امنیت

جنگجویان طالب در بی رحمی های اخیر اجساد سربازان افغان را در تخار آتش زدند

گزارش از هدایت الله

در این عکس که تاریخ آن ذکر نشده، یک پوسته امنیتی در ولسوالی اشکمش ولایت تخار نشان داده شده است. [قول اردوی ۲۰۱۷ پامیر/فیسبوک]

در این عکس که تاریخ آن ذکر نشده، یک پوسته امنیتی در ولسوالی اشکمش ولایت تخار نشان داده شده است. [قول اردوی ۲۰۱۷ پامیر/فیسبوک]

کندز-- یک گروه جنگجویان طالب با نادیده گرفتن آموزه های اسلام به اجساد منسوبین امنیتی افغان که در ماه گذشته در یک حمله در ولایت تخار کشه شده بودند بی حرمتی کردند.

به گفته عبدالقیوم قانع ابراهیمی ولسوال اشکمش، قطعه سرخ طالبان به تاریخ ۴ اسد بالای دو پایگاه در قریه های خواجه بند کوشا و قره تیپه مربوط ولسوالی اشکمش در نیمه شب حمله کردند.

او گفت، «متاسفانه ۲۸ سرباز بشمول ۱۵ پولیس مصئونیت، نیروهای پولیس ملی و محلی بی رحمانه به شهادت رسیدند. پس از آنکه گروه جنایت کار افسران ما را به شهادت رساندند، آنها بی رحمانه اجساد شان را به آتش کشیدند.»

او افزود، «پس از این رویداد، حملات هوایی ۱۳ جنگجوی طالبان را کشتند.»

علاوه براین، وزارت دفاع در عین روز در یک اعلامیه گفت، یک حمله هوایی افغان به روز دوشنبه (۱۴ اسد) دست کم ۷ جنگجوی طالب را در ساحه متذکره کشت و ۱۱ تن دیگر را مجروح ساخت.

دگروال عبدالخلیل اسیر سخنگوی قوماندانی امنیه تخار گفت، «این عمل سوزاندن اجساد قلب همه را شکستاندند. ما حتما انتقام این افسران عزیز خود را خواهیم گرفت.»

مولوی عبدالرسول یک عالم دین از کندز گفت، «خداوند همه انسانها را یکسان خلق کرده است و بی حرمتی به اجساد مسلمانان در اسلام ممنوع می باشد.»

او گفت، «آنهایکه یک برادر شان را بدون دلیل می کشند و بعدآ جسدش را می سوزانند، شعله های جهنم منتظر شان است.»

تخریب نمودن زیربنا

ابراهیمی ولسوال اشکمش گفت، طالبان نه تنها اجساد پرسونل امنیتی را سوزاندند بلکه یک پل را نیز در ساحه متذکره تخریب نمودند.

او گفت، «به تاریخ ۴ اسد، روز بعدی حمله شان، طالبان یک پل دارای ۹ متر طول و ۸ متر عرض را که ۲۲ قریه را به مرکز ولسوالی اشکمش وصل کرده بود انفجار دادند.

ابراهیمی گفت، «زمانیکه عاملین مواد منفجره را داشت جابجا می کرد تا پل را تخریب نمایند، سه جنگجوی در انفجار کشته شدند. با تخریب این پل، امکان رفت و آمد از بین رفت.»

او علاوه نمود، «وقتیکه امنیت در منطقه بهبود یابد، ما پل متذکره را دوباره اعمار خواهیم کرد.»

آرش معصومی یک فعال جامعه مدنی در ولایت تخار گفت، هیچ کتاب مقدس از خواننده گانش نمیخواهد تا سرک ها، پل ها، ساختمانهای مکتبو ملکیت عامه را تخریب نمایند.

او از طالبان پرسید، «به لحاظ خدا، چرا شما مردم را به اوامر باداران تان آسیب میرسانید؟»

اسیر سخنگوی قوماندانی امنیه تخار گفت، طالبان پل را تخریب نمودند تا اینکه نیروهای امنیتی آنها را تعقیب نکنند.

با اینحال او گفت، پس از این رویداد نیروهای امنیتی بسوی قریه های بند کوشا و قره تیپه ولسوالی اشکمش جایکه آنها عملیات ها را بر ضد طالبان راه اندازی نمودند حرکت کردند.

او گفت، «ما به باشنده گان ولسوالی اشکمش اطمینان میدهیم که سربازان ما از مردم و خاک شان تا آخرین قطره خون شان دفاع خواهند کرد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500