امنیت

هزاران افغان برای یکجا شدن با نیروهای امنیتی ثبت نام کرده اند

نوشته نجیب الله

عساکر افغان بتاریخ ۲ اسد ۱۳۹۵، بعد از فارغ التحصیل شدن همراه با سایر همقطاران کندک شان در حال رژه نظامي استند. فارغین با کندک های پنجم و ششم که در ولایت هلمند تشکیل شدند، یکجا شدند [سنتکام]

عساکر افغان بتاریخ ۲ اسد ۱۳۹۵، بعد از فارغ التحصیل شدن همراه با سایر همقطاران کندک شان در حال رژه نظامي استند. فارغین با کندک های پنجم و ششم که در ولایت هلمند تشکیل شدند، یکجا شدند [سنتکام]

کابل -- به گفته مقامات وزارتخانه های هزاران جوان افغان جهت ملحق شدن به اردوی ملی افغانستان و پولیس ملی افغانستان ثبت نام می کنند.

غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، به سلام تایمز گفت: «جمعا در اردوی ملی ۴۰ مرکز جلب و جذب در سراسر کشور وجود دارد: سه مرکز در ولایت کابل؛ دو مرکز در ولایت های ننگرهار، قندوز، بلخ؛ و در در هر ولایت [از ۳۰ ولایت باقی مانده] یک مرکز جلب و جذب وجود دارد.»

او گفت: «روند جلب و جذب ما نورمال می باشد و خوب پیش می رود.»‌ وی افزود که اردوی ملی افغانستان به طور منظم از اهداف استخدام آن فراتر رفته است.

جاوید گفت: «بر بنیاد معلومات وزارت دفاع افغانستان، قوماندانی جلب و جذب ماهانه بیشتر از ۶۰۰۰ نفر را در اردوی ملی جلب و جذب می نماید.»

یک آموزگار اسلحه اردوی ملی افغانستان بتاریخ ۸ اسد در کابل درباره اصول شلیک یک نارنجک انداز با کماندوهای استخدام شده صحبت می کند. [سنتکام]

یک آموزگار اسلحه اردوی ملی افغانستان بتاریخ ۸ اسد در کابل درباره اصول شلیک یک نارنجک انداز با کماندوهای استخدام شده صحبت می کند. [سنتکام]

بربنیاد معلومات دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی، مسوولین جلب و جذب این وزارت از طریق صفحات اجتماعی، دیدارها با موسفیدان قوم، ملا امامان مساجد، اعضای جامعه مدنی و نماینده گان پارلمان، جوانان را به صفوف اردوی ملی جلب و جذب می کنند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان، گفت که مراکز جلب و جذب پولیس ذکور و اناث در مرکز و ولایات فعال که متقاضی پیوستن به نیروهای پولیس استند را جذب می کنند.

او به سلام تایمز گفت: «علاقه مندی به پیوستن به صفوف پولیس ملی به حدی زیاد است که ما حتی نیازی به انتشار اطلاعیه های استخدام نداریم.»‌

او گفت: «ما در حال حاضر ۲۰ هزار سرباز آماده داریم که فاز اول ثبت نام شان تکمیل شده است و آماده استند که با نیروهای امنیتی فعالیت شان را آغاز کنند.»

وی اظهار داشت: «این ۲۰ هزار نفر هر زمانی که جای نیروهای امنیتی خالی شود استخدام می شوند.»

با وجودی که نیروهای افغان از سقوط رنج می برند، افزایش تعداد استخدام به اندازه کافی برای حفظ تعداد نیروهای موجود در کشور در سطح پایدار است.

آماده خدمت به افغانستان

جنرال (متقاعد)‌ عتیق الله امرخیل، یک تحلیلگر باشنده کابل، به سلام تایمز گفت: «مردم ما وطن شان را دوست دارند و می خواهند در صفوف نیروهای امنیتی شان خدمت کند این یک واقعیت است.»

گل محمد یک باشنده ۲۶ ساله ولایت میدان وردک یکی از جوانان داوطلبی است که بتازگی برای ثبت نام به اردوی ملی به یک مرکز جلب و جذب به کابل آمده است.

او به سلام تایمز گفت: «برای خدمت به وطن و مردم می خواهم به اردوی ملی شامل شوم.»‌

او گفت: «از کودکی علاقه مند بودم که یک نظامی باشم و برای تامین امنیت کشورم و دفاع از کشورم خدمت کنم. حالا که این زمینه مساعد شده است زیاد خوش استم.»

غلام سخی ۲۷ ساله، یک باشنده اصلی ولایت بامیان که فعلا با خانواده اش در شهر کابل زندگی می کند، گفت که تصمیم گرفته است تا با اردوی ملی یک جا شود.

او به سلام تایمز گفت: «به نظر من در شرایط فعلی، افغانستان و مردم ما به امنیت نیاز دارند و به خاطر ادای دین خود به مردم و وطن می خواهم به [اردوی ملی افغانستان] بروم و به وطن خدمت کنم.»

او گفت: «وقتی که می خواهی به مردم و وطن خود صادقانه خدمت کنی، باید از جان خود هم بگذری و من آماده قربانی شدن استم.»

شرایط استخدام

هر شهروند افغان که علاقمند پیوستن با نیروهای امنیتی باشند، باید یک سلسله شرایط و معیارها را تکمیل کنند.

رحیمی در این مورد گفت: «[استخدام شونده گان]‌ باید [شهروند افغانستان] افغان باشد، تذکره افغانستان را داشته باشد، قوت جسمی داشته باشد، و کدام جرمی را مرتکب نشده باشد.»

وی گفت که افراد که استخدام می شوند، برای شان دوره های آموزشی شش ماهه و یا نه ماهه برگزار می شود.

بربنیاد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع ملی، نگرانی از حضور نفوذ کنندگان دشمن در میان نیروهای امنیتی وجود دارد.

برای جلوگیری از وردو افراد نفوذی در پروسه جلب و جذب، هر داوطلب اردوی ملی افغانستان بعد از طی مراحل اسناد قانونی که دو تن از وی ضمانت می نمایند، اسناد یاد شده را به قوماندانی های جلب و جذب تسلیم داده می شود.

سپس این اسناد توسط گروپ کشفی در جلب که شامل نماینده امنیت ملی و ریاست کشف وزارت دفاع ملی می باشد مورد ارزیابی قرار می گیرد تا جلوی افراد مشکوک گرفته شود.

افراد تازه جذب شده به مراکز تعلیمی انتقال داده شده و برنامه های آموزشی و دروس عملی را در مراکز تعلیمی نظامی فرا می‌گیرند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

23 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سلام.. من از بنگله دیش هستم. من می خواهم با اردوی افغانستان کار کنم. من می خواهم تکنالوژی جدیدی را بیاورم که در هیچ جای دنیا ... حتی در سر ساینسدان نیست.

پاسخ

آیا می توانم با اردوی افغان بپیوندم؟ زیرا من پاکستانی هستم، اما واقعاً می خواهم به ارتش افغانستان بپیوندم تا در آنجا به مردم خدمت کنم ...

پاسخ

عین چیز اما از بنگله دیش

پاسخ

از هندوستان همچنان

پاسخ

سلام من یکی افغانستانی در کشور ایران هستم و خیلی دوست دارم وارده پلیس ملی بشم اگه میشه به من کمک کنید

پاسخ

سلام میخوا وارد اوردوی ملی کشورم خدمت کنم لطفان کمکم کنید

پاسخ

میخواهم در اوردوی ملی کشور خدمت کنم

پاسخ

میخواهم در اردوی ملی کشورم خدمت کنم

پاسخ

سلام نام من موسی ولدمحمد رحمان میخام به کاماندو بیوندم به کشورم خدمت کنم تا وتنم ارام باشد و ازشما میخاهم تا هم کاری کنید.ما دیگر نیخاهیم در غوربت باشیم میخاهم به کشورم باز گرم تا به وتننانم خدمت کنم..........................................................................................میخاهم ثپت نام کنم........‌‌......................................‌..........................................

پاسخ

سلام عزیزالله عطایی استم در ایران من خیلی دلم میخواد به ارتش افغانستان ملحق شوم و این راهم اضافه کنم که فقد ۲۲ سال ام است

پاسخ

نوید حکیمی هستم از کشور افغانستان بزرگ شده ایران وسعی وفکرم در اینده روشنم هس که وارد خاکم سرزمینم شوم و به کشور عزیزم افغانستان خدمت کنم تا کشورم از شر دشمنان منافق امن واباد شود ومردمش در ارامی زندگی کنند به امید الله.....

پاسخ

سلام من یک جوان افغان ساکن ایران هستم تذکره ندارم اما میخواهم دراردوملی باشم وجانم رافدای کشورم کنم خواهشا کمکم کنید وبگید چطورمیشه وارد شد

پاسخ

من عبدالله جعفری هستم.ودرایران زندگی میکنم و میخوام عضو اردوی ملی شوم و تذکر دارم اما دوتن ضمانت نداشته باشم میتوانم وارد اردو شوم.

پاسخ

سارا کریمی هستم در ایران زندگی میکنم عاشق این هستم ک در ارتش افغانستان برای وطنم بجنگم چطور میتونم وارد بشم و اینم اضافه کنم ک فقط ۱۹ سالم است

پاسخ

سلام منم در ایران زندگی میکنم وخیلی دوست دارم برم اگه میخوای باهم بریم اینم بگم ۲۲ سالمه

پاسخ

سلام میخای بریم بامن من میرم ...

پاسخ

من 18 سالمه. دوازدهم رو هم تموم نکردم با گرفتن تذکره و دیپلم دوازدهم میتونم وارد ارتش افغانستان بشم ؟ و اینکه من تو هنرستان درس میخونم

پاسخ

سلام، من حیات الله از ولایت لوگر هستم. من میخواهم به کارمندان امنیت ملی بپیوندم و وظیفه خود را بخاطر کشور ما افغانستان دوست میدارم. برای من جای افتخار است که برای کشور ما یک چیزی را انجام بدهم و برای کشور ما افغانستان قربانی بدهم. چگونه میتوانیم به اداره استخباراتی افغانستان و یا ریاست امنیت ملی بپیوندم؟

پاسخ

سلام من رامین فیروزی هستم از ولایت هرات میخواهیم یک کارمند امنیت ملی شوم

پاسخ

مجتبی علیزاده هستم من دراروپاهستم چطوری میتوانم به امنیت کشورخود خدمت کنم

پاسخ

اسم بنده هيواد انصاري از ولايت كابل هستم مه بسيار القامندي به امنيت ملي دارم و فارغ رشته اقتصاد ميباشم شانزده پاس چيگونه ميتوانم كه شامل وظيفه شوم و به وطن خود خدمت كنم

پاسخ

من افتخار میکنم که افغان هستم

پاسخ

دولت بجای این کار مخالفین راسرکوب کند. جوانان این سرزمین را قربانی نکند.

پاسخ