امنیت

جنگجویان دست کم ۱۶ تن را در حمله انتحاری به یک شرکت ساختمانی ننگرهار کشتند

خبرگزاری فرانسه

پس از آن که پنج مهاجم انتحاری به یک شرکت ساختمانی در جلال آباد، ولایت ننگرهار، بتاریخ ۱۵ حوت ۱۳۹۷ حمله بردند،‌ کم از کم ۱۶ نفر کشته شدند. [نورالله شیرزاده/ تلوزیون خبرگزاری فرانسه/خبرگزاری فرانسه]

جلال آباد -- مقامات گفته اند که در یک حمله انتحاری بر یک شرکت ساختمانی در ولایت ننگرهار، بروز چهارشنبه (۱۵ حوت) کم از کم ۱۶ نفر کشته شدند.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ولایت به خبرگزاری فرانسه گفت که این حمله یک ساعته در جلال آباد زمانی آغاز شد که دو بم گذار انتحاری مواد منفجره شان در دروازه این شرکت منفجر کردند و به سه نفر دیگر اجازه ورود به این مکان را دادند.

این سخنگو گفت: «شش تن از پرسونل این شرکت کشته و نه تن دیگر مجروح شدند.» وی افزود که این حمله ساعت ۵ صبح بجه آغاز شد.»

سخنگوی وزارت داخله این آمار و ارقام را تأیید کرد.

پس از یک حمله انتحاری بر یک شرکت ساختمانی خصوصی در جلال آباد بتاریخ ۱۵ حوت، نجات یافته گان افغان در شفاخانه تحت تداوی قرار گرفته اند. [نورالله شیرزاده/خبرگزاری فرانسه]

پس از یک حمله انتحاری بر یک شرکت ساختمانی خصوصی در جلال آباد بتاریخ ۱۵ حوت، نجات یافته گان افغان در شفاخانه تحت تداوی قرار گرفته اند. [نورالله شیرزاده/خبرگزاری فرانسه]

خوگیانی افزود: «همه پنج مهاجم توسط نیروهای امنیتی کشته شدند.»

اجمل عمر، عضو شورای ولایتی ننگرهار شمار تلفات را بیشتر اعلام کرد و گفت که ۱۸ نفر کشته شدند و حال سه تن از نه مجروح هم وخیم می باشند.

کارکنان صحی زخمی ها را که زخم هایشان با بانداژهای خون آلود پوشانده شده بود، به یک شفاخانه در آن نزدیکی منتقل کردند.

خوگیانی افزود که یک عملیات تصفیوی در حال اجرا است و طی آن منسوبین امنیتی مصروف خنثی کردن دو واسکت انتحاری، یک موتربم و چندین ماین جابجا شده این مهاجمان استند.

هیچ گروهی مسؤولیت این اقدام را بر عهده نگرفته استِ مگر هر دو گروه «دولت اسلامی» (داعش) و طالبان در این ولایت فعالیت دارند.

طالبان مدتی بعد دخالت در این اقدام را رد کرد.

تداوم مذاکرات

این حمله زمانی رخ داد که ایالات متحده و طالبان همچنان مذاکرات صلح در قطر را با هدف پایان دادن به جنگ تقریبا ۱۸ ساله ادامه می دهند.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، سه شنبه (۱۴ حوت) به خبرنگاران گفت که برغم یک وقفه دو روزه قبل از تعطیلات آخر هفته مذاکرات به طور روزانه ادامه می یابد و پیشرفت در حال انجام است.

پالادینو گفت: «این مذاکرات ها در حال انجام است و آنچه که ما بر آن تمرکز می کنیم، چهار مسئله مرتبط است که قرار است بر اساس آنها توافقنامه آینده صورت بگیرد.» او این مسائل را به این صورت لست کرد: تروریزم، خروج نیروهای نظامی، گفت و گوی بین الافغان و آتش‌بس.

مایک پومپو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در گفت و گو با شاگردان یک لیسه در ایالت آیووا گفت که او امیدوار است که دستاوردهای کافی حاصل شود تا او بتواند «طی چند هفته» جهت پیشبرد مذاکرات به آنجا سفر کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500