امنیت

طالبان آمارهای خودش در تلفات حاصله از حمله بر مردم ملکی را حذف کرده است

سلام تایمز و خبرگزاری فرانسه

افغان ها بتاریخ ۲۳ اسد در کنار تابوت حاوی اجساد در کنار سرک در پی حمله طالبان بر شهر غزنی ایستاده اند. نیروهای افغانستان بتاریخ ۲۴ اسد، جنگجویان طالبان را از شهر ستراتیژیک غزنی بیرون راندند. [زکریا هاشمی/ خبرگزاری فرانسه]

افغان ها بتاریخ ۲۳ اسد در کنار تابوت حاوی اجساد در کنار سرک در پی حمله طالبان بر شهر غزنی ایستاده اند. نیروهای افغانستان بتاریخ ۲۴ اسد، جنگجویان طالبان را از شهر ستراتیژیک غزنی بیرون راندند. [زکریا هاشمی/ خبرگزاری فرانسه]

کابل -- بنا بر یک گزارش نشر شده توسط طالبان بروز جمعه گذشته (۱۴ جدی)، طالبان نتوانستند حملاتی را که مسوؤلیت شان آن را بر عهده گرفته بودند را ثابت کنند و مدعی شدند که طی سال میلادی ۲۰۱۸ موجب مرگ و میر و جراحت حتی یک فرد ملکی هم نشده اند.

این معلومات -- که ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان آن را بحیث «پروپاگاندا» رد کرده است -- بدنبال یک سال سراسر خونریزی در جنگ افغانستان نشر می گردد.

این ارقام که طالبان همه ساله آن را نشر می کنند و مبتنی بر «منابع عینی و دست اول است» حاکی از ۴۱۷۰ مورد قربانیان ملکی بشمول ۲۲۹۴ مورد کشته و ۱۸۷۶ زخمی در سال پار بوده است.

طالبان مدعی شده است که نیروهای ایالات متحده و حکومت بزعم آنها «ابله» افغانستان ۳۷۰۵ مورد از این تلفات را بار آورده، در حالی که «دولت اسلامی» (داعش) و سایر نهادهای «ناشناس» در ۴۶۵ مورد دیگر مقصر می باشند.

عکس منتشر شده بوسیله طالبان، جنگجویان گروپ را در ماه عقرب گذشته مصروف تعلیمات نظامی نشان می دهد. [فایل]

عکس منتشر شده بوسیله طالبان، جنگجویان گروپ را در ماه عقرب گذشته مصروف تعلیمات نظامی نشان می دهد. [فایل]

مگر ماموریت حمایت قاطع با رد این ارقام گفته است که طالبان همچنان به «وارد آوردن تلفات و خسارات کلان بر مردم ملکی افغانستان ادامه می دهد.»

این ماموریت ناتو در یک خبرنامه گفت: «تنها در چند ماه گذشته طالبان جنایات فراوانی را بر ضد هموطنان خود انجام دادند.»

مجموع کل تلفات ملکی مردم اعلام شده توسط طالبان تقریبا نیمی از تلفات گزارش شده توسط هیات معاونت ملل متحده در افغانستان (یوناما) برای نه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۸ است.

گزارش قبلی یوناما در ماه میزان نشان داد که اکثر تلفات مردم ملکی توسط ستیزه جویان بشمول طالبان روی داده است. انتظار می رود که مجموع کل این تلفات برای سال در ماه آینده نشر شود.

گزارش طالبان تعداد از حملات عمده را که عامدانه مردم ملکی را هدف قرار داده بودند و طالبان قبلا مسؤولیت شان را به دوش گرفته بودند، حذر کرده است.

این حملات شامل انفجار یک آمبولانس بم گذاری شده بود که در یک سرک مزدحم در کابل در ماه جدی سال پار روی داد که در نتیجه بالغ بر ۱۰۰ نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

طالبان همچنان یک حمله مرگبار را بالای یک هوتل مدرن در همان ماه در کابل اجرا کردند که در نتیجه کم از کم ۲۵ تن کشته شدند.

این گروه در ماه اسد در غزنی حملات خونریز و مرگبار دیگری را انجام داد و سبب ویرانی و تخریب شد: طالبان صدها فرد ملکی، بشمول زنان و اطفال، را کشته و زخمی کردند، منازل و دوکان ها را آتش زدند، و مرتکب جنایت علیه بشریت شدند.

و این گروپ به خاطر حمله ماه قبل در مجتمع حکومت در کابل که زیادتر از ۴۰ نفر در آن کشته شدند، مقصر معرفی شده است.

طالبان از مدت ها قبل نسبت به استفاده از مردم ملکی بحیث سپرهای انسانی در جنگ با حکومت متهم شده بودند.

این راپور طالبان در حالی است که کوشش های بین المللی برای متقاعد کردن جنگجویان جهت پایان جنگ ۱۷ ساله شتاب گرفته است.

بسیاری از اعضای طالبان در پی افزایش شدید خشونت وحشیانه طالبان بر ضد مردم ملکی آگاه شده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500