امنیت

نقشه های ساخت دست درمقابل تصاویرماهواره ای: ارتش آمریكا پرواز طیاره بدون سرنشین سقوط داده شده را واضح ساخت

سلام تایمز و ای اف پی

این گرافیک در ۳۰ جوزا شامل یک تویت ازسوی ارتش ایالات متحده شده بود که مسیر و موقعیت دقیق پروازطیاره بدون سرنشین که با موشک ایرانی سقوط داده شد را نشان می دهد. [آرشیف]

این گرافیک در ۳۰ جوزا شامل یک تویت ازسوی ارتش ایالات متحده شده بود که مسیر و موقعیت دقیق پروازطیاره بدون سرنشین که با موشک ایرانی سقوط داده شد را نشان می دهد. [آرشیف]

واشنگتن دی سی -- ارتش ایالات متحده روز پنجشنبه (۳۰ جوزا) یک گرافیک که از تکنالوجی ماهواره ای برای مشخص کردن مسیر دقیق پرواز طیاره بدون سرنشین ایالات متحده و موقعیت آن زمانیکه توسط موشک ایرانی سقوط داده شد را منتشرکرد، در حالی که ایرانیان تلاش کردند تا با استفاده از نقشه ساخت دست آن را بطوردیگر اثبات کنند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سینتکام) در یک اعلامیه ای که شامل گرافیک جدید بود گفت، «این یک حمله بدون دلیل به یک دستگاه ترصدی ایالات متحده بود که هیچگاه حریم فضایی ایران را نقض نکرده بود.»

دگرجنرال جوسیف گوستیلا، قوماندان نیروهای هوایی درمنطقه گفت این طیاره بدون سرنشین درحدود ۳۴ کیلومتر (۲۱ مایل) از نزدیکترین نقطه ایران فاصله داشت که به روز پنجشنبه در تنگه هرمز توسط یک موشک ایرانی از زمین به هوا سقوط داده شد.

گوستیلا گفت، «گزارش های ایرانی مبنی بر این که این طیاره درایران سقوط داده شده است، به طور قطعی غلط است.»

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران، این نقشه ساخت دست را در تویت ۳۰ جوزا خود به حیث جز شواهد طیاره بدون سرنشین که حریم فضایی ایران را نقض کرده بود شامل ساخت. [آرشیف]

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران، این نقشه ساخت دست را در تویت ۳۰ جوزا خود به حیث جز شواهد طیاره بدون سرنشین که حریم فضایی ایران را نقض کرده بود شامل ساخت. [آرشیف]

برعکس، محمد جواد ظریف، وزیرخارجه ایران روز پنجشنبه اعلان کرد که طیاره بدون سرنشین متذکره قبل ازاینکه سقوط داده شود، حریم فضایی ایران را نقض کرده بود.

این طیاره بدون سرنشین ساعت ۴:۰۵ در کوردینات (25 ° 59'43" N 57 ° 02'25 "E) نزدیک کوه مبارک مورد هدف قرار گرفت. ما بخش های طیاره بدون سرنشین آمریکایی را درآبهای قلمرو ما جایکه طیاره متذکره سقوط داد شد بازیابی کردیم.

ظریف برای حمایت از ادعای خود یک نقشه ساخت دست از این پرواز طیاره بدون سرنشین را شامل کرده است.

به تعلیق درآمدن پروازها در فضای هورمز

خطوط هوایی، از جمله بریتیشن ایرویز، کانتاس و کی ایل ام روز جمعه (۳۱ جوزا) گفتند که پروازهای هوایی در فضای تنگه هورموز را به موجب ممنوعیت مقامات آمریکایی به حالت تعلیق درآوردند.

این تعلیق ها بعد از آن بوجود آمد که اداره فدرال هوانوردی ایالات متحده (اف ای ای) اعلامیه ای بنام نوتام (اعلامیه به پیلوت ها) را صادر کرد، که در آن فعالیت طیاره ثبت شده ایالات متحده را در خلیج فارس و خلیج عمان ممنوع کرد.

در یک اعلامیه اف ای ای آمده است که این نوتام (اعلامیه به پیلوت ها) در پاسخ به فعالیت های نظامی شدید و افزایش تنش های سیاسی که ممکن است پروازهای تجارتی را در معرض خطر قرار دهد بود.

حملات بر تانکرها

سقوط این طیاره بدون سرنشین بعد از آن آمد که ارتش آمریکا دوشنبه (۲۷ جوزا) عکس های جدیدی را منتشر کرد که گفته می شود رژیم ایران را هفته گذشته به یک حمله بالای کشتی های تانکری نزدیک تنگه هرمزمتهم می کند.

کوکوکا کریجوز جاپانی به تاریخ ۲۳ جوزا که از طریق خلیج عمان درحال انتقال میتانول خیلی قابل اشتعال بود، زمانیکه یکجا با فرنت التایر مربوط کشور ناروی تحت حمله قرارگرفت – این دومین حمله در یک ماه گذشته در راه دریایی استراتیژیک کشتی رانی می باشد.

فمل ویدیوی یک قایق گشت زنی ایران را نشان میدهد که یک ماین صدفی منفجر نشده از یکی از کشتی ها را دور می کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

ایران، اسرائیل وعربستان سعودی موازنه های قدرت امریکا هستند. ایالات متحده آنها را بخاطر برقرارکردن توازن منطقه استعمال می کند.

پاسخ

ایران، پاکستان وخصوصآ پاکستان لانه آموزش تروریست ها است. قدرت های دنیا باید دوشادوش امریکا ایستاد شوند تا ادارات استخبارتی منافق و اردوی ایران و پاکستان را نابود بسازند. انتخاب دوم این خواهد بود که کشورهای غربی به اولادهای آنعده افغانهایکه درحملات تروریستی پشتیبانی شده توسط پاکستان وایران کشته شدند آموزش و سلاحهای عصری بدهند وسپس به آنها امکانات ازبین بردن تاسیسات استخباراتی و نظامی درپاکستان ترورست و ایران ترورست فراهم کنند و دنیا را از شربدبختی آنها خلاص کنند.

پاسخ