تروریسم

شورای امنیت ملل متحد از خطر فرار شورشیان در سوریه هشدار داد.

ای اف پی

این عکس از آرشیف که به تاریخ ۱ اسد گرفته شده، به اساس گزارش ها یک گزمه امنیتی داخلی را نشان میدهد که زنان جنگجویان داعش را در کمپ آل حول در شمال شرق سوریه همراهی می کند. [دلیل سلیمان/ای اف پی]

این عکس از آرشیف که به تاریخ ۱ اسد گرفته شده، به اساس گزارش ها یک گزمه امنیتی داخلی را نشان میدهد که زنان جنگجویان داعش را در کمپ آل حول در شمال شرق سوریه همراهی می کند. [دلیل سلیمان/ای اف پی]

نیویارک -- شورای امنیت ملل متحد به روز چهارشنبه (۲۴ میزان) در یک اعلامیه متفق علیه از خطر فرار زندانیان شورشی در سوریه هشدار داد.

این موسسه در یک اعلامیه گفت،‌‌ «اعضای شورای امنیت نگرانی های عمیق شان را در مورد خطرات فرار تروریست ها بشمول داعش از گروپ های نامیده شده ملل متحد ابراز کردند.»

۱۵ عضو این شورا نگرانی عمیق شان را در مورد وخیم تر شدن وضعیت انسانی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

اعضای اروپایی شورای امنیت -- بلجیم، برتانیا، فرانسه، آلمان و پولند -- در یک اعلامیه جداگانه مشترک تاکید بر ضرورت تامین امنیت کمپ های کردند که در آن جنگجویان شورشی نگهداری می شوند.

آنها گفتند، «توقیف مصئون جنگجویان تروریست یک امر الزامی است تا اینکه آنها را از پیوستن به صفوف گروه های تروریستی مانع شویم.»

مقامات کردی به روز یک شنبه گفتند، تقریبآ ۸۰۰ اقارب جهادی های خارجی از کمپ بیجاشده گان واقع در شهرک عین عیسی در شمال سوریه که از سوی کردها اداره میشود، فرار کرده اند.

داعش به روز پنجشنه (۲۵ میزان) گفت،‌ این گروه زنان را که در قید کرد های سوریه بودند، آزاد ساختند اما این گروه درمورد تعداد این زنان و یا اینکه این زنان اعضای داعش بودند یا خانم های جهادی ها چیزی نگفتند.

ترکیه به تاریخ ۱۷ میزان یک حمله نظامی را در سوریه آغاز کرد.

کیلی کرافت، سفیر ایالات متحده در ملل متحد در خطاب به خبرنگاران، خواست واشینگتن برای توقف حمله ترکیه را تکرار کرد.

«ایالات متحده از ترکیه میخواهد تا حمله اش را متوقف بسازد و یک آتش بس فوری را اعلان کند.»

سفیر چین در ملل متحد گفت که تامین امنیت کمپ های که در آن شورشیان نگهداری می شوند در واقعیت به نفع همه ما است، در حالیکه واسیلی نبنزیا سفیر روسیه گفت،‌ «هیچکس نباید ادعا کند که این یک مساله تنها سوریه و عراق است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500