امنیت

بمبگذاری مرگبار طالبان یک مرکز پولیس را هدف قرارداد

سلام تایمز و ای اف پی

دست کم ۱۴ نفر پس از آن کشته، و ۱۴۵ تن دیگر بشمول ۹۰ تن از افراد ملکی زخمی شدند که یک حمله بمی طالبان به تاریخ ۱۶ اسد یک حوزه پولیس را در غرب کابل مورد هدف قرارداد. [وکیل کوهسار/آرت لوردز/ ای اف پی تی وی/ ای اف پی]

کابل -- طالبان به روز چهار شنبه (۱۶ اسد) یک بمبگذاری بزرگ را در کابل انجام دادند که در آن دست کم ۱۴ نفر کشته و ۱۴۵ تن مجروح شدند. این در حالی است که شورشیان ظاهرآ دارد به یک توافق صلح نزدیک می شوند.

حوالی ساعت ۹ بجه صبح یک دود سیاه بزرگ به تعقیب یک انفجار نیرومند در یک دروازه مرکز پولیس در غرب کابل دیده شود که بلند می شود.

وزارت داخله این انفجار را به یک موتر بم نسبت داد اما طالبان که مسئولیت حمله را به عهده گرفتند گفتند، این یک بم کلانتر موتر لاری بود.

تصاویر پخش شده در رسانه های اجتماعی، دیوارهای سرنگون شده اطراف چندین ساختمان عمدتاً تخریب شده در یک مجتمع را نشان میدهند.

یک شخص مجروح بعد از حمله کابل به تاریخ ۱۶ اسد در شفاخانه استقلال تداوی میشود. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

یک شخص مجروح بعد از حمله کابل به تاریخ ۱۶ اسد در شفاخانه استقلال تداوی میشود. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

یک دود لحظات پس از آن ظاهر شد که یک بم طالبان به تاریخ ۱۶ اسد یک حوزه پولیس را در غرب کابل هدف قرارداد. [رسانه های اجتماعی]

یک دود لحظات پس از آن ظاهر شد که یک بم طالبان به تاریخ ۱۶ اسد یک حوزه پولیس را در غرب کابل هدف قرارداد. [رسانه های اجتماعی]

مقامات افغان گفتند، دست کم ۱۰ فرد ملکی و چهار پولیس کشته شدند و ۱۴۵ تن دیگر بشمول ۹۲ فرد ملکی مجروح شدند.

ذکریا حسنی یک ژورنالیست محلی که نزدیک حوزه پولیس زنده گی می کند به ای اف پی گفت، زمانیکه هوا صاف شد، من چندین زن را دیدم که می گریستند و شوهران و اطفال شان را در نزدیک محل انفجار جستجو می کردند.

احمد صالح که یک دکاندار است گفت، کلکین های دکان او شکستند و شیشه ها به هر طرف پرت شدند.

او گفت، «سرم می چرخد و هنوز هم نمی دانم که چه واقع شده است اما کلکین های تقریبآ ۲۰ دکان که در یک کیلومتری محل انفجار قرار داشتند شکستند.»

طالبان گفتگوهای صلح را به تمسخر می گیرند

این خشونت زمانی رخ میدهد که طالبان در مورد صلح گپ می زنند و در عین زمان تهدیدات را صادر می کنند.

ایالات متحده و طالبان هفته جاری برای هشتمین دور گفتگوها به هدف یک توافق صلح که در آن حضور نظامی امریکا در افغانستان کاهش می یابد در دوحه گرد هم آمدند.

هر دو طرف از پیشرفت خوب سخن گفتند.

این بمبگذاری پس از آن آمد که طالبان به روز سه شنبه (۱۵ اسد) به افغانها هوشدار دادند تا از اجتماعات که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۶ ماه میزان برگزار شود خودداری نمایند.

حکومت افغانستان در پاسخ به این هوشدار گفت، نیروهای امنیتی کاملآ آماده هستند تا در برابر تهدیدات طالبان از افغانها محافظت کنند و به هیچ کس اجازه نخواهد داد تا رای گیری را مختل نمایند.

به اساس گزارش ملل متحد، در ماه جولای بیش از ۱۵۰۰ فرد ملکی در جنگ افغانستان کشته و زخمی شدند. که این بالاترین رقم امسال و بدترین ماه از ماه ثور سال ۱۳۹۶ تا به حال می باشد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500