تروریسم

بمب کنار جادهٔ طالبان بالای یک بس مسافربری در مسیر شهراه کندهار – هرات، منفجر شد

ای اف پی

به تاریخ ۹ اسد، یک مرد در شفاخانهٔ هرات، جسد یک طفل را گرفته است که در نتیجهٔ انفجار یک بمب کنار جاده در مسیر شهراه کندهار – هرات در همان روز کشته شده بود. [هوشنگ هاشمی/ای اف پی]

به تاریخ ۹ اسد، یک مرد در شفاخانهٔ هرات، جسد یک طفل را گرفته است که در نتیجهٔ انفجار یک بمب کنار جاده در مسیر شهراه کندهار – هرات در همان روز کشته شده بود. [هوشنگ هاشمی/ای اف پی]

هرات -- مقامات گفته اند، به صبح روز چهارشنبه (۹ اسد)، تعداد زیادی از مسافرین که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، زمانی در سمت غرب افغانستان کشته شدند که بس سفری آنها با یک بمب کنار جاده برخورد کرد.

این حمله به وقت ۶:۰۰ قبل از ظهر در حالی رخ داده است که یک روز پیش ملل متحد از کشته شدن و مجروح شدن مردم ملکی افغان به تعداد غیر قابل قبول و تکان دهنده، صحبت نموده بودند.

محب الله محب، سخنگوی قوماندانی امنیهٔ ولایت فراه گفت، «یک بس مسافربری که در مسیر شهراه کندهار – هرات در حال رفتار بود، با یک بمب کنار جادهٔ طالبان برخورد کرد که ۳۴ تن مردم بیگناه را کشته و ۱۷ تن دیگر مجروح برجا گذاشته است.

وی گفت، تمام آنها مردم ملکی بودند، که اکثراً زنان و کودکان بوده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور اشرف غنی همچنان طالبان را مقصر دانست.

شورشیان بلافاصله تصدیق نکردند که آنها در این انفجار دست داشتند.

تعهدات مبهم طالبان، اما کشتار متدوام

در جریان این ماه طالبان تعهد مبهمی کرده بودند تا تلفات ملکی را کاهش دهند.

مردم ملکی از زمان طولانی بدینسو در جریان تقریباً ۱۸ سال جنگ، قیمت غیرمتناسب را پرداخته اند.

به روز سه شنبه (۸ اسد)، ملل متحد با نشر کردن یک گزارش نشان دادند که در در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ تلفات ملکی به مقایسهٔ همین دورهٔ زمان در سال گذشته که یک ریکورد بود، ۲۷٪ کاهش یافته است – اما به هر صورت ۱۳۶۶ تن مردم ملکی کشته و ۲۴۴۶ تن دیگر مجروح شده اند.

تلفات اطفال نشان دادند که تقریباً یک سوم تمام تلفات مجموعی مردم ملکی بوده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500