تروریسم

کشته شدن ده ها مظاهره کننده و محصلین مکتب در حملات انتحاری ننگرهار

سلام تایمز و خبرگزاری فرانسه

در پی حملات متعدد انتحاری بر ننگرهار بتاریخ ۲۰ سنبله یک پسرک مجروح در یک شفاخانه تداوی می شود. [نورالله شیرزاده/ خبرگزاری فرانسه]

در پی حملات متعدد انتحاری بر ننگرهار بتاریخ ۲۰ سنبله یک پسرک مجروح در یک شفاخانه تداوی می شود. [نورالله شیرزاده/ خبرگزاری فرانسه]

جلال آباد -- به گفتهء مسؤولین، کم از کم ۳۲ افغان در اثر یک حمله انتحاری که روز سه شنبه (۲۰ سنبله) مظاهره کننده گان را هدف قرار داده بود، کشته شدند.

به گفتهء عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ولایت ننگرهار، این انفجار در نزدیکی مکانی که مظاهره کننده گان یک شاهراه را در اعتراض به انتصاب یک قومندان محلی در پولیس محلی افغانستان بسته کرده بودند، رخ داد.

هر دو، نجیب الله کماوال، مدیر صحت عامه این ولایت، و خوگیانی رقم تلفات را تایید کرده اند.

چندین شفاخانه صحنه های هرج و مرج شدید بود و کارکان صحی کوشش می کردند تا ۱۲۸ نفر را که در این انفجار نیرومند زخمی شده بودند، تداوی کنند.

این حمله چند ساعت بعد از دو انفجار پیهم در برابر یک مکتب دختران در شهر جلال آباد روی داد. در اثر آن انفجار یک پسربچه کشته و چهار افغان دیگر مجروح شدند.

خوگیانی به خبرگزاری فرانسه گفت که انفجار اول در حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در مقابل مکتب دختران ملکه عمیره روی داد.

او گفت که دومین انفجار زمانی اتفاق افتاد که محصلین یک مکتب پسرانه در مجاورت آن و همچنان باشنده های محلی در صحنه تجمع کرده بودند.

هنوز هیچ گروه مسؤولیت هیچ یک از انفجارها را بر دوش نگرفته است. مگر هر دو طالبان و «دولت اسلامی» (داعش) در ننگرهار فعال استند.

داعش، که در عراق و سوریه به لحاظ نظامی شکست خورده و به ساحات غیرمهمان پذیر افغانستان پناه برده است، حالا مرتبا متوسل حمله به اهداف «نرم» بشمول مکان های حضور اطفال شدند.

بحیث مثال، بتاریخ ۱۴ سنبله،‌ زمانی که یک بم گذار انتحاری داعش یک محافظ جوان غیرمسلح را در دروازه ورودی یک کلب ورزشی در کابل هدف قرار داد و بعد خودش را در نزدیکی ده ها کشتی‌گیر -- که بعض از آنها فقط ۱۰ سال سن داشتند -- منفجر کرد، یک جلسه معمولی ورزش به حمام خون تبدیل شد.

یک ساعت بعد، یک موتر پر از مواد انفجاری در خارج کلب منفجر شد و ظاهرا امدادگران، گزارشگران، و کارکنان فوریتی را که در صحنه جمع شده بودند، هدف قرار داد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500