امنیت

ایران یک گرامیداشت ساختگی دیگر را برای «شهیدان» فاطمیون ترتیب می دهد

سلام تایمز

مظاهره کننده ها در یک مراسم ترتیب یافته توسط سپاه پاسداران در شهر مشهد در ایران تصویر یک افغان را که در حال جنگ برای لوای فاطمیون در سوریه کشته شده است، بدست گرفته اند. [فایل]

مظاهره کننده ها در یک مراسم ترتیب یافته توسط سپاه پاسداران در شهر مشهد در ایران تصویر یک افغان را که در حال جنگ برای لوای فاطمیون در سوریه کشته شده است، بدست گرفته اند. [فایل]

مشهد، ایران -- مقامات ایرانی یک مراسم خیابانی دیگر را بروز سه شنبه (۲۷ سنبله) برگزار کردند که گفته می شود برای نه جوان افغان دیگر که به نیابت از حکومت ایران در جنگ داخلی سوریه جنگیده و کشته شده اند، برگزار شده بود.

تصاویر، ویدئوها، و سایر معلومات نشر شده در رسانه های مختلف مورد حمایت ایران لوای فاطمیون بود که یک قطعه شبه نظامی متشکل از جنگجویان اقلیت شیعه بشمول افغان ها می باشد. این قطعه به حمایت متحد ایران، یعنی حکومت سوریه، جنگ می کند.

این مظاهره های عمومی که بتوسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان داده می شوند، قسمتی از یک ستراتیژی محاسبه شده استند که رهبران ایران از آن برای اغواء و سوءاستفاده از افغان ها و سایر شیعیان سرتاسر جهان اسلام جهت جنگیدن بخاطر منافع رژیم تهران استفاده می کنند.

وعده های توخالی

سلام تایمز بتاریخ ۲۱ سنبله گزارش داده بود که بسیاری از وعده های سپاه پاسداران به افراد جدیدالاستخدام وعده های توخالی استند. اگرچه بعض از کسانی که در سوریه و نقاط دیگر جنگیده و کشته می شوند، از مراسم تشییع و تدفین توسط رژیم ایران بهره مند می گردند، مگر حمایت ایران از همینجا خاتمه می یابد.

بتاریخ ۲۷ سنبله تابوت هایی که گفته می شود حاوی اجساد نه جوان افغان کشته شده در جنگ سوریه به نماینده گی از ایران در یک راهپیمایی خیابانی در مشهد ایران مشاهده می شوند. [فایل]

بتاریخ ۲۷ سنبله تابوت هایی که گفته می شود حاوی اجساد نه جوان افغان کشته شده در جنگ سوریه به نماینده گی از ایران در یک راهپیمایی خیابانی در مشهد ایران مشاهده می شوند. [فایل]

مقامات در ماه اسد یک مراسم عامه را برای اطفال جنگجویان افغان کشته شده در سوریه برگزار کردند. [فایل]

مقامات در ماه اسد یک مراسم عامه را برای اطفال جنگجویان افغان کشته شده در سوریه برگزار کردند. [فایل]

بالون ها و شادی های در این رویداد در تهران در ماه اسد چهره های غمناک بیوه گان و اطفال یتیم جنگجویان کشته شده افغان را مخفی کرده نمی توانستند. [فایل]

بالون ها و شادی های در این رویداد در تهران در ماه اسد چهره های غمناک بیوه گان و اطفال یتیم جنگجویان کشته شده افغان را مخفی کرده نمی توانستند. [فایل]

علی رضا ۲۵ ساله است و اخیرا از ایران بازگشته، به سلام تایمز گفت: «پسرعموی من مصطفی که ۱۶ ساله بود و در تهران زنده گی می کرد، یک ماه بعد از این که برای جنگیدن به سوریه رفت، در آنجا کشته شد.»‌

او گفت: «[اعضای سپاه پاسداران] در چند روز اول از خانواده ی مصطفی قدردانی می کردند و کمک می کردند،‌ اما با گذشت هر روز توجه ها کمتر شد و در اخیر کاملا فراموش کردند.»‌

او همچنان گفت: «[سپاه پاسداران] به خانواده مصطفی پسر خاله ام وعده داده بودند که برای شان خانه می دهند... اکنون شش ماه می شود که کشته شده است، ‌اما خانه ای به آنها نداده اند.»

علی احمد ۲۲ساله، که سه سال در ایران زندگی کرده و به افغانستان برگشته است گفت که شش نفر از دوستان نزدیک اش به جنگ سوریه برای ایران رفتند که همگی کشته شدند.

او به سلام تایمز گفت: «[سپاه پاسداران] جوانان را تشویق می کنند و از مجبوریت شان سواستفاده می کنند. سپاه پاسداران کسانی را که مدرک قانونی ندارند تهدید می کنند. از من خواست که به جنگ سوریه بروم، اما نرفتم به همین دلیل من را اخراج کرد.»

رژه فرزندان سربازان جانباخته

تعداد تلفات نیروهای افغان استخدام شده در حال جنگ در لوای فاطمیونهشدار دهنده هستند.

زهیر مجاهد، مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون به تاریخ ۱۵ جدی در صحبت با رسانه ها گفت: «در جریان پنج سال از حضور لشکر فاطمیون در جنگ سوریه،‌ بیش از ۲۰۰۰ شهروند افغانستان در این جنگ کشته شدند و بیش از ۸۰۰۰ تن دیگر زخم برداشتند.»

در یک تلاش دیگر برای منحرف کردن توجهات از هزینه های مرگبار مداخله ایران در سوریه، مقامات ایرانی ماه قبل مراسمی را در تهران برای اطفال اعضای کشته شده لوای فاطمیون برگزار کردند.

تصاویر نشر شده در رسانه های خبری فاطمیون، مقامات را نشان می دهد که ده ها طفل را -- با عنوان«شکوفه ها» -- بر روی صحنه یک مرکز فرهنگی برده اند.

اما برغم تقلای آنها جهت تلطیف صحنه با استفاده از بالون ها و سرگرمی های مختلف، چهره های اندوهگین بیوه ها و اطفال پدر از دست داده را مخفی کرده نمی توانستند.

عزیزه کریمی، یک مهاجر سابق افغان در ایران که به تازگی به افغانستان بازگشته است، گفت که ذوالفقار پسر خاله اش که از طرف حکومت ایران به جنگ سوریه فرستاده شده بود کشته شد و در حال حاضر خانواده او بی نان‌آور شده است.

او به سلام تایمز گفت: «پسر خاله من رفت به جنگ سوریه و کشته شد، اما هیچ از خانواده اش حمایت نمی شود.»‌

وی گفت: «روزی که [مقامات ایرانی] جنازه را آوردند مقدار پولی دادند که خرج فاتحه و مراسم تشیع جنازه شود. آنها چند روز آمدند و او را شهید نامیدند -- اما پس از آن، خانواده او را فراموش کردند.»‌

او گفت: «ذوالفقار یک پسر یک ساله هم دارد، اما هیچکس او را هم حمایت نمی کند.»

شکار پناهنده گان بیچاره افغان

بسیاری از پناهنده گان افغان -- بشمول بعضی کودکان حتی ۱۴ ساله -- در تقلا برای یافتن یک زنده گی بهتر فریب خورده و برای جنگیدن به سوریه رفته اند.

زکریا خان زکریا، نماینده کابل در ولسی جرگه، گفت که اما، حالا ایران با مشکلات شدید و دامنه دار اقتصادی مواجه است و رژیم دیگر این امکانات و تسهیلات را به اتباع افغانستان عرضه کرده نمی تواند.

او در ماه جدی گذشته به سلام تایمز گفته بود: «سابق بر این، ایران سرک ها و جاده ها را با نام کشته شده گان در جنگ ها نامگذاری می کرد. ایران همچنان به فامیل های آنها مسکن و کمک های مالی می نمود. احتمالا تعداد از [ساکنان ایران] که به سوریه رفته اند، چنین انتظاراتی دارند.»

بر علاوه تطمیع و اجبار افغان های فقیر و نیازمند به جنگیدن در سوریه با استفاده از وعده های دروغین مانند اسکان و کمک مالی، مقامات ایران مرتبا پناهنده گان افغان را اذیت و آزار می کنند.

رجب علی حیدری ۳۸ ساله باشنده ولایت بدخشان که به تازگی به افغانستان برگشته و در کمپ مهاجرین سازمان ملل متحد در ولایت هرات زنده گی می کند، گفت: «آنها من را با زن و دو فرزندم از ایران اخراج کردند.»‌

او به سلام تایمز گفت: «نظامیان ایرانی از خانواده های افغان به زور پول می گیرند. به شدیدترین شکل ممکن زنان و کودکان را لت و کوب می کنند. با افغان ها مانند حیوانات رفتار می کنند.»

مریم که ۳۵ سال سن دارد، توصیف می کند که چگونه توسط مقامات ایرانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از آن به همراه سه فرزند اش اخراج شده است.

او به سلام تایمز گفت: «من حامله استم. اما نظامیان ایرانی ما را مدت سه شبانه روز در تشناب زندانی کردند. آنها من را با چوب لت و کوب کردند. برای من و اطفال من آب و غذا ندادند و من مجبور بودم از آب تشناب برای اطفال خود بدهم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500