امنیت

معاون رییس جمهور ایالات متحده خطاب به افغانستان:‌ 'ما تا آخر کار در اینجا استیم'

خبرگزاری فرانسه

مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ ۳۰ قوس در یک بازدید اعلام ناشده از افغانستان بازدید کرد تا با مقامات افغان دیدار نموده و از نزدیک به ۱۵۰۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در این کشور تشکر کند. [عکس های دی سی/ خبرگزاری فرانسه]

کابل -- مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده در یک سفر اعلام ناشده به افغانستان به روز پنجشنبه (۳۰ قوس) از پیشرفت های حاصله در جنگ علیه طالبان تقدیر کرد.

در یک خبرنامه قصر سفید آمده است که پنس به نیروهای ایالات متحده مستقر در افغانستان که تعداد شان نزدیک به ۱۵۰۰۰ نفر است، گفت:‌ «مردم آمریکا حق دارند تا بدانند با رشادت همه کسانی که اینجا جمع شده اند، ما در این بُرد برای آزادی در افغانستان پیشرفت های واقعی را حاصل می کنیم.

وی گفت:‌ «ما حملات هوایی آمریکا را به شدت افزایش داده ایم. و به اتفاق شرکای افغان خود طالبان را در موضع دفاعی قرار داده ایم.» وی همچنین به کوشش های انجام شده در هدف قرار دادن شبکه های قاچاق مواد مخدر که به تمویل طالبان کمک می کند،‌ اشاره کرد.

وی گفت:‌ «درسراسر این کشور ما پیروزی های تازه ای را علیه تروریست ها کسب کرده ایم،‌ فارغ از این که خودشان را چه می نامند و یا در کجا سعی دارند که مخفی شوند.»

به تاریخ ۳۰ قوس،‌ مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده (چپ)‌ با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در کابل گفتگو می کند. [مندل نان/ خبرگزاری فرانسه]

به تاریخ ۳۰ قوس،‌ مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده (چپ)‌ با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در کابل گفتگو می کند. [مندل نان/ خبرگزاری فرانسه]

ستراتیژی ایالات متحده برای افغانستان

بازدید پنس همچنان شامل یک سفر با هلیکوپتر از میدان هوایی بگرام به کابل برای ملاقات با رییس جمهور اشرف غنی و رییس اجرایی عبدالله عبدالله بود. ایالات متحده روی هر دوی این افراد برای کمک به بازسازی این کشور حساب می کند.

پنس گفت: «ما در یک مسیر طولانی با هم بوده ایم. ما هر دو فداکاری های بسیاری کرده ایم.»

وی افزود که اما «ما تا آخر کار در اینجا استیم.»

بازدید پنس چهار ماه بعد از آن صورت می گیرد که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده یک ستراتیژی نو را برای افغانستان اعلان کرد و پنس به نیروهای نظامی گفت که [این ستراتیژی] «ثمربخش بوده است.»

در رابطه با سفر او از بگرام به کابل تا آخرین لحظه ابهام وجود داشت تا اینکه یک مقام قصر سفید گفت که وی یک تصمیم مبنی بر این وضعیت جوی برای سفر به اندازه کافی مناسب نیست را رد کرد.

حتی در آن زمان پرواز حامل پنس در تاریکی تقریبا مطلق در ارتفاع کم و با سرعت در میان محافظت شدید محافظین ریاست جمهوری امریکا و نیروهای خاص انجام شد.

این مقام قصر سفید گفت که این تصمیم «از روی احترام بخاطر ملاقات با غنی و عبدالله» گرفته شد.

یک پیام برای پاکستان

پنس هشدارهای داد که پاکستان باید ارائه پناهگاه های امن در آن سوی مرزها به گروه های طالبان و گروه های جهادی مسلح که مصروف جنگ با نیروهای ایالات متحده و نیرو های افغان استند، متوقف کند.

او گفت:‌ «پاکستان از مشارکت با ایالات متحده منفعت بسیاری خواهد برد و پاکستان با ادامه پناه دادن به جنایت کاران و تروریست ها ضرر و زیان بسیاری را متحمل خواهد شد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500