امنیت

ملاقات مقامات ارشد نظامی در کابل برای مذاکره در مورد امنیت منطقوی

سلام تایمز

جنرال جان نیکلسون، قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو همراه با تعداد از مقامات نظامی منطقه و ایالات متحده بروز سه شنبه (۲۴ دلو) در یک کنفرانس امنیتی در کابل به سخنان جنرال قمر جاوید بجوا، رئیس ستاد اردوی پاکستان گوش می کند. [دفتر روابط عامهء اردوی پاکستان]

جنرال جان نیکلسون، قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو همراه با تعداد از مقامات نظامی منطقه و ایالات متحده بروز سه شنبه (۲۴ دلو) در یک کنفرانس امنیتی در کابل به سخنان جنرال قمر جاوید بجوا، رئیس ستاد اردوی پاکستان گوش می کند. [دفتر روابط عامهء اردوی پاکستان]

راولپندی -- مقامات ارشد نظامی کشورهای افغانستان، پاکستان، ایالات متحده و تعداد از کشورهای آسیای مرکزی بروز سه شنبه (۲۵ دلو) در کابل جهت گفتگو پیرامون یک مجموعه از مسائل امنیتی ملاقات کردند.

جنرال جوزف وتل قوماندان ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، جنرال جان نیکلسون، قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو، جنرال قمر جاوید بجوا، لوی درستیز اردوی پاکستان و دگر جنرال محمد شریف یفتلی لوی درستیز افغانستان از جمله اشتراک کننده گان بودند.

سران نظامی چندین کشور آسیای مرکزی به شمول قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و نیز تعداد از مقامات ناتو هم در این جلسه اشتراک کرده بودند.

به گزارش طلوع نیوز، مقامات افغان گفته اند که تمرکز این کنفرانس بر مذاکره در مورد مبارزه با ستیزه جویی و تقویت همکاری نظامی مابین کشورها قرار داشت.

بر اساس معلومات دفتر روابط عامهء اردوی پاکستان، بجوا به شرکت کننده گان در کنفرانس گفت که «مسیر صلح و ثبات منطقوی از افغانستان عبور می کند.»

بنا بر روابط عمومی اردوی پاکستان، بجوا گفت:‌ «یک پافشاری و همکاری پاسخ همه چالش ها است و پاکستان آماده است که در این راه نقش خود را ایفا کند.»‌

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو اروای آزاد/ رادیو آزادی گفت که «به باور من پاکستان سرانجام در برابر فشارهای بین المللی تسلیم خواهد شد و به نبرد با تروریزم ملحق خواهد گردید.»

جلسه روز سه شنبه همزمان با افزایش حملات توسط جنگجویان طالبان و «دولت اسلامی» (داعش) در سراسر افغانستان برگزار شده است.

مشارکت 'می تواند صلح را تضمین کند'

برید جنرال (متفاعد) محمود شاه، ‌تحلیلگر امنیتی باشنده پیشاور گفت که پاکستان و افغانستان نمی توانند به این مجموعه اقدامات تروریستی در منطقه که به نظر پایان نمی یابند، بدون همکاری مشترک مقابله کنند.

او به سلام تایمز گفت: «نیاز فوری به اتحاد بین پاکستان، افغانستان و ایالات متحده ... جهت شکست شبه نظامیان در هر دو طرف مرز وجود دارد.»‌

وی گفت: «همکاری مستحکم بین [افغانستان و پاکستان] می تواند صلح کامل را تضمین کند.»

شاه گفت که جلسه روز سه شنبه کابل بسیار حیاتی است.

او گفت: «هر دو کشور باید راه ها و روش های را جهت ایمن کردن ساحات سرحدی خود پیدا کرده و معلومات استخباراتی را در مورد حضور و فعالیت های جنگجویان به اشتراک گذارند.»

وی گفت که آنها به شدت از ستیزه جویی رنج برده اند و زمان آن است که آنها ویرانگری های تروریست ها در دو سوی سرحد را درک کنند.

او گفت: «مردم هر دو کشور خواهان صلح استند و از تروریزم بیزار می باشند.»

[اشفق یوس زی از پیشاور در تهیه این گزارش همکاری نموده است.]

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500