جوانان

زمین بازی ها در هرات برای اطفال یک بهشت دور از جنگ می سازند

نوشته عمر

تجار افغان بمانند نجیب الله یعقوبی، برای فراهم کردن آسایش از مشقت درگیری در افغانستان، چندین زمین بازی سرپوشیده را در شهر هرات، ولایت هرات افتتاح کرده است. [عمر]

هرات -- برای کودکان در شهر هرات هیچ چیزی مانند بازی کردن به آنها کمک کرده نمی تواند تا از مشقت پرورش یافتن در کشوری که سال ها درگیر جنگ بوده است، فرار کنند.

به لطف کوشش های یک تاجر محلی، سه شهر بازی داخل سالن مجهز به تجهیزات مدرن در این شهر افتتاح شده تا برای فامیل ها و اطفال شان که پی یافتن پناهگاهی از استرس زنده گی روزانه استند، بهشتی را فراهم کند.

نجیب الله یعقوبی گفت که وی امیدوار است سرمایه گذاری اش در زمین بازی کمک کند تا برای خانواده ها، کودکان و نوجوانان، لبخند های که به آنها ضرورت بسیار دارند، به ارمغان بیاورد.

یعقوبی به سلام تایمز گفت: «من شروع به ساختن زمین بازی های مدرن داخل سالن در سراسر شهر هرات کردم تا بتوانم نیازهای عامه را برآورده سازم و استرس کودکان و جوانان را که آینده افغانستان استند را کاهش دهم. این امکانات مجهز به تجهیزات پیشرفته بوده و به طور شبانه روز و هفت روز هفته برای خانواده ها و کودکان باز است.»

بتاریخ ۲۲ دلو، اطفال در یک زمین بازی سرپوشیده در شهر هرات ولایت هرات مصروف بازی استند. [عمر]

بتاریخ ۲۲ دلو، اطفال در یک زمین بازی سرپوشیده در شهر هرات ولایت هرات مصروف بازی استند. [عمر]

پسر ۱۱ ساله در یک مکان زمین بازی سرپوشیده در شهر هرات یک موتر برقی درایو می کند. [عمر]

پسر ۱۱ ساله در یک مکان زمین بازی سرپوشیده در شهر هرات یک موتر برقی درایو می کند. [عمر]

او گفت که احداث زمین بازی های بیشتری پلان ریزی شده اند که هر کدام از آنها ۲۰۰ هزار دالر (۱۵ ملیون افغانی) هزینه دارند.

او گفت: «فامیل ها در هرات از افتتاح این مراکز تفریحی با آغوشی گرم استقبال کرده اند. بلیط های ورود به این مراکز تفریحی برای خانواده ها بسیار ارزان استند.»

یک فراغت برای فامیل ها

منیژه پیدا، یک معلم در هرات، گفت که او فرزند اش را به یکی از مراکز آورده است؛ چرا که این مراکز یک «محیط عالی» فراهم می کند.

او به سلام تایمز گفت: «این یک مکان بسیار عالی برای کودکان است. کودکان و نوجوانان می توانند در هر زمانی از سال در اینجا بازی کنند و خودشان را سرگرم کنند.»

او گفت: «در حالی که کودکان در طول سال تحصیلی مشغول درس خواندن شان استند، این زمین بازی ها محیط عالی برای بازی و مشارکت در فعالیت های تفریحی کودکان فراهم می کند.»

امین‌الله شهیدزاده، که پسر ۷ ساله اش را به یکی از این زمین بازی ها آورده بود، نیز همین احساسات را بازگو کرد.

او گفت: «این مکان های تفریحی به فرزندان ما بسیار کمک می کند و به همین دلیل من همیشه بچه هایم را به اینجا می آورم تا از زندگی شان لذت ببرند. این فعالیت های تفریحی، روحیه شان را تقویت می کنند و توانایی شان برای یادگیری را افزایش می دهند و آنها می توانند در اینجا استرس شان را از دست بدهند.»

سحیب ۷ ساله در حالی که در یکی از این زمین بازی ها مصروف بازی کردن با یک موتر کوچک بود، با این امر موافق بود.

او به سلام تایمز گفت: «من می توانم در اینجا هر بازی که می خواهم بکنم. من می توانم با موتر بازی کنم و بالا و پایین بپرم.»

تقویت رشد ذهنی

بنا بر تحقیقات روانشناسان داخلی، قرار گرفتن در معرض درگیری و حتی اخبار در مورد نزاع و جنگتاثیرات منفی بر کودکان و پرورش ذهنی آنها دارد.

آنها گفتند که دادن فرصت به کودکان برای شرکت در فعالیت های تفریحی، مانند زمین های بازی ها، می تواند این اثرات را خنثی کند.

داکتر وحید نوزاد، یک روانشناس و رئیس بخش بهداشت روان در شفاخانه منطقه ای هرات، به سلام تایمز گفت: «امکانات تفریحی می تواند تاثیرات مثبتی بر کودکان داشته باشد، زیرا آنها می توانند سلامت روانی و هوش خود را بهبود بخشند.»

نوزاد گفت: «تحقیقات نشان می دهد که بیشتر کودکان در فعالیت های تفریحی دخالت دارند، عملکرد ذهنی آنها بهتر است و این به توانایی های ذهنی و هوشی آنها کمک می کند و آنها را به افراد هوشمند تبدیل می کند.»

او گفت: «امکانات سرگرمی بیشتری باید برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود تا بتوانند به آنجا رفته و در فعالیت های تفریحی شرکت نموده و از شادی لذت ببرند.»‌

نوزاد افزود: «ما در جامعه مان مشکلات زیاد داریم، بمانند اختلافات خانوادگی، آدم ربایی و حوادث امنیتی-- همه این ها باعث ایجاد استرس در کودکان می شود و نوجوانان و کودکان به سختی می توانند این چیزها را تحمل کنند.»

او گفت: «زمین های بازی و امکانات تفریحی می توانند ذهنیت کودکان را تغییر داده و آنها را تشویق به انجام کارهای مثبت کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500