امنیت

توییتر گنج جدیدی از تبلیغات ممنوعه ایرانی را منتشر کرد

سلام تایمز و ای اف پی

این تصویر یک پسر دریونفرم درمقابل سپاه پاسداران در یک حساب توییتر که توسط رژیم ایران پشتیبانی میشد ظاهر می شود، تبلیغات را بنام مستعار منتشر میکند. تویتر این حساب را حذف کرد. (فایل)

این تصویر یک پسر دریونفرم درمقابل سپاه پاسداران در یک حساب توییتر که توسط رژیم ایران پشتیبانی میشد ظاهر می شود، تبلیغات را بنام مستعار منتشر میکند. تویتر این حساب را حذف کرد. (فایل)

بروسل، بلجیم -- توییتر رسانه بزرگ اجتماعی هفته گذشته یک آرشیف جدید از تبلیغات که توسط دولت حمایت می شد را از حسابهای ممنوعه که اکثریت شان در ایران قرارداشتند منتشر کرد.

انتشار ۲۳ جوزا سومین آرشیف این شرکت بود. این آرشیف حاوی بیشتر از ۳۰ میلیون توییت و یک تیرا بایت اطلاعات بود که توسط کمتر از ۵۰۰۰ حساب های مشکوک به نشر رسیده بود.

این حسابها ۴۷۷۹ تا بود که به باور توییتر با دولت ایران ارتباط دارد یا به طورمستقیم از طرف حکومت ایران حمایت می شود.

طبق گزارش توییتربه تاریخ ۲۳ جوزا، حدود ۱۶۶۶ حساب کاربری که از ایران اداره می شود، بشکل جمعی ۲ میلیون بار در محتوای خبر جهانی منتشر شده است که اغلبآ با زاویه ای که دیدگاه های دیپلماتیک و جیو استراتیژیک رژیم ایران از آن سود می برد تویت کرده است.

مجموعه دیگری از ۲۴۸ حساب کاربری که در ایران به وجود آمده بود، به طور مستقیم با موضوعات مخصوصآ در رابطه به اسرائیل دخیل بود.

مجموعه سوم از ۲۸۶۵ حساب، یک سلسله شخصیت های دروغین را به منظور گفتگو درباره مسائل سیاسی و اجتماعی در ایران و همچنین در سطح جهانی استخدام کرده بود.

رات گفت، «هنگامیکه ما شواهد مهم بدست بیاورم تا نشان دهد که این شخصیت های وابسته به دولت به طورآگاهانه تلاش می کنند تا گفتگوی عمومی را دستکاری و تحریف نمایند ما معتقدیم که باید به عنوان منافع عمومی فاش شود.»

او گفت، «افراد و سازمان هایی که از مزایای قدرت نهادی برخوردار هستند و به طور آگاهانه از خدمات ما سوء استفاده می کنند، بحث سالم را پیش نمی برند، اما فعالانه تلاش می کنند تا آن را تضعیف کنند. این نقض اصول، سیاست ها و مأموریت شرکت ما است تا بخاطر خدمت به گفتمان عمومی خدمت کند.»

هدف قراردادن افغانستان وپاکستان

آرشیف توییتر آخرین شواهد فریب های رژیم ایران در شبکه های رسانه های اجتماعی بین المملی است.

فیس بوک در اوایل سال جاری ۷۸۳ صفحه، گروپ ها و حساب های مربوط به یک عملیات دروغ پراگنی ایران که چندین کشور ها بشمول افغانستان و پاکستان را هدف قرار داده بود حذف کرد.

فیس بوک به تاریخ ۱۱ دلو اعلان کرد که این رفتار غیرقانونی شامل ۲۶۲ صفحه، ۳۵۶ حساب و سه گروپ در فیسبوک و ۱۶۲ حساب در انستاگرام بود.

ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی سایبری در فیس بوک در آن وقت گفت، این صفحات بخشی از کمپین بود تا منافع رژیم ایران را درکشورهای مختلف با ساختن فیسبوک یا هویت های انستاگرام جعلی انکشاف دهد.

یک مثال که از سوی فیسبوک نشر شد اخبار جعلی ادعا طالبان را نشان داد که بازماندگان برف کوچ را در افغانستان نجات دادند.

همچنین در سال گذشته در گزارش ویژه رویترز بیش از ۷۰ ویب سایت را که تبلیغات ایران را به ۱۵ کشور از جمله سه ویب سایت اطلاعات دروغ در پاکستان و چهار در افغانستان، روان می کرد، شناسایی کرد.

کارخانه تبلیغاتی اجرتی روسیه

توییتر قبلا نفوذ بدنام روسیه را هدف قرارداده است و اخیرآ آرشیف شامل چهارحساب دیگری است که شرکت معتقد است با آژانس تحقیقاتی انترنتی ارتباط داشت.

کارخانه "تبلیغات اجرتی" مستقر در سینت پترزبورگ متهم به کار با استخبارات روسیه شده است.

تحقیقات در سازمان آژانس روسیه همچنین تیم امنیتی تویتر را به ۳۳ حساب دیگر مرتبط با گروهی شناخته شده ۷۶۴ کاربران جعلی قبلی ونزوئلارهبری کرد.

در این پست آمده بود، «تجزیه و تحلیل بیشتر ما نشان می دهد که آنها توسط یک نهاد تجارتی در ونزوئلا اداره می شود.»

رات گفت، «ما باور داریم مردم و جامعه تحقیقاتی با شفافیت بهتر اگاه می شود.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500