امنیت

تقدیر افغان ها از عساکری که عهد کرده اند تا آخرین قطره خون شان از کشور دفاع کنند

نوشته عمر

بتاریخ ۷ حوت، افغان های سراسر کشور روز ملی نیروهای دفاع و امنیت ملی افغانستان را جشن گرفتند و از نیروهای مسلح کشور و فداکاری های شان در راه صلح تقدیر کردند. [عمر/ خالد زیری]

هرات -- افغان های سراسر کشور پنجشنبه (۹ حوت) روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را که بمناسبت تقدیر از نیروهای مسلح این کشور و فداکاری هایی که در راه صلح انجام داده اند، برگزار شده بود، گرامی داشتند.

حکومت افغانستان این سنت را در ماه جدی سال ۱۳۹۵ آغاز کرد.

در سال روان در ولایت هرات بالغ بر ۲۰۰ تن از باشنده ها و نیروهای امنیتی این ولایت در مقرهای قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغانستان گردهم آمدند تا از کوشش های نیروهای امنیتی در حفظ امنیت و مبارزه با تروریزم تقدیر کنند.

بیش از ۳ هزار تن از پرسونل نیروهای مختلف بشمول اردوی ملی، پولیس ملی، و ریاست عمومی امنیت ملی در این مراسم آنها را همراهی کردند و قابلیت های نظامی شان را به نمایش گذاشته و در برابر مقامات امنیتی و سایر مقامات حکومتی رژه رفتند.

بتاریخ ۹ حوت، دختران افغان در شهر هرات در ولایت هرات مصروف تقدیم گل به نیروهای قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغانستان استند. [عمر]

بتاریخ ۹ حوت، دختران افغان در شهر هرات در ولایت هرات مصروف تقدیم گل به نیروهای قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغانستان استند. [عمر]

بتاریخ ۹ حوت و در جریان مراسم روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب اردوی ملی افغانستان در ولایت لغمان ورزشکارن افغان مهارت های شان را به نمایش گذاشتند. [خالد زیری]

بتاریخ ۹ حوت و در جریان مراسم روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب اردوی ملی افغانستان در ولایت لغمان ورزشکارن افغان مهارت های شان را به نمایش گذاشتند. [خالد زیری]

مقامات محلی در ولایت قندوز بتاریخ ۹ حوت در یک مراسم از دلاوری و فداکاری های نیروهای افغان تقدیر کردند. [دفتر مطبوعاتی والی ولایت کندز/ فیسبوک]

مقامات محلی در ولایت قندوز بتاریخ ۹ حوت در یک مراسم از دلاوری و فداکاری های نیروهای افغان تقدیر کردند. [دفتر مطبوعاتی والی ولایت کندز/ فیسبوک]

نیروهای هوایی افغانستان در این مراسم حضور داشت.

ابراز حمایت

در هرات زنان و اطفال دسته های گل را به پرسونل امنیتی تقدیم کردند تا مراتب حمایت و تقدیرشان از آنها به خاطر کوشش های شان در دفاع از کشور نشان دهند. باشنده های محلی همچنان کمپاین های متععد را برای نشان دادن حمایت شان از نیروهای امنیتی برگزار کردند، بشمول کمپاین اهدای خون برای منسوبین امنیتی مجروح.

حمیده ۲۸ ساله و باشنده شهر هرات به سلام تایمز گفت: «امروز ما جمع شده ایم تا حمایت مان را از نیروهای امنیتی مان نشان دهیم و آنها را مطمئن کنیم که تنها نیستند.»

«آنها باید بدانند که همه مردم از آنها حمایت می کنند و در شادی شان شریک استند.»

روحینا اعلمی،‌ باشنده ۱۷ ساله شهر هرات، به سلام تایمز گفت: «ما برای حمایت از نیروهای امنیتی به اینجا آمده ایم. این نیروها برای ما فداکاری کرده اند و همه تلاش شان را انجام داده اند. ما از همه نیروهای امنیتی ملی مان تشکر می کنیم.»

شیرین حلیمی، باشنده ۳۵ ساله شهر هرات، گفت: «من می خواهم از نیروهای امنیتی مان تشکر کنم؛ زیرا آنها در حمایت از ما رنج بسیاری برده اند.»

او به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی ما جان شان را برای دفاع از ما فدا کرده اند و ما از کار آنها نهایت رضایت را داریم.»

کامران علیزی، رئیس شورای ولایتی هرات، به سلام تایمز گفت: «مردم ما احساس مسؤولیت می کنند و دوشادوش نیروهای امنیتی شان ایستاده اند و تا زنده هستند از نیروهای امنیتی حمایت خواهند کرد.»

دفاع از افغانستان

به گفته مقامات امنیتی، نیروهای امنیتی افغانستان قادر بوده اند تا صدها فقره حملات طالبان بر مرکز ولسوالی و شهرهای واقع در ساحات غربی را خنثی کرده و از کوشش های ستیزه جویان برای توسعه قلمروشان جلوگیری کردند.

جنرال نورالله قادری،‌ قومندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر، به سلام تایمز گفت: «نیروهای امنیتی در ساحات غربی نسبت به سال های قبل بسیار نیرومندتر شده اند.»

او گفت: «ما نیروهای هوایی، نیروهای کماندویی، و یک واحد ویژه ریاست عمومی امنیت ملی داریم که سربلند استند و همه این نیروهای ضروری دستاوردهای بسیار کلان داشته اند.»‌

قادری گفت: «دشمنان افغانستان در سال ۲۰۱۸ می خواستند ولسوالی ها، شهرها، و شاهراه ها را تصرف کنند. مگر نیروهای ما با حمایت مردمی با دشمنان جنگیدند و آنها را شکست دادند.»

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، به سلام تایمز گفت: «اردو و جنرالان ما ثابت کردند که از هر وجب خاک کشورما محافظت می کنند و من به عامه مردم نسبت به قابلیت های عظیم نیروهای مشترک مان در ساحه غربی اطمینان می دهم.»‌

او گفت: «اگر ضرورت باشد، خود من هم اسلحه بدست گرفته و تحت فرمان جنرالان مان با دشمنان مان خواهم جنگید.»

تورَن عبدالرزاق، یک کماندوی افغان، به سلام تایمز گفت: «ما تا آخرین قطره خون مان با دشمنان افغانستان جنگ خواهیم کرد.»

امیر سلیمان‌خیل، یک افسر نیروهای امنیت سرحدی به سلام تایمز گفت: «من بحیث یک عسکر به مردم افغانستان اطمینان می دهم که از کدام فداکاری برای دفاع از کشور فروگذار نخواهم کرد.»

او گفت: «من از مردم افغانستان، کشورمان، فرهنگ مشترک افغان، و منافع ملی مان، تا آخرین قطره خون دفاع خواهم کرد.»

جنرال امین الله امرخیل، قوماندان امنیه ولایت هرات، به سلام تایمز گفت: «ما از کشور و شرف خود دفاع می کنیم. ما به همه خوشامد می گوییم و از افغان ها واقعی که می خواهند به مردم شان بپیوندند، تقدیر می کنیم.»‌

تقدیر از عساکر در ننگرهار

افغان ها در ولایت ننگرهار نیز روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در ستدیوم شیرزی در شهر جلال آباد جشن گرفتند باشنده های محلی چهره های شان را با رنگ های بیرق ملی افغانستان رنگ آمیزی کرده و برخی هم پرچم و بیرق افغانستان را به دور خودشان پیچیده بودند.

تورن جنرال محمد زمان وزیری، قومندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب اردوی ملی افغانستان در این گردهمایی گفت: «ما [دولت اسلامی (داعش)] را در ننگرهار شکست داده و ساحات بسیار زیاد را از وجود طالبان تصفیه کردیم. ما با قدرت در مقابل هر دشمن می ایستیم و [مصمم استیم تا] با دشمن جنگیده و او را بکشیم.»

او گفت: «عشق عظیم که عامه ملت به نیروهای دلاور ما نشان می دهند، روحیه ما را تقویت کرده و ما را قادر می سازد تا سخت تر دشمنان مان را درهم بکوبیم.»

بزرگان قومی، علمای دینی، جوانان، و فعالان مدنی در این مراسم اشتراک کرده و یکصدا حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.

یک عالم دینی با نام مولوی نعمت الله در این مراسم گفت: «لعنت بر آنها که اجازه [اقامه نماز میت] بر پیکر نیروهای امنیتی را نمی دهند. ما به همه عساکرمان افتخار می کنیم و در کنارشان می ایستیم.»

او گفت: «هر زمان آنها نیاز داشته باشند، شانه به شانه آنها خواهیم ایستاد.»

سرپرکمشر حمید الله، که یک افسر پولیس است، به سلام تایمز گفت: «من افتخار می کنم که یک عسکر هستم و وطن و ملت ام دفاع می کنم. وقتی من عشق آنها به خودمان را می بینیم، انگیزه می گیرم و این روحیه ما را تقویت می کند.»

رحمت الله، یکی از عساکر قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، در این مراسم به سلام تایمز گفت: «یکی از برادران ام در اردو شهید شده و من از [این کشور] دفاع می کنم. من به محافظت از وطن و ملتم افتخار می کنم.»‌

[خالد زیری از جلال آباد در تهیه این گزارش مشارکت کرده است.]

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500