است که ۷۰ درصد بیجا شده گان را زنان و اطفال تشکیل میدهند. بر علاوه ۲۵۰۰۰ طفل از دریافت واکسین فلج اطفال محروم شده اند

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500