امنیت

تجدید حمایت بزرگان قومی در قندهار و هرات از نیروهای امنیتی

نوشتهء سلیمان

بزرگان قومی و علمای دینی ولایت هرات بتاریخ ۳۰ جدی در مقر قول اردوی ۲۰۷ ظفر تجمع کردند تا حمایت دوامدار شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ابراز نمایند. [سلیمان]

بزرگان قومی و علمای دینی ولایت هرات بتاریخ ۳۰ جدی در مقر قول اردوی ۲۰۷ ظفر تجمع کردند تا حمایت دوامدار شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ابراز نمایند. [سلیمان]

کابل -- بزرگان قومی، علمای دینی و باشنده های ولایت های قندهار و هرات مجدداً حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ابراز کرده اند.

تازه ترین مورد از این حمایت ها از سوی ولایت قندهار در یک گردهمایی بتاریخ ۲۶ قوس ۱۳۹۶ در مقر قول اردوی ۲۰۵ اتل صورت گرفت.

حاجی هدایت الله، یک تن از بزرگان قومی ولایت کندهار به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی برای حفاظت از افغانستان و افغان ها و تامین امنیت، جان و مال ما قربانی می دهند. آنها سینه های شان را در مقابل طالبان و دیگر تروریستان سپر می کنند تا ما در امنیت و آرامش زنده گی کنیم.»

وی گفت: «این فریضهء اسلامی و افغانی ما می باشد که از این نیروها در برابر تروریستان حمایت کنیم.»

بتاریخ ۲۶ قوس ۱۳۹۶ بزرگان قومی، علمای دینی و باشنده های قندهار در مقر قول اردوی ۲۰۵ اتل تجمع کردند تا حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تجدید نمایند. در این عکس شرکت کنندگان به احترام سرود ملی افغانستان ایستاده اند. [سلیمان]

بتاریخ ۲۶ قوس ۱۳۹۶ بزرگان قومی، علمای دینی و باشنده های قندهار در مقر قول اردوی ۲۰۵ اتل تجمع کردند تا حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تجدید نمایند. در این عکس شرکت کنندگان به احترام سرود ملی افغانستان ایستاده اند. [سلیمان]

مولوی فیض الرحمان، رئیس شورای علمای ولایت کندهار به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی به خاطر انجام واجبات دینی شان سلاح به دست گرفته از وطن و هموطنان شان دفاع می کنند. علمای دینی در سراسر ولایت قندهار از آنها [نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان] حمایت می کنند.»

او گفت: «جنگ روان طالبان و سایر گروه های تروریستی نامشروع است. در واقع، تمام فعالیت های آنها غیر اسلامی و مخالف فرهنگ افغانی می باشد.»

فیض الرحمان گفت: «من از طالبان می خواهم که از این جنگ و برادرکشی دست بردارند و به پروسه صلح یکجا شوند

تروریست ها ساحات تحت کنترول و افراد شان را از دست می دهند

جنرال امام نظر بهبود، قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل قندهار در این گردهمایی با اشاره به دوره زمانی برج حمل تا برج قوس سال ۱۳۹۶ گفت: «در ۹ ماه نخست سال روان [سال ۱۳۹۶ّ هجری خورشیدی] بیشتر از ۲۶۰۰ تروریست در زون جنوب کشته و هزاران تن دیگر شان زخمی گردیده اند.»

وی گفت: «در سال روان تحرکات تروریستان کم شده و در مقابل عملیات نیروهای امنیتی افزایش داشته است. در حال حاضر نیروهای اردوی ملی [افغانستان] در حالت تعرضی و تهاجمی قرار دارند. پلان ما این است که با گذشت هر روز ساحات تحت کنترول خود را بیشتر کنیم.»

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع بعد از اشتراک در این گردهمائی مردمی، به سلام تایمز گفت: «از مردم قندهار می خواهم که برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان بیشتر از گذشته همکار نیروهای امنیتی شان باشند.»

او گفت: «حمایت مردمی از نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است. این حمایت ها سبب تقویت روحیه و انگیزهء نیروهای امنیتی در برابر تروریستان شده است.»

علمای هرات برای موفقیت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان دعا می کنند

بتاریخ ۳۰ قوس شماری از بزرگان قومی، علمای دینی و باشنده های هرات با جمع شدن در قول اردوی ۲۰۷ ظفر بار دیگر حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلان کردند.

مولوی سید احمد، یک تن از عالمان دین در ولایت هرات به سلام تایمز گفت: «جنگ طالبان در مقابل نیروهای امنیتی نامشروع است و عملکرد این گروه هیچ ربطی به اسلام ندارد

وی گفت:‌ «امنیت و آرامش که فعلا در اکثر ساحات هرات بر قرار است نتیجه زحمات شبانه روزی نیروهای امنیتی می باشد. ما علما خواهان صلح و امنیت در کشور هستیم و برای موفقیت نیروهای امنیتی دعا می کنیم.»

عبدالقادر، از بزرگان قومی ولایت هرات گفت: «ما از فعالیت های نیروهای امنیتی مان راضی هستیم.»

او به سلام تایمز گفت:‌ «در هر جا که این نیروها مسلط اند در آنجا صلح و امنیت برقرار است. برعکس در هر جا که طالبان حضور دارند ظلم، کشتار و بی رحمی جریان دارد. ما از نیروهای امنیتی خود در هر جا که باشند حمایت می کنیم.»

حمایت عمومی موجب افزایش روحیهء نیروها می شود

جنرال محمد ناصر هدایت، قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در این گردهمایی گفت: «در سال روان ده ها عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی در ولایت های غربی کشور انجام شده است.»

او گفت: «در نتیجه ۱۲۳۹ تن از مخالفان مسلح دولت کشته شده و ۱۰۷۵ تن دیگر شان زخمی گردیدند. همچنان ۷۸۲ حلقه ماین کنار جاده طالبان کشف و خنثی گردید، ده پایگاه آنها منهدم شد و سه انبار مواد انفجاری شان از بین برده شده اند.»

هدایت گفت: «حمایت مردم از نیروهای امنیتی باعث علاقمندی بیشتر جوانان برای پیوستن به این نیروهای شده است. در سال روان نزدیک به ۱۵۰۰ جوان تنها [به اردوی ملی] پیوستند.»

او گفت: «نیروهای امنیتی برای تامین امنیت افغان ها و جلوگیری از حملات تروریستی از هیچ تلاش فروگذار نمی کنند. از اثر تلاش ما و حمایت مردم، طالبان در ولایت هرات شکست خورده است.»

جنرال محمد رادمنش، که در قول اردوی ۲۰۷ ظفر صحبت میکرد گفت: «حملات هوائی علیه مواضع تروریستان در زون غرب افزایش یافته است.» وی در هر دو رویداد در قندهار و هرات اشتراک کرد.

وی با اشاره به حمله هوایی که بتاریخ ۱ قوس اجرا شد،‌ گفت: «ملا عبدالصمد، معاون والی نام نهاد طالبان در ولایت هرات به همراه ۳۶ تن از قوماندانان این گروه در حملات هوایی اجرا شده توسط قوای هوایی کشور کشته شدند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500