امنیت

نیروهای امنیتی افغان از جنگجویان بازداشت شده پرسید، «در اینجا کی کافر است؟»

گزارش ازخالد زیری

مقامات به تاریخ ۲جوزا در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار هنگام معرفی افراد بازداشت شده به رسانه ها گفتند،‌ مقامات افغان چهار عضو داعش و هفت جنگجو طالب را قبل از اینکه بالای حکومت محلی و افراد ملکی در آن ولایت حمله کنند دستگیر کردند. [خالد زیری]

ننگرهار-- ریاست امنیت ملی به تاریخ ۲ جوزا چهار انتحاری بازداشت شده داعش و هفت جنگجو طالب را به رسانه ها در ننگرهار معرفی کرد.

ریاست امنیت ملی در دفتر ساحوی اش در مرکز ولایت گفت اعضای داعش پلان داشتند تا یک ساختمان حکومتی را در جلال آباد مورد حمله قرار دهند اما توسط نیروهای افغان بازداشت گردید.

شاه محمود میاخیل والی ننگر هار در آن مراسم گفت جنگجویان بازداشت شده شامل یک نفر مسول آموزش اعضای گروپ بود.

وی تذکر داد که یک نفر از بازداشت شده گان از پاکستان است.

چهار عضو داعش و هفت جنگجو طالب به تاریخ ۲ جوزا در فتر ساحوی ریاست امنیت ملی در جلال آباد ولایت ننگرهار به رسانه ها معرفی می گردد. [خالد زیری]

چهار عضو داعش و هفت جنگجو طالب به تاریخ ۲ جوزا در فتر ساحوی ریاست امنیت ملی در جلال آباد ولایت ننگرهار به رسانه ها معرفی می گردد. [خالد زیری]

تورن جنرال نظر علی واحدی رئیس امنیت ملی دفتر ولایت ننگرهار جنگجویان داعش را بخاطر مورد حمله قراردادن افغانهای بی گناه سرزنش کرد.

او پرسید، «اینجا کی کافر است که شما آمده اید تا او را بکشید؟ اسلام دین صلح است و نگفته که شما یکی دیگری خود را بکشید. کشور خود را خراب نکنید.»

بازداشت جنگجویان طالب

امنیت ملی همچنان هفت جنگجو طالب را که در چندین ولسوالی ننگرهار دستگیر کرده بود به رسانه ها معرفی کرد.

به گفته میاخیل شورشیان در جلال آباد و ولسوالی های خوگیانی، غنی خیل، مومند دره و بهسود بازداشت شده اند.

او علاوه نمود برخی از شورشیان قصد داشتند تا ماین های زمینی را غرس نمایند که توسط نیروها دستگیر شدند.

عبدالمنان یکی از اعضای دستگیرشده طالبان اعتراف کرد که نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار میداد و بر ضد داعش مبارزه می کرد.

این فرد ۲۸ ساله در مراسم گفت این گره اکثرآ برعلیه داعش می جنگید و بعضی اوقات پوسته های امنیتی حکومت را مورد حمله قرار میداد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

این ها همه دروغ هستند. دروغگویان، خداوند آنها که دروغ می گویند را لعنت کند!

پاسخ

آنها این جا کافر استند.

پاسخ

سلام بر همه وطندارها. شما امروز آنها را دستگیر می کنید، مگر آنها فردا دوباره خلاص می شوند. حکومت باید این افراد را در مقابل چشم مردم اعدام کند. حمزه جبارخیل

پاسخ

این بازداشت شده گان باید به خاطر آنچه مرتکب شده اند، حلق آویز شوند تا درس خوبی برای ستیزه جویان دیگر شود. آنها نباید زندانی شوند تا بعدا توسط دولت آزاد شوند.

پاسخ