امنیت

کارخانه های تخریب شده بمب سازی طالبان در غزنی مربوط به تروریست های جهانی بودند

گزارش از رازق کندهاری

دوکان ها به تاریخ ۱۰ سنبله در بازار ولسوالی ناوه جایکه طالبان بمب های کنار سرک را ساختند و ذخیره کردند، می سوزند.

دوکان ها به تاریخ ۱۰ سنبله در بازار ولسوالی ناوه جایکه طالبان بمب های کنار سرک را ساختند و ذخیره کردند، می سوزند.

زابل -- نیروهای خاص افغان کارخانه های بمب سازی طالبان را در ولسوالی ناوه ولایت غزنی تخریب کردند. مردم محل آن را جای توصیف کردند که تروریست های بزرگ جهانی میایند و ماین زمینی می سازند.

نیروهای امنیتی به تاریخ ۹ سنبله در عملیات های که همچنان ۱۲ جنگجوی کشته برجا گذاشتند، این کارخانه ها را تخریب و یک کلینیک را مورد حمله قرار دادند که بخاطر تداوی زخمیان جنگجویان مورد استفاده قرار می گرفت.

محمد عارف نوری سخنگوی والی غزنی گفت، «نیروهای افغان یک کلینیک را نزدیک بازار ولسوالی ناوه اماج قرار دادند که طالبان بخاطر تداوی زخمیان اعضای گروه شان استفاده می کردند. این حمله منتج به کشته شدند ۱۲ جنگجوی طالب و تخریب تعداد زیاد از وسایط ترانسپورتی و تجهیزات آنها شد.»

نوری گفت، «در بین کشته شده گان اعضای مهم گروه طالبان شامل هستند.»

نوری گفت، چهار تن از کشته شده گان اعضای گروه طالبان پس از آن کشته شدند که شورشیان بمب ها را در دوکان های نزدیک بازار ناوه ساخته بودند که انفجارکردند. وی افزود، در این انفجار یک تعداد دوکانها آتش گرفتند و تخریب گردیدند.

نوری گفت، «نیروهای امنیتی افغان به زودی ولسوالی ناوه را به بصورت کامل تصرف خواهند کرد که در طی چند سال گذشته تحت کنترل طالبان بود.»

حیات الله حیات والی کندهار گفت، نیروهای افغان پس از راه انداز عملیات ها در ولسوالی ناوه توسط هیلکوپتر به پایگاه های شان در ولایت کندهار برگشتند. وی علاوه کرد، این نیرو ها تعداد زیاد از کمپیوترها و مبایل ها را ضبط کردند.

طالبان یک روز پس از این حمله ها با نشر یک اعلامیه این عملیات ها را تائید کردند اما ادعا کردند که عملیات های متذکره صرف منجر به کشته شدن مردم ملکی گردیدند.

با این حال، دگروال محمد خالد وردک قوماندان امنیه ولایت غزنی در یک مصاحبه گفت، در جریان این عملیات ها در ولسوالی ناوه نیروهای افغان و مردم ملکی آسیب ندیدند.

باشنده گان ولسوالی ناوه همچنان ادعای طالبان را رد کردند و گفتند که جنگجویان دوکان ها را در این منطقه بخاطر ساختن بمب های کنار سرک تصروف کرده بودند که عملیات های نظامی آن را تخریب نمودند.

یک بزرگ قومی در ولسوالی ناوه که نخواست از وی نام گرفته شود گفت، «طالبان ولسوالی ناوه را یک مرکز بزرگ ساخته اند جایکه تروریست های کلان جهان میآیند و ماین زمینی می سازند. آنها دوکان ها را به زور اشغال کرده اند. اگر ما چیزی بگویم آنها ما را می کشند.»

این بزرگ قومی گفت، «هر گونه ظلم را که ما روبرو هستیم توسط اعضای گروه این طالبان مرتکب می شوند. به لحاظ خدا ما از حکومت میخواهیم که بیآید و ما را از این ظالمان نجات دهد.»

یک باشنده ناوه که نخواست نامش فاش شود گفت، «در اطراف بازار ناوه ما، مراکز بزرگ طالبان و کارخانه های ماین زمینی وجود دارند. این بار اول نیست که حکومت حمله ها را در اینجا انجام داده است و باید انجام دهد زیرا تروریست های جهانی در بازار ناوه همراه طالبان زنده گی می کنند.»

او گفت، «هر باریکه در اینجا جنگ صورت می گیرد، انفجارات ماین زمینی در کارخانه های اینجا رخ میدهند و تمام بازار ما را تخریب می کنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

خبرخیلی غمگین بود.

پاسخ

طالبان پروای هیچ کدام ما را ندارند. آنها صرف قدرت میخواهند تا اینکه آنها بتوانند بالای همه ما ظلم بکنند.

پاسخ