امنیت

مقامات می گویند: نیروهای افغان در حدود ۲۰۰ جنگجو را در مدت ۳ ماه در ننگرهار دستگیر کردند

نوشته خالد زیری

نیروهای دفاع و امنیت ملی افغانستان کوشش های شان را برای دستگیری جنگجویان فعال یا مخفی در ولایت ننگرهار افزایش می دهند. عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ولایت ننگرهار، بتاریخ (۲۷ سنبله) به خبرنگراران گفت که نیروهای امنیتی در حدود ۲۰۰ عضو «دولت اسلامی» (داعش)‌ و طالبان را طی سه ماه گذشته دستگیر کرده اند. [خالد زیری]

جلال آباد -- طی چند ماه گذشته نیروهای دفاع و امنیت ملی افغانستان کوشش های شان را جهت دستگیری جنگجویان فعال یا مخفی در ولایت ننگرهار افزایش دادند.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ولایت ننگرهار، سه شنبه (۲۷ سنبله) به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی طی سه ماه گذشته در حدود ۲۰۰ عضو «دولت اسلامی» (داعش)‌ و طالبان را دستگیر کرده اند.

وی در حالی که گروهی از این بازداشت شده گان را در مقر ریاست عمومی امنیت ملی در این ولایت در جلال آباد در معرض دید رسانه ها قرار داد،‌ گفت: «هفت جنگجوی داعشی و یک عضو طالبان هفته گذشته دستگیر شدند. سن یکی از اعضای داعش کمتر از آن بود تا [بحیث یک فرد بزرگسال محاکمه شود] و در نتیجه ما او را به یک مرکز تعلیمی کودکان فرستادیم. دو تن دیگر نیز مریض بودند و نتوانستند به اینجا بیایند.»

او گفت که این مظنونین در ساحات مختلف این ولایت دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی افغانستان هفت جنگجوی مظنون را طی یک هفته در نقاط مختلف ولایت ننگرهار دستگیر کرده اند. مقامات محلی پنج تن از بازداشت شده گان را بتاریخ ۲۷ سنبله در جلال آباد به رسانه ها نشان دادند. [خالد زیری]

نیروهای امنیتی افغانستان هفت جنگجوی مظنون را طی یک هفته در نقاط مختلف ولایت ننگرهار دستگیر کرده اند. مقامات محلی پنج تن از بازداشت شده گان را بتاریخ ۲۷ سنبله در جلال آباد به رسانه ها نشان دادند. [خالد زیری]

خوگیانی گفت: «سه تن از جنگجویان دستگیر شده باشنده ولسوالی باتی‌کوت، دو تن باشنده [ولسوالی] رودات، یکی باشنده [ولسوالی] کامه، و یکی دیگر هم باشنده ولسوالی مانوگی [ولایت کنر] بود. جنگجوی عضو طالبان نیز قبلا باشنده [خیبرپختونخوا در پاکستان بود]، مگر او باشنده اصلی ولایت ازره ولایت لوگر محسوب می شود.»

اعترافات مظنونین

به گفته خوگیانی، بازداشت شده گان به جنایات شان اعتراف کردند و اکنون تحت تحقیقات و بررسی های زیادتر قرار دارند.

نیروهای افغان یک انبار اسلحه و بم های کنارجاده و هم یک تعداد اونیفرم های اردوی ملی افغانستان را طی این عملیات کشف و ضبط کردند. مقامات ذیربط این اقلام را در مقر ریاست عمومی امنیت ملی در ننگرهار به رسانه ها عرضه کردند.

باشنده های ننگرهار اراده این نیروها در شکست دادن داعش را ستودند.

عبیدالله ۳۲ ساله، باشنده ولسوالی هسکه مینه، به سلام تایمز گفت: «جنگجویان [داعش] سابق بر این، [افغان های] زیادتر را می کشتند و قوی تر بودند. مگر اکنون نیرو های شان نابود شده اند. البته ممکن است بعضی [جنگجویان] هنوز در کوهستان ها باقی مانده باشند، ‌مگر متباقی شان اینجا را ترک کرده و گریخته اند یا هدف بم باران قرار گرفتند.»

حیات الله حیات، والی ننگرهار، بتاریخ ۲۴ سنبله در جلال آباد در یک تجمع قبایل گفت که مظنونین طالبان و داعش در محکمه محاکمه خواهند شد تا درس عبرت شوند و مردم بر چهره واقعی این گروه ها واقف گردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500