امنیت

تعزیرات ایالات متحده بر جنگجویان فاطمیون و زینبیون صدور ناآرامی توسط ایران را هدف قرار می دهد

پاکستان فوروارد

افراد لشکر فاطمیون در سوریه صف بسته اند. [فاطمیون/ تلگرام]‌

افراد لشکر فاطمیون در سوریه صف بسته اند. [فاطمیون/ تلگرام]‌

واشنگتن -- خزانه داری ایالات متحده هفته قبل تعزیرات را بر جنگجویان فرقه فاطمیون و لشکر زینبیون مورد حمایت ایران، که در سوریه می جنگند، وضع کرده است که هدف از این کار اعمال فشار بر تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می باشد.

دفتر کنترول دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بتاریخ ۴ دلو این دو گروه ستیزه جو را در لست سیاه مالی اش قرار داد که هدف از این اقدام قطع دسترسی آنها به شبکه های مالی بین المللی و توقف اقدامات شان بود.

هر دو گروه ستیزه جو توسط سپاه پاسداران از بین جوامع مهاجرین و بیجا شده گان ساکن ایران استخدام شده و برای جنگیدن در صف نیروهای رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، اعزام می شوند.

فرقه فاطمیون متشکل از اتباع افغانستان و لوای زینبیون متشکل از پاکستانی ها است.

ایران از ماهان ایر برای انتقال اسلحه، تجهیزات نظامی، و جنگجویان خارجی در سراسر خاورمیانه و در حمایت از اجندای توسعه طلبانه اش استفاده می کند. [لشکر فاطمیون/ تلگرام]‌

ایران از ماهان ایر برای انتقال اسلحه، تجهیزات نظامی، و جنگجویان خارجی در سراسر خاورمیانه و در حمایت از اجندای توسعه طلبانه اش استفاده می کند. [لشکر فاطمیون/ تلگرام]‌

استیون منوشن،‌ وزیر خزانه داری ایالات متحده، در یک خبرنامه گفت: «رژیم بی رحم ایران از جوامع پناهنده در ایران سوءاستفاده می کند ... و از آنها بحیث سپرهای انسانی در جنگ سوریه کار می گیرد.»

هدف قرار دادن جنگجویان مورد حمایت ایران و سایر نیروهای نیابتی خارجی بخش از کمپاین فشار روان ما برای قطع شبکه های شریر است که این رژیم از آنها برای صدور تروریسم و ناآرامی به سراسر جهان استفاده می کند.

خزانه داری همچنان یک شرکت هواپیمایی به نام قشم پارس ایر را که گفته است تحت کنترول شرکت تحریم شده ماهان ایر قرار دارد، و همچنان شرکت فلایت تراول، مستقر در ارمنستان، که برای ماهان بازاریابی می کند را هدف تعزیر قرار داد.

قشم فارس تا سال ۲۰۱۷ یک شرکت حمل و نقل غیرفعال بود تا آن که ایران آن را برای انتقال مسافر و محموله به دمشق از جانب سپاه پاسداران احیاء کرد و دو طیاره بوئینگ ۷۴۷ را در اختیار اش قرار داد.

وزارت خزانه داری گفت که کارکنان ماهان ایر در این شرکت کار می کنند و ماهان به آن خدمات تخنیکی ارائه می کند.

سوءاستفاده از جوانان آسیب پذیر

وزارت خزانه داری گفت که فرقه فاطمیون «از ملیون هامهاجر و جوان آواره فاقد اسناد و مدارک در ایران سوءاستفاده کرده و با تهدید به دستگیری یا اخراج از کشور آنها را برای جنگیدن به سوریه می فرستد.»

در خبرنامه آمده است: «صدها جنگجوی فرقه فاطمیون بشمول کودکان کمتر از ۱۴ سال در جنگ ایران در سوریه کشته شده اند و اجساد جنگجویان مقتول افغان با پروازهای ماهان ایر از سوریه به ایران آورده شده است.»

سیگال مندلکر، معین وزیر خزانه داری در امر تروریسم و استخبارات مالی، در این خبرنامه گفت که رژیم ایران «اقدام به گسترش رنج زجر و آوارگی وسیع کرده است.»

وی گفت: «ایران به استفاده از ماهان ایر و بخش تجاری و غیرنظامی آن برای انتقال افراد و تسلیحات مورد نیاز جهت اجرای کمپاین فاجعه بار و تشدید مناقشات فرقه ای در سراسر منطقه استفاده می کند.»

«ما بشدت کسانی که به ارائه حمایت تجاری به ماهان ایر و سایر شرکت های هوایی تحریمی ادامه دهند، هدف قرار خواهیم داد و هر کس که به هشدارهای ما بی اعتنایی کند، در معرض خطر تعزیرات شدید قرار خواهد گرفت.»

مشتعل کردن مناقشات فرقه ای

سعد مالک، یک تحلیلگر امنیتی باشنده راولپندی، گفت: «نمی شود انکار کرد که هزاران جنگجوی شیعه مورد حمایت ایران از پاکستان و افغانستان در حمایت از رژیم اسد در سوریه مصروف به جنگ استند و اکثر این نیروهای نیابتی شدیدا فرقه گرا می باشند.»

او به پاکستان فوروارد گفت: «اردوی [سوریه] ... با کمبود نیروی رزمی روبرو است و جنگجویان شیعه استخدام شده در منطقه ما ضرورت آنها را برآورده می کند.»

او گفت: «ما همین حالا هم بشدت از ستیزه جویی در منطقه متاثر شده ایم و نفوذ ایران به ناامنی بیشتر دامن می زند.»

حبیب الله خلیلی، یک کارشناس امور افغانستان در کویته، به پاکستان فوروارد گفت: «ایران به صورت گسترده از خاک ما برای منافع خودش استفاده می کند و ستیزه جویان فاطمیون متشکل از جنگجویان شیعه افغان یک تهدید امنیتی کلان در ساحات ناآرام شمالی افغانستان قلمداد می شوند.»

او گفت که مقامات افغان بشدت نگران افزایش نفوذ ایران در کشور استند. در سناریوی فعلی بدون از بین ب دن نفوذ ایران هدف افغانستان مبنی بر اصول صلح پایدارحاصل شده نمی تواند.»‌

حسن عسکری رضوی، کارشناس سیاسی، تحلیلگر نظامی، و پروفیسور دانشگاه پنجاب در لاهور، گفت: «تهدید لوای زینبیون و فرقه فاطمیون تنش های ژئوپلتیک و فرقه ای منطقه ما را تشدید می کند.»

او به پاکستان فوروارد گفت: «اقدام اخیر خزانه داری ایالات متحده بر ضد ستیزه جویان نیابتی ایران از پروسه خنثی کردن تهدید ستیزه جویی حمایت خواهد کرد. اکنون جنگجویان فاطمیون و زینبیون قادر به فعالیت و تحرک آزادانه نیستند.»

رضوی از مقامات ذیربط خواست تا «یک سیاست هوشیارانه را برای مقابله با گروه هایی که تحت نفوذ خارجیان فعالیت می کنند، اتخاذ کند.»

او گفت: «ما باید به جوانان مان ثابت کنیم که جنگ در سوریه و عراق یک جنگ مقدس نیست؛‌ بلکه جنگ با اهداف ژئوپولتیک قدرت های خارجی است.»‌

[عبدالغنی کاکر در کویته در تهیه این گزارش اشتراک کرده است.]

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سازمان ملل متحد باید ایران را تحت فشار قرار دهد و آمریکا نیز باید ایران و رهبران آن کشور را در لست سیاه خود قرار بدهد؛ چون ایران مرکز و مروج این گروه ها است. به نظر من ایران خطر بسیار کلان برای امنیت خاورمیانه محسوب می شود و بشار اسد هم مرتکب نقض مکرر حقوق بشر شده و باید در لست سیاه قرار بگیرد.

پاسخ

فاطمیون می تواند به یک معضل کلان برای افغانستان تبدیل شود. از یک سو، سازش مخفیانه آمریکاییان با طالبان که جزئیات اش را با افغانستان به اشتراک گذاشته نمی خواهند و بعد به طالبان یا به عبارت دیگر به استخبارات پاکستان اختیار و قدرت در افغانستان را تحویل می دهند. و از سوی دیگر، گروه فاطمیون که در افغانستان و منطقه خرابکاری می کنند و موجب تحقیر کلان تاریخ بشر استند. طالبان یک گروه شبه نظامی استخبارات پاکستان و فاطمیون یک میلیشیای استخبارات ایران است و هر دو همان بازی که را که گروه های جهادی ساخت دست پاکستان و ایران طی سال های دهه ۱۹۹۰ در افغانستان برپا کردند و ده ها هزار افغان را کشته و کابل [پایتخت] را ویرانه کردند، بازی می کنند. اما اگر این اتفاقات بد روی دهد و آمریکا اختیار افغانستان را به شبه نظامیان پاکستان (طالبان) محول کند - چرا که گپ های ضد و نقیض زلمی خلیل زاد این را نشان می دهند، در آن صورت این مایه شرم سراسر جهان برای آمریکاییان خواهد شد.

پاسخ