امنیت

انفجار یک موتر بم هنگام خنثی سازی آن در قندهار ۱۶ کشته بر جای گذاشت

خبرگزاری فرانسه

به دنبال کشته شدن حد اقل ۱۶ نفر و زخمی شدن ۳۸ نفر دیگر در اثر انفجار مواد منفجره تعبیه شده در یک مینی ون در شهر قندهار زمانیکه نیروهای امنیتی تلاش میکردند آن را خثی کنند، زخمی شده گان تحت تداوی قرار دارند. [خبرنگار/ تلوزیون خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه]

قندهار -- مسؤولین گفتند که یک مینی ون پُر از مواد انفجاری به روز سه شنبه (۱ جوزا) وقتی نیروهای امنیتی تلاش خنثی کردن آن را داشتند، در شهر قندهار منفجر شد.

داود احمدی، سخنگوی والی این ولایت، گفت که افسران پولیس و استخبارات محوطه اطراف یک ایستگاه بس که ون متذکره در آن پیدا شد را تخلیه کرده بودند.

محمد قاسم آزاد، یک سخنگوی پولیس گفت: «وقتی نیروهای امنیتی تلاش میکردند تا آن مواد انفجار را خنثی کنند،‌ موتر منفجر شد.»

دکتر نعمت بارک، رئیس شفاخانه میرویس در قندهار گفت: «بر اساس آخری آمار، ۱۶ کشته و ۳۸ زخمی به شفاخانه آورده شدند. ما هنوز هم دو آمبولانس را در محل گذاشته ایم؛ زیرا ممکن است افراد بیشتری زیر آوار گرفتار شده باشند.»

یک مرد افغان بعد از مجروح شدن در اثر انفجار مواد منفجره تعبیه شده در یک مینی ون بتاریخ ۱ جوزا در قندهار بر روی تخت یک شفاخانه بستری است. در این حادثه حد اقل ۱۶ نفر کشته شدند. [جاوید تنویر/ خبرگزاری فرانسه]

یک مرد افغان بعد از مجروح شدن در اثر انفجار مواد منفجره تعبیه شده در یک مینی ون بتاریخ ۱ جوزا در قندهار بر روی تخت یک شفاخانه بستری است. در این حادثه حد اقل ۱۶ نفر کشته شدند. [جاوید تنویر/ خبرگزاری فرانسه]

احمدی گفت کشته شده گان شامل چهار نفر از پرسونل امنیتی استند. حد اقل پنج طفل و ۱۰ عضو نیروهای امنیتی نیز شامل مجروحین قرار دارند.

انفجار قوی

این انفجار آن قدر شدت داشت که اکثر تلفات آن را عابران خارج از محوطه تخلیه شده تشکیل داده است.

به گفتهء احمدی، نیروهای امنیتی همچنان یک بکس حاوی مواد انفجاری، راکت سرشانه یی، واسکت های انتحاری و مهمات نیز در نزدیکی این محل پیدا کردند.

یک مسؤول امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: «تروریستان پلان داشتند تا یک حمله بزرگ را در آخر ماه رمضان در شهر و در میان مردم که برای خرید عید میروند انجام دهند ... اما نیروهای امنیتی از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردند.»

رئیس جمهور اشرف غنی این اقدام خشونت آمیز را محکوم و از افسران «رشید» که با آن مقابله کردند، ‌تقدیر کرد.

هنوز هیچ گروه مسؤولیت این اقدام را بر دوش نگرفته است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500