تروریسم

گسترش عملیات نیروهای افغان و ائتلاف علیه داعش در کنر

نوشتهء خالد زیری

بتاریخ ۱ اسد و در پی عملیات تصفیه ولسوالی نورگل ولایت کنر از وجود داعشیان، حکومت افغانستان به ۵۶۰ فامیل بیجاشده کمک های خوراکه و غیرخوراکه می دهد. [خالد زیری]

کنر -- نیروهای دفاعی و امنیتی افغان با حمایت هوایی ماموریت حمایت قاطع تحت رهبری ناتو عملیات شان را علیه «دولت اسلامی» (داعش) در ولسوالی مانوگی ولایت کنر توسعه می دهند.

این عملیات بتاریخ ۳ اسد شروع شده و تا اکنون چندین ساحه را از وجود داعشیان تصفیه شده است.

برید جنرال میرویس صافی،‌ قومندان لوای دوم پیاده اردوی ملی افغانستان در کنر، گفت: «ما در تعقیب داعش استیم. هر جا سر بلند کند، آن را از بین خواهیم برد.»‌

او به سلام تایمز گفت: «ما تا اکنون سه قریه را از وجودشان تصفیه کرده ایم و بزودی متباقی ساحات را از لوث وجود این پدیده پاک خواهیم کرد.»

بتاریخ ۱ اسد و در پی عملیات تصفیه ولسوالی نورگل ولایت کنر از وجود داعشیان، صدها فامیل بیجا شده از حکومت افغانستان کمک های خوراکه و غیرخوراکه تحویل می گیرند. [خالد زیری]

بتاریخ ۱ اسد و در پی عملیات تصفیه ولسوالی نورگل ولایت کنر از وجود داعشیان، صدها فامیل بیجا شده از حکومت افغانستان کمک های خوراکه و غیرخوراکه تحویل می گیرند. [خالد زیری]

حملات هوایی بتاریخ ۱۹ سرطان در ولایت ننگرهار زیرساخت های داعش را منهدم می کند. [عکس با کسب اجازه از ناتو]‌

حملات هوایی بتاریخ ۱۹ سرطان در ولایت ننگرهار زیرساخت های داعش را منهدم می کند. [عکس با کسب اجازه از ناتو]‌

صافی گفت که نیروهای زمینی افغانستان معلومات را در ارتباط با مخفیگاه های جنگجویان داعش به نیروهای ائتلاف ناتو ارائه می دهند و آنها بر علیه شان حملات هوایی اجرا می کنند.

او بتاریخ ۴ اسد به سلام تایمز گفت: «ما شام دیروز هم به آنها معلومات دادیم. آنها [این ساحه] را بم باران کردند که در نتیجه سه مرد داعشی کشته و تعداد دیگر زخمی شدند.»‌

او گفت: «ما اینجا به داعش امان نخواهیم داد و آنها در این ساحه زنده گی کرده نمی توانند.»

رسیدن کمک های امدادی بعد از بیرون رانده شدن داعش

باشنده های محلی از عملیات نابود کردن داعش استقبال کردند.

شفیق الله، باشنده ۳۳ ساله قریه عمر ولسوالی مانوگی، به سلام تایمز گفت: «ما از نیروهای امنیتی به خاطر تطبیق این عملیات رضایتمند استیم.»

او گفت: «ما از آنها می خواهیم که این عملیات را تکمیل کنند و همهء ساحات را تصفیه نمایند تا باشنده ها بتوانند به زنده گی عادی شان بپردازند.»

در همین حال، اداره مدیریت بلایای ملی افغانستان بر انتقال کمک های خوراکه و غیرخوراکه ۵۶۰ فامیل که عملیات تصفیه داعش از ولسوالی نورگل ولایت کنر بر آنها اثر داشته است، نظارت می کند.

عبدالستار میرزاکوال، والی کنر، بتاریخ ۱ اسد در جریان توزیع کمک ها در ولسوالی نورگل گفت که نیروهای امنیت و دفاع ملی افغانستان و قوای ائتلاف در مزاردره با داعش نبرد کردند که این تلفات شدیدی را بر جای گذاشت.

او گفت: «ما به این سری از عملیات تصفیوی ادامه خواهیم داد و جنگجویان داعش و پناهگاه های امن شان در ساحات دوردست را هدف [خواهیم] گرفت.»

محمد قاسم، باشنده ۵۳ ساله مزاردره، به سلام تایمز گفت: «من از دریافت این کمک ها خوشحالم.»‌

قاسم گفت که وقتی داعش در این ساحه بود، او آواره بود، مگر حالا عودت کرده است.

او گفت: «من خوشحالم که حکومت حالا اینجا است. من خوشحالم و می خواهم یک زنده گی معمولی داشته باشم.»‌

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500