امنیت

باشنده گان هرات با راه انداختن کمپاین های اهداء خون، قربانی های نیروهای امنیتی افغان را تکریم کردند

گزارش از عمر

با تمجید از فداکاری های نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان، بیش از ۶۰۰ نفر از باشنده گان ولایت هرات، به تاریخ ۲۰ میزان در شهر هرات در یک کمپاین اهداء خون برای این نیروها شرکت کردند. [عمر]

هرات -- بیش از ۶۰۰ نفر از باشنده گان شهر هرات به تاریخ ۲۰ میزان در یک کمپاین اهدای خون برای نیروهای امنیتی این کشور شرکت کردند و حمایت خود را از کسانی که جان خود را در برابر طالبان و تهدیدهای دیگر قرار داده اند اعلام کردند.

سعیده حیدری، محصل اقتصاد پوهنتون هرات که در کمپاین اهدای خون شرکت کرده بود گفت، نیروهای امنیتی فرزندان واقعی افغانستان هستند که هر روز برای محافظت از مردم و سرزمین خود قربانی می دهند.

حیدری گفت، «ما نمی توانیم فداکاری های آنها را فراموش کنیم.»

وی افزود، «نیروهای امنیتی سزاوار هر ستایش هستند. من خونم را به مجروحین نیروهای امنیتی اهداء کردم، از خدمات آنها قدردانی می کنم و از آنها پشتیبانی می کنم.»

در تصویر، یک باشنده ولایت هرات به تاریخ ۲۰ میزان در شهر هرات دیده می شود که خون را به نیروهای امنیتی افغان اهداء می کند. [عمر]

در تصویر، یک باشنده ولایت هرات به تاریخ ۲۰ میزان در شهر هرات دیده می شود که خون را به نیروهای امنیتی افغان اهداء می کند. [عمر]

در این تصویر، یک افسر پولیس به تاریخ ۲ میزان در شهر هرات، در حالت تلاشی یک تاکسی مشاهده می شود. [عمر]

در این تصویر، یک افسر پولیس به تاریخ ۲ میزان در شهر هرات، در حالت تلاشی یک تاکسی مشاهده می شود. [عمر]

صبغت الله فوشنجی، یک باشنده ولسوالی زنده جان در ولایت هرات گفت، «وقتی فهمیدم كه کمپاین اهدای خون برای نیروهای امنیتی در حال اجرا است، من اهدای خون را مسئولیت خود دانستم.»

وی گفت، «من از همه مردم افغانستان می خواهم كه خون را به نیروهای امنیتی اهداء كنند.»

وی افزود، «نیروهای امنیتی برای اطمینان از راحتی ما هر روز قربانی می دهند. این ۵۰۰ ملی لیتر خون یک هدیه بسیار ناچیز است ... ما همیشه در کنار نیروهای خود هستیم و از آنها حمایت می کنیم.»

نجیب الله، یکی دیگر از باشنده گان ولایت هرات گفت، «من خونم را به نیروهای امنیتی اهداء کردم زیرا آنها جان خود را در معرض خطر قرار می دهند و برای دفاع از افغانستان و مردم افغان تلاش می کنند.»

وی گفت، «نیروهای امنیتی توانایی خود را ثابت کرده اند. آنها امنیت قابل اطمینان را برای انتخابات فراهم کردند و درس خوبی را به تروریست ها داد. ما از نیروهای امنیتی بخاطر فداکاری های آنها تشکر می کنیم.»

داکتر فرهاد ترابی، رئیس بانک خون در ولایت هرات گفت، امسال هشت کمپاین اهدای خون در شهر هرات اتفاق افتاده است که خون آنها به سمت نیروهای امنیتی به ویژه اردوی ملی می رود.

وی با افزودن اینکه سازمان دهندگان در شش ماه گذشته بیش از ۸۰۰ لیتر خون را از باشنده گان هرات جمع آوری کرده اند گفت، «در هر کمپاینی که برگزار می کنیم، مردم ملکی می آیند و داوطلبانه خون خود را اهداء می کنند و هزاران ملی لیتر خون را در هر کمپاین جمع آوری می کنیم.»

ترابی گفت، «علاوه بر کمپاین های اهدای خون، مردم ملکی هر روز به بانک خون می آیند و مشتاقانه خون را به نیروهای امنیتی اهداء می کنند.»

وی گفت، «ما از نزدیک با قول اردوی ۲۰۷ ظفر [اردوی ملی] و پولیس همکاری می کنیم. ما در صورت نیاز آنها بلافاصله خون را تأمین می کنیم.»

تقویت روحیه

مقامات امنیتی از این پشتیبانی استقبال کرده اند و می گویند که این امر باعث تقویت روحیه و مبارزه با تروریست ها می شود.

جنرال امین الله امرخیل، قوماندان امنیه هرات گفت، امنیت بدست آمده در ولایت هرات به لطف همکاری مردم با نیروهای امنیتی و نفرت از طالبان است.

امرخیل گفت، «هنگامی که مردم ملکی برای اهدای خون به نیروهای امنیتی گرد هم می آیند، روحیه نیروهای امنیتی را تقویت می کند و آنها را ترغیب می کند تا با روحیه ای بلند به میدان نبرد برگردند.»

وی گفت، «نیروهای ما که در میدان نبرد مجروح شده اند نیاز مبرم به خون دارند و این خون جان سربازان ما را نجات می دهد.»

وی افزود، «نیروهای امنیتی در سمت راست جنگ قرار دارند. جبهه اول ما صلح است زیرا می خواهیم طالبان از خشونت خودداری کنند و کشتار را متوقف کنند. اما جبهه دوم ما علیه تروریست ها است و ما مصمم هستیم که در هر کجا که پیدا کنیم آنها را بکشیم.»

دوهم بریدمن خدایداد، یک افسر در قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفت، «حمایت مردم روحیه ما را تا حدی بهبود می بخشد که ما شروع به دوست داشتن شغل خود می کنیم.»

وی گفت، «وقتی حمایت و قدردانی مردم را می بینیم، همه سختی ها و خطرها را فراموش می کنیم. من بسیار خوشحالم چون حمایت مردم یک هدیه است.»

وی افزود، «من به مردم خود اطمینان می دهم که ما اجازه نخواهیم داد دشمنان و تروریست ها به آنها آسیب برسانند. هر جا که دشمن سر خود را بلند کند، ما آنها را ذبح خواهیم کرد.»

تورن حوا، یک افسر اردو در ولایت هرات گفت، «پشتیبانی مردم بیشتر به ما انگیزه می دهد و به ما قدرت می دهد تا از مردم و زمین خود دفاع کنیم.»

وی افزود، «هنگامی که مردم ملکی از ما حمایت می کنند، این به تعهد ما و علاقه به کار ما کمک می کند تا رشد کنند.»

رد کردن طالبان

غلام داود هاشمی، معاون والی هرات گفت، اهداء خون نشان می دهد که باشنده گان از نیروهای امنیتی و دفاعی پشتیبانی می کنند.

وی گفت، «از آنجا که خون آنها در عروق نیروهای امنیتی جاری می شود، هنگامی که یک سرباز زخمی یا شهید می شود، این بدان معنی است که خون همه اهداء کنندگان ریخته می شود.»

هاشمی گفت، «طالبان شکار توطئه های آژانس های استخبارات خارجی شده اند، و آنها هیچ تصوری ندارند که چرا با مردم خود می جنگند و آنها را می کشند.»

وی افزود، «پشتیبانی مردم و اهدای خون به سربازان نشان می دهد که مردم افغانستان از طالبان متنفر هستند و مفکوره های آنها را نفی می کنند.»

وی گفت، «مردم افغانستان از خشونت و خونریزی بیزار شده اند و امیدوارند که جنگ در کشورشان پایان یابد.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500