امنیت

باشنده گان هلمند از نیروهای امنیتی بخاطر امنیت درجریان رمضان، عید ستایش کردند

گزارش از ضیاء ثمر

صدها تن از باشنده گان هلمند بشمول عالمان دین و بزرگان قوم به تاریخ ۲۳ جوزا در لشکرگاه گردهم آمدند تا از نیروهای امنیتی بخاطر کارشان درجریان ماه رمضان وعیدالفطر ستایش نمایند.

لشکرگاه -- صدها تن از باشنده گان هلمند بشمول بزرگان قوم وعالمان دین هفته گذشته گردهم آمدند تا از نیروهای امنیتی بخاطر کوشش هایشان در تامین امنیت درجریان ماه رمضان و تجلیل از عیدالفطر ستایش نمایند.

در یک مراسم که به تاریخ ۲۳ جوزا درلشکرگاه برگزار شده بود، اشتراک کننده گان به نیروهای امنیتی تقدیرنامه و بیرق های افغانستان را اهداء کردند.

عبدالاحد معصومی یک بزرگ قومی هلمند و رئیس شورای اجتماعی ولسوالی کجکی از کوشش های نیروهای امنیتی در حفاظت از شهرها و ولسوالی ها درسراسر هلمند ستایش نمود.

معصومی دراین گردهمایی گفت، «این سربازان زنده گی شان را بخاطر حفاظت از عزت مردم قربانی کرده اند و ما از شجاعت آنها می ستایم. ما به شهدا جنت می خواهیم وبه مجروحین شفای عاجل.»

صدها تن از باشنده گان هلمند بشمول عالمان دین و بزرگان قوم به تاریخ ۲۳ جوزا در لشکرگاه گردهم آمدند تا از نیروهای امنیتی بخاطر کارشان درجریان رمضان و عیدالفطر ستایش نمایند.[گزارش از ضیاء ثمر]

صدها تن از باشنده گان هلمند بشمول عالمان دین و بزرگان قوم به تاریخ ۲۳ جوزا در لشکرگاه گردهم آمدند تا از نیروهای امنیتی بخاطر کارشان درجریان رمضان و عیدالفطر ستایش نمایند.[گزارش از ضیاء ثمر]

وی علاوه نمود، «آنهایکه خاک و کشورشان را دوست ندارند عقیده آنها ضعیف است. وطن دوستی جزء از عقیده است.»

معصومی به نیروهای افغان گفت، «بر جامعه فرض است تا به نیروهای امنیتی ودفاعی در هرشرایط کمک کند. مردم هلمند آماده هستند تا با نیروهای امنیتی ایستاد شوند واز کشورشان با جان ودل دفاع نمایند.»

او گفت، «کسانیکه قصد تضعیف کردن نیروهای امنیتی را دارند نیات شان را به گورخواهند برد.»

مصئونیت اطفال

جلیل احمد سمسور یک باشنده لشکرگاه و فعال جامعه مدنی از نیروهای امنیتی بخاطر مهیا کردن محیط مصئون برای کودکان تا آنها به مکتب بروند اظهار سپاس و امتنان نمود.

سمسور درگردهمایی گفت، «این از خاطر شما است که من میتوانم تحصیل نمایم، کودکان میتوانند به مکتب بروند و زارعین میتوانند در مزرعه های شان کارکنند.»

وی علاوه کرد، «تاریخ شجاعت و قربانی های نیروهای امنیتی افغان را بخاطر خواهد داشت و آنها (شجاعت و قربانی های آنها) به نسل بعدی به حیث یک درس تعلیم داده خواهد شد.»

مولوی غلام حضرت یک عالم دین درلشکرگاه در مراسم ازباشنده گان خواست تا از نیروهای امنیتی حمایت نمایند.

اوگفت، «این یک وجیبه برای هر افغان است تا از نیروهای امنیتی حمایت نمایند و من از افراد ملکی می خواهم تا درکنار سربازان شان ایستاد شوند.»

او افزود، افراد ملکی باید یکجا با نیروهای امنیتی کارکنند تا از فعالیت های تروریستی در ماحول شان جلوگیری شود.

کریم حمیدی یک افسر نظامی اسبق و رئیس شورای قومی اچکزی در هلمند گفت که اگر ضرورت باشد او آماده است تا دوباره سلاح بردارد و درکنار نیروهای امنیتی برضد دشمن بجنگد.

اوگفت، «اگر ضرورت احساس شود، دوشادوش سربازان خود مبارزه خواهم کرد. اکنون مردم های ملکی درکنارنیروهای امنیتی شان ایستاد هستند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500