تروریسم

یک انفجار انتحاری با هدف قرار دادن یک مظاهره در کابل، ۱۳ افسر پولیس را کشت

سلام تایمز

نیروهای امنیتی بتاریخ ۱۵ جدی یک روز بعد از آن که یک انفجار انتحاری جان حد اقل ۱۳ نفر را در پایتخت افغانستان گفت، مصروف تحقیق در محل این انفجار استند. [وکیل کوهسار/خبرگزاری فرانسه]

کابل -- مقامات روز جمعه (۱۵ جدی) گفتند که در اثر یک بمگذاری انتحاری در کابل که مسؤولیت آن را «دولت اسلامی» (داعش) بر دوش گرفته است، حد اقل ۱۳ افسر پولیس کشته و بیش از ۱۲ تن زخمی شدند.

انفجار روز پنجشنبه نیروهای پولیس را در شرایط هدف قرار داد که آنها با مظاهره کننده گان خشمگین از یک حمله به دوکان داران متهم به فروش غیرقانونی مواد مخدر و الکل درگیر شده بودند.

عبدالبصیر مجاهد، سخنگوی پولیس کابل به خبرگزاری فرانسه گفت: «در آن زمان بود که یک بمگذار انتحاری خودش را در بین مردم منفجر کرد و ده ها نفر را کشت و زخمی نمود.»

همه کشته شده گان افسران پولیس استند. نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله به خبرنگاران گفت که از مجموع ۱۸ مجروح این حادثه ۱۶ تن افسر و دو تن افراد ملکی استند.

منسوبین امنیتی افغانستان به تاریخ ۱۵ جدی در حال تحقیق در محل حمله انتحاری در کابل استند. به گفته مسؤولین بتاریخ ۱۴ جدی یک مهاجم انتحاری داعش خودش را در نزدیکی یک تجمع از پولیس و مظاهره کننده گان در کابل منفجر کرد و حد اقل ۱۳ نفر را کشته و ۱۸ نفر دیگر را زخمی کرد. [وکیل کوهسار/خبرگزاری فرانسه]

منسوبین امنیتی افغانستان به تاریخ ۱۵ جدی در حال تحقیق در محل حمله انتحاری در کابل استند. به گفته مسؤولین بتاریخ ۱۴ جدی یک مهاجم انتحاری داعش خودش را در نزدیکی یک تجمع از پولیس و مظاهره کننده گان در کابل منفجر کرد و حد اقل ۱۳ نفر را کشته و ۱۸ نفر دیگر را زخمی کرد. [وکیل کوهسار/خبرگزاری فرانسه]

رحیمی گفت:‌ «فرد بمگذار از میان تظاهرکننده گان آمد و نیروهای پولیس ما را هدف قرار داد.» وی افزود که فرد مهاجم البسه ملکی را بر تن داشت.»

این انفجار باعث کنده شدن پوست درختان و درهم شکستن شیشه های پنجره های آپارتمان ها در منطقه شد.

نخستین حملهء داعش در سال ۲۰۱۸

حملهء پنجشنبه نخستین حملهء اجرا شده توسط جنگجویان داعش در کابل در سال روان [میلادی] بود. این گروه تروریستی طی یک ماه گذشته مسؤولیت سه حمله را در کابل بر دوش گرفته است که در این حملات ده ها نفر از افراد پولیس و مردم ملکی را کشته اند.

داعش مسؤولیت یک حمله بر یک مرکز تعلیمی نهاد استخباراتی در کابل را بر عهده گرفت. این حمله بتاریخ ۲۷ قوس انجام شد و آغازگر یک درگیری مسلحانه با پولیس افغانستان بود که در نتیجه حداقل دو مهاجم کشته و دو افسر پولیس زخمی شدند.

یک هفته بعد، بتاریخ ۴ جدی یک بمگذار انتحاری داعشی حد اقل شش فرد ملکی را در نزدیکی دفاتر ریاست امنیت ملی در کابل کشت.

بتاریخ ۷ جدی، یک مهاجم انتحاری خودش را در داخل یک مرکز فرهنگی شیعیان در کابل منفجر کرد و ۴۱ نفر را کشته و بیش از ۸۰ تن دیگر را زخمی نمود.

امنیت در کابل از تاریخ ۱۰ جوزا، به این سو تقویت شده است. در آن تاریخ یک بم بسیار بزرگ تعبیه شده در یک لاری در ربع دیپلوماتیک منفجر گردید که در نتیجه ۱۵۰ نفر کشته و در حدود ۴۰۰ نفر دیگر -- که اغلب آنها افراد ملکی بودند -- زخمی شدند. هنوز هیچ گروه مسؤولیت آن کشتار را بر دوش نگرفته است.

تحلیلگران می گویند داعش چندین هسته را در این شهر اداره می کند که این آن را قادر می سازد تا حملات خود را اجرا نماید.

ریاست عمومی امنیت ملی بتاریخ ۱۳ جدی گفت که یک هسته ۱۳ نفره داعش را در کابل دستگیر کرد. این هسته مصروف پلان گذاری برای اجرای «یک سلسله حملات بزرگ تروریستی» در شهر بود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500