امنیت

۲۴ عضو گروه داعش و طالبان به نيروهای امنیتی در ننگرهار تسليم شدند

گزارش از خالد زیری

مقامات میگویند، ۲۴ عضو گروه داعش و گروه طالبان به مقامات محلی در ولایت ننگرهار تسليم شدند. [خالد زيری]

جلال آباد -- بر اساس گزارش های رياست امنيت ملی، يک گروه ۲۴ نفری اعضای داعش و گروه طالبان به نيروهای امنيتی در ولايت ننگرهار تسليم شدند

جنگجويان تسليم شده به روز چهارشنبه (۲۹جوزا) در مقر رياست امنيت ملی در جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار، به رسانه ها نشان داده شدند.

در جمله جنگجويان تسليم شده ۷ عضو گروه داعش و ۱۷ شورشی طالب وجود دارند که ماه گذشته به حکومت روی آوردنده بودند.

عدۂ از جنگجویان گفتند که رهبران آنها از کشور های خارجی به شمول ايران، بوده اند.

مقام های محلی به تاريخ ۲۹ جوزا در ولايت ننگرهار ۷ عضو گروه داعش و ۱۷ جنگجوی طالب را در مقر فرماندهی امنيت ملی در جلال آباد به رسانه ها نشان دادند. [خالد زيری]

مقام های محلی به تاريخ ۲۹ جوزا در ولايت ننگرهار ۷ عضو گروه داعش و ۱۷ جنگجوی طالب را در مقر فرماندهی امنيت ملی در جلال آباد به رسانه ها نشان دادند. [خالد زيری]

سوءاستفاده توسط خارجی ها

محمد رحمان يک جنگجوی داعش در مقر فرماندهی ریاست امنیت ملی به رسانه ها گفت، «ما از طرف خارجی ها آموزش ميديديم و ما زبان آنها را نه ميفهميديم. درميان آنها ازبک ها، تاجک ها، پاکستانی ها، ايرانی ها و ديگران وجود داشتند.»

وی افزود، «زمانيکه ما ميجنگيديم بسياری از قومندانان ما خارجی بودند. آنها زبان پشتو را ياد گرفته است و برای ما میگفتند که هر آن کسی را شکلیک کنیم و به قتل برسانيم که آنها برای ما نشان ميدادند. ما در مناطق زيادی جنگيديم و مردم را به قتل رسانديم.»

رحمان گفت،«زمانيکه مردم که فقط رهگذر بودند مورد حمله قرار گرفتند من ناراحت شدم و دانستم که اين يک بازی بود نه جهاد. بعد از آن من جنگ را بس کرده و اسلحه ام را به زمين گذاشتم.»

وحيدالله يک جنگجوی تسليم شدۂ طالبان در مقر امنيت ملی گفت، «ما بيسواد هستيم. من فکر ميکردم که ما در راه درست هستيم و ما باید به خاطر اسلام بجنگيم. اما بعداً فهميدم که قصه چيز ديگری است، من با ۵ تن ديگر که رهبری شان ميکردم يکجا با پروسه صلح پيوستم.»

شاه محمود مياخيل والی ننگرهار در مراسم متذکره ابراز داشت، جنگجویان با گذاشتن اسلحه به زمين و انتخاب صلح تصميم درست را انتخاب کرده اند.

مياخيل در مراسم گفت، «هر سرباز در اينجا مسلمان است، در مورد دين ميداند و آنرا عملی ميکند. اگر من اینجا از اعضای داعش و طالبان بپرسم، آنها نخواهند دانست که چگونه نماز و وضو را به گونه درست انجام دهند.»

وی گفت، « شورشيان ميتوانند بيايند و صلح کنند، وگر نه به جزای اعمال خويش خواهند رسید.»

مياخيل افزود، جنگجويان تسليم شده در ولسوالی های چپرهار، خوگيانی، مومند دره، لعل پوره و غنی خيل فعال بودند.

درسال گذشته، در حدود ۵۵۰ عضو گروه داعش و طالبان به حکومت محلی ننگرهار تسليم شده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500