امنیت

جنگجویان تسلیم شده طالب در فراه تعهد نمودند که از نیروهای افغان دفاع می کنند

گزارش از عمر

این جنگجویان به تاریخ ۱۰ جوزا در ولسوالی پرچمن ولایت فراه تسلیم شدند. [قوماندانی امنیه فراه/فیس بوک]

این جنگجویان به تاریخ ۱۰ جوزا در ولسوالی پرچمن ولایت فراه تسلیم شدند. [قوماندانی امنیه فراه/فیس بوک]

هرات-- یک گروه ۳۰ نفری جنگجویان طالب که در مقابل نیروهای امنیتی افغان می جنگیدند به تاریخ ۱۰ جوزا در ولسوالی پرچمن ولایت هرات از خشونت انصراف کرد و به روند صلح پوستند.

عبدالولی مبارز قومندان این گروه گفت که او و افرادش آماده است تا از نیروهای دفاعی و امنیتی افغان دفاع نمایند. وی علاوه نمود که قومندانان طالبان آنها را فریب داده بودند.

او گفت، «ما یک سال مخالف حکومت بودیم واز آن فاصله گرفته بودیم. بعد از زمان طولانی به حقیقت پی بردیم. ما آمدیم و به پروسه صلح پیوستیم.»

مبارز گفت، «ما خوش هستیم از اینکه یکبار دیگربه نیروهای امنیتی و مردم خود پیوستیم.»

یک افسر قوای هوایی افغان به تاریخ ۸ جوزا یک طیاره بدون سرنشین که توسط ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو تهیه گردیده، در بیس قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان در ولایت هرات آماده می سازد. [گزارش از عمر]

یک افسر قوای هوایی افغان به تاریخ ۸ جوزا یک طیاره بدون سرنشین که توسط ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو تهیه گردیده، در بیس قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان در ولایت هرات آماده می سازد. [گزارش از عمر]

اوگفت، «ما ۳۰ نفر یکجا با سلاح های مختلف النوع به برادران خود پیوستیم و ما در کنار نیروهای امنیتی خود ایستاد هستیم.» وی افزود که این گروه همچنان هفت وسیله نقلیه را نیز تسلیم نمود.

سمونیار غلام محی الدین خیرخواه قومندان امنیه ولایت فراه گفت که گروپ جنگجویان طالب تسلیم شده با سلاح های سنگین مجهز و خطرناک بودند.

به گفته خیرخواه گروه متذکره انواع مختلف سلاح ها چون هاوان، توپ ۸۲ ملی متری پس لگد، دهشکه، راکت انداز، کلاشینکوف و مقدار زیاد از مهمات را تسلیم نمودند.

او گفت، «آنها همه این تجهیزات را به قومندانی امینه ولسوالی پرچمن تسلیم نمودند.»

خیرخواه گفت، این گروه در اکثر حملات، بالای پوسته های امنیتی نیروهای دفاعی و امنیتی دست داشتند. وی علاوه نمود که تسلیمی آنها باعث بهبود امنیت آنجا و ولسولی های همجوار خواهد شد.

به جز از صلح هیج انتخاب ندارند

دادالله قانع یکی از اعضای شورای ولایتی فراه گفت، اکثر طالبان درک کرده اند که جنگ روان از سوی خارجی ها تحمیل شده است.

قانع گفت، «من بالای دیگر مخالفین مسلح حکومت که در برابر نیروهای امنیتی می جنگند صدا می کنم تا به پروسه صلح بپیوندند واین کشور را از وضعیت فعلی آن نجات دهند.»

او پرسید، «طالبان در این ۱۸ سال جنگ طولانی که در آن صدها هزار نفر کشته شدند چه دست آورد دارند؟ درساحات تحت کنترل طالبان مکاتب بسته است، اهالی آن از حقوق شان محروم هستند و اولادهای شان به حیث چوب سوخت توسط خارجیان استفاده می شوند.»

حمیدالله رحمانی یکی از فعالان مدنی ولایت فراه گفت، «طالبان باید از گذشته شان درس یاد بیگیرند و ادامه این جنگ را متوقف سازند.»

او گفت، «اکنون بهترین فرصت است تا آنها صلح کنند. همه مردم افغانستان ازطالبان توقع دارند تا سلاحهای شان را به زمین گذاشته و با مردم خود بپیوندند.»

مقامات نظامی افغان در زون غرب گفت، یگانه راه زنده ماندن طالبان پیوستن آنها به روند صلح است. اگر طالبان با انجام خشونت و کشتار ادامه دهند، نیروهای دفاعی وامنیتی افغان بالای آنها هیچ ترحم نشان نخواهند داد و آنها را از هوا و زمین نابود خواهند کرد.

جنرال نورالله قادری، قومندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر اردوی ملی افغان به ژورنالیستان گفت، ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو به تاریخ ۸ جوزا هشت فروند طیاره بی سرنشین را به نیروهای افغان داد تا به آنها کمک کنند که دربرابر جنگجویان مبارزه کنند.

او گفت، «ما به مخالفین مسلح (جنگجویان) هوشدار میدهیم که بعد از امروز ما شما را درهرجایکه باشید، هرجایکه پناه گاهای شما است، هرجایکه پایگاه های شما است، هرجایکه سنگرهای شما است بالای شما بم پرتاب خواهند شد و توسط طیاره ما کشته خواهید شد.»

او گفت هنوز هم دروازه های صلح به روی طالبان باز است. او ازآنها خواست تا به روند صلح بپیوندند.

قادری خطاب به طالبان گفت، «زنده گی آرام اختیار کنید ورنه درهرجایکه شما باشید، پناه گاهای شما نابود خواهند شدو شما کشته خواهید شد.»

برید جنرال قدرت الله صدیقی قومندان نیروی هوایی در زون غرب به خبرنگاران گفت، «دشمن باید بداند که ما آنها را در هرجایکه باشند می بینیم و اگر لازم بدانیم آنها را میتوانیم در چند ثانیه از بین ببریم.»

او گفت، طالبان باید از ویرانی کشور دست بردارند و به مذاکره بیایند چون دروازه های روند صلح باز است و ما می توانیم مشکلات خود را بصورت مسالمت آمیز حل کنیم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سلام، امیدوارم که حالتان خوب باشید! من به نیروهای ملی مان افتخار می کنم. آنها همیشه از حکومت افغانستان حمایت می کنند. طالبان اصولا از جنگ خسته شده اند. من خیلی خوشحالم که می شنوم طالبان با پروسه صلح یکجا شدند. من امیدوارم که آنها به حرف شان پایبند بمانند. و دیگر هرگز به حکومت افغانستان دروغ نگویند.

پاسخ

یگانه راه صلح است. اگر طالببان و حکومت ۱۰۰۰ سال دیگر هم بجنگند، کدام تغییر روی نخواهد داد. جنگ انودوه و فقر به همراه خماهد داشت. افغان ها همه از جنگ خسته اند. ما هر روز به خاطر این درگیری ها می میریم.

پاسخ

و گفت هنوز هم دروازه های صلح به روی طالبان باز است. او ازآنها خواست تا به روند صلح بپیوندند.

پاسخ